Monday, 30 June 2014

Apabila Dugaan Datang

Alhamdulillah..hr ni dh masuk 5hr umat islam menjalani ibadah puasa..semoga kita semua di permudahkan urusan oleh Allah taala.

Dalam kehidupan seharian kita,semua org akan di duga dan dugaan setiap manusia tidak sama.Lain org lain dugaannya.Dugaan dtg tidak kira waktu..anytime je kita sbg hamba ALLAH akan di duga..apabila hati rapuh sudah tentu kita akan menyalah takdir kenapa uji kita mcm ni.."sungguh berat ujian Mu Ya Allah,tidak tertanggung aku nak menghadapinya" sudah tentu ayat seperti itu akan kita luahkan..

Apa kata,mulai hari ini kita tukar ayat -ve tu ke arah positive. "Ya Allah,sesungguhnya kuasaMu amatlah besar berbanding dgn apa yg ku hadapi sekarang,aku yakin aku dapat hadapi dugaan ini dgn tabah dan sabar.Ujian ini hanyalah ujian kecik dariMu untuk aku dapat lebih kenikmatan di kemudian hari.Terima kasih Allah"

Ingatlah maksud surah Al-Insyirah ayat 5&6
5. Maka (tetapkanlah kepercayaanmu) Bahawa Sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan,
6. Bahawa Sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan.

Janji ALLAh itu pasti!!walau apapn dugaan yg kita hadapi, berdoalah,sujudlah kpd Allah.Allah maha mendengar dan maha mengasihani.

Ok..setakat ini sajalah entry pada kali ini.Jangan lupa, contact yati untuk dapatkan vitamin semulajadi Shaklee ya.:-) Tudung pn yati jual..cantik2..

Sms/whatsapp 0132221663

Saturday, 28 June 2014

Tip Hebat Kekal Langsing dan Sihat Sepanjang Ramadhan (Bersahur)

Sebelum ni yati ada kongsikan tip kekal langsing dan sihat sepanjang ramadhan sebelum puasa. Kali ini yati nak kongsikan tip kekal langsing dan sihat semasa bersahur pula. Semangat tau di bulan Ramadhan ni...ambik peluang nak kurus nak turun kilo banyak2 di bulan Ramadhan...tapi janganlah sampai terabai ibadat ya...kiranya bulan Ramadhan ni bonus la untuk mereka yang berazam nak kurus di awal tahun tu..
tips_kurus_dengan_selamat

Tip Semasa Bersahur

1. Hidangan biasa
-makanlah dalam jumlah hidangan biasa. Makan banyak tidak akan membuatkan anda kenyang lebih lama sehingga tiba waktu berbuka puasa.
-Pengambilan makanan yang terlalu banyak boleh mebuatkan badan anda dehidrasi lebih cepat. Walau bagaimanapun, jangan makan terlalu sedikit kerana badan akan kekurangan tenaga sehungga menyukarkan anda untuk menumpukan pada kerja.

2. Pengambilan Karbohidrat Kompleks
-Karbohidrat kompleks ini mengambil masa yang lama untuk dihadamkan dan boleh memberi tenaga lebih lama. Ia terdapat dalam nasi beras merah, roti gandum, bijian, buah dan sayuran.
-Jenis makanan ini baik untuk mempertahankan tenaga yang diperlukan oleh otot semasa berpuasa. Selain itu, ia membantu badan menyerap lebih air dan mengelakkan masalah kekurangan cairan dalam badan.

3. Makan Perlahan
-jangan makan terlalu cepat kerana ia boleh mengganggu kadar gula dalam darah dan membuatkan perut anda cepat merasa lapar. Makan dengan cepat juga akan menyebabkan badan bekerja lebih keras untuk penyerapan nutrisi. Kesannya badan cepat terasa letih.

4. Pilih Air Putih Berbanding Manis
-Mengambil minuman manis semasa bersahur memanglah nikmat. Kombinasi gula ini cepat memberi tenaga tambahan. Namun tenaga yang dihasilkan daripada gula pasir akan hilang dengan cepat.
-Disarankan supaya mengambil minuman manis ketika berbuka sahaja. Ini untuk menggantikan tenaga yang hilang. Ketika bersahur, eloklah minum air putih dan perbanyakkan makan buah-buahan dan sayuran. Elakkan minum kopi atau cafien kerana ia boleh menyebabkan dehidrasi.

5. Amalkan Set Kurus Shaklee untuk lagi berkesan dan lemak2 dibuang dengan betul yang penting, set kurus Shaklee bukan sahaja membantu mempercepatkan proses penurunan berat badan, tetapi juga memberikan anda kesihatan bertambah baik.

Tip Hebat Kekal Langsing Semasa Berpuasa

Semoga bulan Ramadhan kali ini dapat menambahkan sebanyak yang mungkin ibadat dan pahala untuk akhirat, dan dapat menurunkan lemak2 dalam badan supaya raya kali ini selim melim dan cantik gitu...

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Selamat Datang Ramadhan Al Mubarak

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan....Alhamdulillah...esok semua umat islam akan menjalani ibadat puasa...syukur kepada ALLAH taala kerana masih di berikan peluang untuk merasa nikmat bulan Ramadhan..

Semoga diberikan kesempatan untuk menjalani ibadat puasa sepanjang Ramadhan dan semoga Ramadhan kali ini akan lebih bermakna dari sebelum ni.

Seperti yang sedia maklum, Ramadhan bukan sekadar menahan lapar-dahaga serta perkara yang membatalkannya tetapi lebih daripada itu. Ianya adalah bulan ibadah, bulan kebajikan dan bulan keberkatan yang berganda-ganda melebihi bulan-bulan lain.


Niat Puasa Ramadhan

Ya Allah, kurniakanlah kami kekuatan, kesungguhan dan keikhlasan dalam beribadah kepadaMu. Permudahkanlah kami dalam setiap urusan harian kami.

Ya Allah, anugerahkanlah kami puasa yang terbaik serta amal kebaikan yang terbaik. Jadikanlah kami hambaMu yang terbaik di sepanjang Ramadhan tahun ini. Dan jadikanlah Ramadhan kali ini yang terbaik buat kami. Aamiin.....


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-
FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Thursday, 26 June 2014

Tip hebat Kekal Langsing dan Sihat Sepanjang Ramadhan (Sebelum Puasa)

Cepatnya masa berlalu, pejam celik pejam celik Ramadhan datang lagi...Alhamdulillah bulan yang sangat2 di nantikan oleh semua umat islam. Semoga Ramdhan kali ini lebih baik, lebih bermakna untuk kita semua.Aamiin.

Bagi anda yang ingin menguruskan badan, inilah masa yang paling sesuai untuk anda. Namun jangan terlalu mengharap badan dapat kurus dalam hanya sebulan. Silap haribulan mungkin badan anda akan naik pada bulan ini.

Berikut beberapa tip yang boleh membantu anda segar dan sihat sepanjang berpuasa. Insyaallah tip ini dapat mencegah masalah dehidrasi dan kekurangan tenaga.

Sebelum puasa

1. Jangan mengambil makanan dan minuman yang mengandungi banyak kafien dan gula.Mulakan dengan perbanyakkan minum air putih.Contohnya 9-10 gelas.

2. Ambillah makanan dalam jumlah yang kecil setiap 2 jam sekali. tetapi elakkan mengambil kandungan garam yang tinggi kerana ia boleh mengurangkan kadar air dalam badan.

3. Apabila tiba waktu malam, nikmatilah hidangan makanan tinggi karbohidrat, lengkap dengan protein, serat dan vitamin. Walaupun anda akan bersahur pada waktu pagi, makan malam mestilah diambil seperti  iasa agar keperluan kalori mencukupi untuk hari itu.

4. Bangunlah sekurang2nya satu jam lebih awal untuk bersahur. Ini untuk anda menikmati makanan dengan santai dan perlahan.

5. Jangan makan terburu-buru ketika bersahur kerana ia boleh menyebabkan perut 'terkejut' (kemasukan makanan). Elakkan mengambil makanan pedas dan terlalu banyak lemak kerana makanan ini boleh menyebabkan perut anda mual dan perit.

6. Gunakan waktu imsak itu dengan minum segelas air putih, rehat seketika danmemberus gigi.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Wednesday, 25 June 2014

Phytocol-ST Shaklee;Untuk Mereka yang Tinggi Kolestrol

Kolesterol pula terbahagi kepada dua iaitu kolesterol jahat yang merujuk kepada LDL dan kolesterol baik pula HDL. Katanya, kolesterol jahat iaitu LDL akan membuatkan pembuluh darah tersumbat manakala HDL akan membawa kolesterol ke pembuluh darah untuk dibawa ke hati dan seterusnya akan dikeluarkan dari tubuh. Sehubungan itu, seseorang itu perlu menjaga tahap kolesterol di dalam darah supaya berada dalam keadaan terkawal.

Antara tips yang boleh di lakukan untuk mengurangkan bacaan kolestrol ialah:

1.Pemakanan seimbang bersama makanan tinggi serat. Memperbanyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran.

2. Mengamalkan makanan yang mengandungi asid lemak (asid lemak Omega-3). Minyak ikan omega 3 memang terbukti dapat mengawal kolestrol serta menurunkan kadar kolestrol. Persatuan jantung Amerika mengesyorkan kepada penyakit jantung koronari supaya mengambil 1gram minyak ikan omega 3 setiap hari.

3. Mengurangkan berat badan sekiranya anda bermasalah dengan berat berlebihan. Untuk mengurangkan atau mengekalkan berat badan, kita perlu menggunakan kalori berlebihan daripada makanan dan mengurangkan pengambilannya mengikut jumlah yang diperlukan. Ini kerana apabila pengambilannya melebihi daripada tenaga yang digunakan, kalori berlebihan akan ditukar kepada lemak dan mengakibatkan pertambahan berat badan. .

4. Bersenam secara tetap (sekurang-kurangnya 30 minit senaman tahap sederhana, sekurang-kurangnya 5 kali seminggu) boleh mengurangkan kolesterol total dan kolesterol berbahaya (LDL) serta meningkatkan kolesterol baik (HDL)

Phytocol-ST Shaklee
Keistimewaan Phytocol Shaklee

Phytocol-ST adalah satu formulasi proprietari sterols & stanols (phytosterol) yang terdapat didalam tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran & bijirin. Terbukti secara klinikal dan di sokong oleh lebih 80 kajian.

Phytosterol membantu untuk menghalang penyerapan kolesterol kerana struktur molekularnya menyerupai kolesterol. Phytosterol akan bersaing dengan kolesterol sewaktu proses penyerapan di dalam sistem penghadaman. Jadi, penyerapan kolesterol akan terbantut lalu mengurangkan jumlah kolesterol di dalam badan.

Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH), mengesyorkan penambahan 2000mg FITOSTEROL ke dalam diet harian anda untuk merendahkan paras kolestrol secara semulajadi.

Bagaimanakah Fitosterol bertindak?

Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus. Ini bermaksud apabila anda mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh anda dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL anda

Jom turunkan paras kolestrol secara semulajadi dengan Phytocol-ST Shaklee sekarang.

Dapatkan produk hebat ini sekarang. free Consultation dan cara makan vitamin dengan betul exclusive for my lovely customers only!!!!!!

Dapatkan Phytocol untuk menurunkan bacaan paras kolestrol anda sekarang.Klik untuk order.

Keistimewaan Phytocol Shaklee

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Tuesday, 24 June 2014

Menurunkan Paras Kolestrol Secara Semulajadi dengan Phytocol Shaklee

Salam kasih sayang semua....Hari ini yati nak bercerita mengenai produk baru Shaklee yang dicipta khas untuk mengawal kolestrol jahat dalam badan kita.
Tahukah anda lebih kurang 6 juta penduduk di Malaysia tinggi kolestrol (Malaysia National Health and Morbidity Survey 2011), adakah anda salah seorang daripadanya?

Jangan pandang ringan dengan bacaan kolestrol yang tinggi, dan jangan ingat hanya orang berisi sahaja yang mengalami masalah kolestrol ini. Orang berbadan kurus juga mengalami masalah kolestrol.

Kolestrol yang tinggi boleh mengakibatkan salur darah tersumbat dan akan menyumbangkan risiko tinggi untuk mendapat sakit jantung berbanding mereka yang rendah kolestrol.


Bagaimana Phytocol Shaklee bertindak dalam menurunkan paras kolestrol?

Bertindak Secara Semula Jadi untuk Merendahkan Paras Kolesterol

-Phytocol-ST™ ialah rumusan proprietari yang dapat menghalang penyerapan kolesterol oleh tubuh.
-Mengandungi bahan-bahan yang terbukti secara klinikal, dan disokong oleh lebih 80 kajian, berkesan untuk merendahkan paras kolesterol LDL secara semula jadi.
-Dirumus daripada campuran sterol & stanol yang kaya dengan manfaat kesihatan.
-Membekalkan 2,000 mg sterol & stanol tumbuhan setiap hari, mengikut saranan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).

-Fitosterol tumbuhan telah terbukti secara klinikal mampu mengurangkan paras kolesterol dalam lebih 80 kajian
-Halal
-Tidak mengandungi sebarang pewarna, perasa, pemanis atau bahan pengawet

Berminat?Anda boleh membuat pembelian dengan klik link ORDER PHYTOCOL SHAKLEE.

Kehebatan Phytocol Shaklee.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Monday, 23 June 2014

Rasa yang Nyaman dan Selesa; Set Sistem Penghadaman yang Sihat dari Shaklee

Sistem penghadaman yang baik adalah asas kepada tubuh yang sihat.Antara masalah yang akan berlaku jika sistem penghadaman tidak sihat ialah:-
- Sembelit
- Mulut Berbau
- najis berbau
- mengidam makanan
- perut berangin
- kembung


Apabila masalah-masalh di atas berlaku, akan mengakibatkan,

*Penambahan berat badan
*Masalah gastrik
*Perut buncit
*kanser usus
*Masalah penghadaman
*Sistem imun yang lemah


Oleh itu dengan Set Shaklee Digestive Health dapat membantu meningkatkan kesihatan sistem penghadaman untuk kekal sihat.

Kebaikan:-
üMeningkatkan kesihatan sistem penghadaman
üMenyokong kesihatan usus
üMembantu menyahtoksin badan
üMelegakan perut yang tidak selesa
üMelegekan sembelit 
üMembantu mengurangkan berat badan

Set penghadaman ini terdiri daripada:
1.Peppermint -Ginger Plus
2.ESP Soy Protein Isolate powder
3.Alfalfa Complex
4.Herblax

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-


FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

5 Cara kembalikan Bentuk Badan yang Normal (Kurus)

MENURUNKAN berat badan bukan seperti berlari 100 meter, sebaliknya satu maraton. Apabila anda mula mengamalkan diet sihat dan berupaya menurunkan beberapa kilo berat badan, kadang kala ada masanya kita terkeluar daripada sasaran. Namun anda tidak perlu berasa bimbang. Objektif anda ialah makan secara sihat dan seimbang sekitar 90 peratus daripada kebanyakan masa dan tinggalkan 10 peratus untuk kenduri atau majlis sambutan ulangtahun. Kalau dikira daripada 365 hari, anda memiliki 36.5 ‘cheat day’. 

5 Cara Kembalikan Berat Badan Normal

1.Ambil sarapan 
-Kombinasi serat dengan protein akan membuatkan anda rasa kenyang lebih lama. Cubalah, dua keping roti mil penuh dengan putih telur atau ikan salmon salai dan juga minuman ESP, Melshakes yang tinggi kandungan protein.

2.Minum air
-Dehidrasi boleh ‘meniru’ rasa lapar dan minum banyak air akan membuatkan anda lebih kenyang.

3. Makan lebih serat
Serat tidak mempunyai kalori. Apa kata anda mengunyah epal, pear, brokoli, bayan, raspberi dan banyak lagi.

4. Minum petang
-Langkah ini bagi mengelakkan anda pulang ke rumah dalam keadaan lapar. Pilihan terbaik termasuklah keju rendah lemak, biskut tawar mil penuh atau Greek yogurt setengah cawan.

5. Makan malam yang ringan
-Nikmati hidangan malam yang ringan dan berkhasiat dengan kombinasi serat dan protein seperti ikan stim dengan sayur-sayuran seperti bayam atau brokoli.

Lagi tips KURUS yang mudah. Klik SINI

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Kekal Cergas dan Bertenaga di Bulan Ramadhan Al Mubarak

Alhamdulillah...lagi beberapa hari kita akan menyambut bulan Ramadhan Al Mubarak..bulan yang dinanti-nanti oleh semua umat islam...Sempena nak sambut bulan Ramdhan, yati nk kongsikan sedikit mengenai supplement yang sesuai untuk di ambil sepanjnag Ramadhan...

Mighty 3 Gems Programme sangat sesuai untuk mereka yang ingin kan tenaga dan sihat sepanjang berpuasa. Terdiri daripada, Mealshakes, Performance Drink dan ESP Soy Protein Isolate Powder.Untuk hari berpuasa yang kekal BERTENAGA, AKTIF dan CERIA. Sesuai untuk semua golongan kanak-kanak, Ibu Menyusu, Pekerja, Pelajar dan Warga Emas.


1. PERFORMANCE DRINK SHAKLEE (PD)
✔✔ (MENGURANGKAN RASA HAUS & MENGEKALKAN HIDRASI BADAN)

-Minuman isotonik semualajadi rendah sodium dan gula. PD mengurangkan kehilangan bendalir (air) dari tubuh kita, yang sememangnya berlaku apabila kita berpuasa. Badan kita akan kekeringan air (di dalam) kesan daripada metabolisma badan dan kerja-kerja seharian yang dilakukan. Jadi, PD mampu menyokong tahap hidrasi dan menjaga kandungan air dalam tubuh kita.

2,MelaShakes (Kurang Rasa Letih)
✔✔ (MEMBERI TENAGA & MENGURANGKAN RASA LETIH)

- Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.

3.ESP (Kurang rasa Lapar)
✔✔ (MENGEKALKAN RASA KENYANG YANG LEBIH LAMA)

-Membekalkan LONG LASTING ENERGY. Mengurangkan rasa lapar keterlaluan. Sebagai Milk Booster bagi ibu menyusu. Mencantikkan walaupun tak bermekap sakan semasa berpuasa. Diperkaya dengan kalsium untuk mengurangkan keasidan soya. Jadi mengurangkan risiko serangan gastrik bagi pesakit gastrik ketika berpuasa
Testimoni mereka yang amalkan Set 3 Gems Shaklee




Ibu Menyusu Kekal Cergas di di Bulan Ramadhan.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Sunday, 22 June 2014

Cara Kejutkan Anak Bangun Tidur dengan Gembira

Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk semua pembaca kesayanganku...
Hari ni, yati nak kingsikan cara untuk kejutkan anak, adik, orang dewasa atau sesiapa sahaja bangun dari tidur. Nak kejutkan tidur pun ada caranya ke? Oh sudah semestinya ada cara dan adab yang betul, untuk memastikan kesejahteraan rohani dan jasmani.

Sebab apa ia ada kaitan dengan kesihatan jasmani?
Ini kerana jantung kita berdengup pada kadar yang agak perlahan semasa kita tidur. Untuk menjaga jantung, amat perlu kita mengawal pergerakan semasa bangun dari tidur. Jika kita nak bersenam pun kita akan panaskan badan (warming up), begitu juga bangun dari tidur.

Sebab apa ia ada kaitan dengan kesihatan rohani?
Ini kerana dari segi psikologinya, jika seorang anak itu dikejut dengan herdikan atau dimarah dan sebagainya maka minda separa sedar akan diaktifkan sedikit demi sedikit untuk membenci orang yang membangunkan itu. Jika setiap hari kita mengejutkan anak-anak dengan cara yang kurang beradab sebenarnya kita menanamkan rasa kebencian yang bahaya dalam minda separa sedar anak itu.Bahaya tak?

ADAB KEJUTKAN ANAK DARI TIDUR

Cara atau adab mengejutkan anak yang tidur, tidak kira anak yang masih bayi, kanak - kanak , remaja atau dewasa.
  1. Beri salam kepada anak yang sedang tidur
  2. Sentuh hujung ibu jari kakinya dan goyangkannya perlahan -perlahan.
  3. Panggil namanya dengan lembut dan teruskan menggoyang kakinya.
  4. Kalau masih belum sedar, kuatkan sedikit suara dan goyang badannya.
  5. Teruskan memanggil namanya dan panggillah sayang, manja atau anak.
  6. Kejutkannya sambil memujinya contoh: Bangun sayang, anak umi yang baik, anak umi yang soleh, anak umi yang rajin.
  7. Sebaik saja anak bangun, gosok kepalanya sambil bercakap dengan lembut agar ia mandi , solat subuh dan bersegera ke sekolah untuk menjadi anak yang bijak pandai.
InsyaALLAH , anak anda akan bangun dengan badan yang segar dan minda yang cergas kerana dikejutkan dengan penuh kasih sayang.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Saturday, 21 June 2014

ESP Shaklee Sesuai Untuk Kencing Manis

Kencing manis atau diabetis berlaku apabila pankreas dalam badan tidak lagi menghasilkan insulin atau badan tidak boleh menggunakan insulin sendiri dengan berkesan. Insulin adalah sejenis hormon yang mengawal paras gula dalam darah. Apabila kita makan atau minum, kandungan gula dalam makanan atau minuman itu meransang kelenjar pankreas untuk menghasilkan insulin. Insulin akan digunakan untuk membawa gula dalam saluran darah

Insulin ‘membenarkan’ gula yang dipecahkan dalam bentuk ringkas dalam darah berpindah ke sel bagi membolehkan sel berfungsi.

Bagaimanapun, sekiranya proses pemindahan tidak berlaku (akibat kekurangan insulin), darah akan mempunyai gula yang berlebihan. Maka dengan itu akan berlakulah kencing manis.

Persoalannya, adakah ESP shaklee sesuai dengan mereka yang mengidap masalah kencing manis?

Jawapannya ialah sudah tentu sangat sesuai. Ini kerana ESP Shaklee mengandungi bacaan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39. 
Indeks glisemik (G.I) adalah ukuran kecepatan sesuatu makanan yang mengandungi karbohidrat dalam meningkatkan kadar gula dalam darah setelah dimakan. Makanan dengan indeks glisemik yang tinggi adalah makanan yang cepat dicerna dan diserap sehingga kadar gula darah akan meningkat dengan cepat secara berterusan. 

Makanan dengan indeks glisemik yang rendah akan mengalami pencernaan dan penyerapan yang lambat sehingga peningkatan kadar glukosa dan insulin dalam darah akan terjadi secara perlahan-lahan. Selain itu, makanan dengan indeks glisemik yang rendah dapat mengawal nafsu makan dengan memperlambatkan rasa lapar. Sekaligus dapat menurunkan berat badan.

Berminat dengan ESP Shaklee ini?Anda boleh membuat pembelian di Link ORDER ESP SHAKLEE

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Friday, 20 June 2014

Pelihara Jantung Anda dengan CoQHealth Shaklee

Tahukah Anda?
Setiap hari jantung berdenyut kira-kira 100,000 kali, untuk mengepam dan mengalirkan 7000 liter darah ke seluruh badan. Walaupun saiz jantung hanya sebesar penumbuk, ia mempunyai tugasan yang cukup besar dalam memastikan pengaliran darah sepanjang 96,000km salur darah yang diperlukan oleh setiap organ dan tisu anda.

Sebagai otot yang kuat bekerja dalam tubuh dan juga merupakan pusat kawalan utama sistem peredaran darah, jantung semestinya memerlukan sejumlah tenaga yang banyak dan nutrien yang cukup untuk berfungsi dengan baik dan sempurna.

Hebatkan ciptaan Allah taala...Allahuakbar..Jadi jagalah jantung anda dengan baik.

Info CoQhealth dalam Melindungi Jantung

-CoQ10 merupakan zat makanan larut lemak yang ditemui dalam setiap sel untuk fungsi asas tubuh, dan didapati ia banyak terdapat di dalam organ yang bekerja lebih keras seperti jantung.

-CoQHealth Plus mengandungi CoQ10, vitamin E, dan Ekstrak Teh Hijau untuk menyokong kesihatan arteri dan memperbaiki aliran darah dalam badan.

-Dengan aliran darah yang sihat di dalam tubuh, jantung akan berfungsi dengan lebih sihat dan Kulit Menjadi Lebih Muda.

-Jangan lupa mengambil CoQHealth Plus sebelum anda melangkah keluar rumah kerana ia bertindak sebagai 'Pelindung Matahari Semulajadi di dalam badan' yang dapat melindungi kulit anda dari hujung rambut hingga hujung kaki terhadap cahaya UV yang menyebabkan kerosakan dan penuaan.

Sayangi Jantung Anda, Cegah sebelum PARAH...



Info Menarik tentang CoQHealth yang anda perlu tahu.Klik SINI

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Tuesday, 17 June 2014

Tudung Express Soft Awning yang Exclusive Kualiti Baik

Kepada peminat tudung express dan soft awning...berita baik untuk anda semua...Jom cuci mata tengok koleksi tudung Express Paisley Exclusive dari kami Haryati to U shoppe.

Ciri-ciri Tudung Express Paisley Exclusive

Tudung Premium Cotton Premium yang sangat lembut, Awning special yang di cipta khas untuk sembunyikan pipi yang bam bam.

Kain - Cotton Premium, Paisley design yang exclusive
Jahitan - Baik
Potongan - FREE
Quality - Baik 
Saiz:M
Soft Awning

Harga Asal:Rm36
Harga Promosi:Rm29 sahaja (Including Postage)
LIMITED STOCK!!!
CE01-Sold Out


CE03 SOLD OUT



CE08 SOLD OUT

Koleksi Tudung Hoodie Cantik.Klik Sini
Koleksi Tudung Wide Shawl Cantik.Klik Sini

Berminat?

Hubungi yati melalui:
Email:haryati.yasim@gmail.com 


sms / whatsapp :0132221663

Atasi Ruam Bayi Anda Secara Tradisional & Semulajadi

Kebanyakan bayi dalam usia 40 hari, akan diserang dengan masalah ruam di badan. Selalunya ruam akan naik pada celah2 paha, muka, dan punggung.

Masalah ruam di kalangan bayi adalah masalah biasa tetapi jika dibiarkan boleh menyebabkan kesihatan si kecil terjejas. Kulit bayi yang bersih dan mulus menjadi kemerah-merahan akibat alergi dengan banyak perkara termasuk susu, mandian, bedak dan persekitaran.

Selalunya bayi yang mengalami masalah ruam akan rasa tidak selesa dan akan meragam, jadi kita sebagai ibu bapa sudah tentu tidak akan tenteram melihat si kecil dalam keadaan tidak selesa kan.

Anak2 yati pun pernah naik ruam ni, tapi tidak lah kritikal cuma merah2 sikit jelah, tupun dah cukup membuatkan diriku kalut...hehe.
Tepung Kanji
Jom kita lihat 4 petua untuk mengatasi masalah ruam pada bayi secara tradisional & semulajadi

1.Masak nasi sehingga menjadi bubur. Kemudian ambil sedikit dan letakkan ke dalam kain jarang. Ikat dan picit hingga keluar kanjinya. Sapukan ia (atau guna airnya sahaja) pada bahagian yang mengalami ruam.

2.Selain dari itu boleh juga mencuba cara lain iaitu tumbuk hancur ragi bersaiz sederhana. Selepas itu diayak, kemudian campurkan dengan sedikit bedak. Sapukan pada kulit bayi.

3.Sapukan tepung ubi di kawasan yang terkena masalah ruam selepas memandikan bayi anda. Selepas beberapa hari mencuba In sha Allah ruam akan beransur hilang dan si manja boleh tersenyum riang.

4. Sapukan cream serbaguna Herbal Blend Shaklee...ok cream ni memang menjadi pilihan ibu2 di seluruh malaysia. Cream yang semulajadi dan selamat untuk kulit si manja.

Dirumus daripada ekstrak tulen herba semulajadi yang sungguh menyegarkan yang terdiri dari bahan2 sej (sage), horse chestnut, yarrow & rosemary. Krim ini melegakan ruam gatal2 baby dan telah  diuji secara klinikal terbukti berkesan untuk melembutkan kulit, termasuk kulit yang kasar pada lutut, siku dan kaki serta merawat kulit yang bermasalah.

Lagi best krim Herbal Blend ni nyamuk tak suka bau dia tau..so kalau kita sapukan cream kat badan kita, dapat mencegah nyamuk dari datang hinggap..best ke best?



*Yati guna petua no3 & no4 dalam tempoh berpantang memang jarang sangat pakaikan bedak kat baby..selalunya just letak tepung kanji je..Alhamdulillah sangat2 menjadi untuk kedua2 hero yati.Cubalah...:-)

Masalah ruam dan gatal bayi dapat di atasi dengan segera.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

Email:haryati.yasim@gmail.com 
sms / whatsapp :0132221663 ID No :909121

Tudung Hoodie Awning Silang yang Sangat Cantik dan Awesome

Peminat tudung Hoodie, jom cuci mata dengan Smart Hoodie ya...sesmart namanya, bila kita pakai sangat cantik dan terletak. Kepada mereka yang muka bulat macam yati, jangan risau ya..awning silang Smart Hoodie ini membuatkan muka anda tidak bulat, ia akan membentuk cantik dan kemas..:-)

Ciri-ciri Smart Hoodie

Hoodie sangat cantik dan unik, sarung inner nya dan tarik ke depan dah jadi! Kain yang sangat lembut dan sejuk memang tidak rimas.

Kain - Kain Cotton / Cotton Lycra
Jenis - Dijahit sekali (Overlap)
Jahitan - Busana Besar, jahitan teliti
Potongan - Hoodie
Quality - tinggi

ukuran dari dagu ke bawah : 33inchi
muka minima : 20inchi
kain memeri, boleh guna pin untuk
kecilkan bahagian muka tetap 
nampak kemas..sesuai untuk muka bulat..
Harga Pasaran:Rm80
Harga Promosi:Rm58 sahaja (including postage)

SOLD OUT

SOLD OUT

AVAILABLE

SOLD OUT

AVAILABLE

AVAILABLE

Koleksi Tudung Hoodie yang sangat Cantik. Klik SINI
koleksi Tudung Wide Shawl yang sanagt Exclusive.Klik SINI

Berminat?

Hubungi yati melalui:
Email:haryati.yasim@gmail.com 
sms / whatsapp :0132221663

Tudung Shawl Corak Exclusive Harga Mampu Milik

Kepada peminat tudung shawl, dapatkan tudung cotton Nur Nilam Sari Wide Shawl sekarang dengan corak yang sangat cantik dan harga mampu milik.

Ciri-ciri Tudung Cotton Nur Nilam Sari Wide Shawl


Selendang Cotton Lembut
Kain - Cotton 
Jahitan - Best
Saiz:Besar
Jenis - Corak
Quality - Baik

Harga:Rm26 sahaja (Including Postage)










Koleksi Tudung Loving Hoodie yang sangat cantik.Klik Sini

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Monday, 16 June 2014

ESP Membantu Melegakan sakit Gastrik Anda

Lagi beberapa hari umat islam akan menyambut bulan Ramadhan...kita semua tertunggu2 bulan ini, ini disebabkan Ramadhan satu-satunya bulan yang penuh dengan rahmat dan keberkatan yang tidak terdapat di dalam bulan-bulan yang lain, oleh sebab itu Rasulullah s.a.w. menjelaskan Ramadhan adalah penghulu kepada sebelas bulan yang lain.

Namun begitu, bagi anda yang mengalami masalah gastrik, sudah tentu sedikit risau apabila berpuasa. Sebab itulah, anda yang mempunyai gastrik sangat-sangat digalakkan bangun bersahur. Jangan malas nk bersahur ya...Hari ini yati nak share produk shaklee yang boleh anda amalkan sewaktu bulan Ramdhan nanti.

Satu cara untuk menyelesaikan masalah gastrik ketika berpuasa.Hanya sesudu ESP diperlukan sewaktu sahur dan berbuka dan campur pada minuman kegemaran anda seperti milo / nestum / horlicks / susu. Rasanya sedap. Ia mampu membekalkan tenaga dan membuatkan perut sentiasa kenyang sepanjang berpuasa.

Bagaimana ESP Membantu Melegakan sakit Gastrik Anda?

ESP
>>Merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino penting.
>>Asid amino ini membantu memulihkan kembali sel-sel dinding perut yang rosak diakibatkan oleh hakisan oleh asid hidroklorik.
>>Ia mengandungi 14 gram protein soya sihat dan 500 mg kalsium bagi setiap hidangan. Sifat kealkalian yang tinggi jugak amat membantu di dalam proses meneutralkan kembali keadaan asid berlebihan didalam perut.
>>Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yg konsisten.
>>Protein soya bukan GMO ini dihasilkan dibawah satu program digelar Identity Prservation Program (IPP) di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam sehinggalah saat pemprosesannya. 

Testimoni ESP Melegakan Gastrik
Harus diingat, pengambilan suplimen BUKAN pengganti kepada makanan seimbang kita, sebaliknya hanya MEMBANTU badan kita untuk mendapatkan nutrisi yg tidak lengkap disebalik GAYA HIDUP yg kebanyakan daripada kita yg tdk konsisten mengamalkannya secara berkualiti dan bermutu tinggi. Oleh itu dengann pengambilan suplimen ia sedikit sebanyak dapat menampung kekurangan nutrisi dalam badan kita.


Tips Merawat Gastrik. Klik SINI

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Saturday, 14 June 2014

Testimoni Kurus;Berjaya Turun 7Kg dengan Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog yati...hari ini yati nak kongsikan kegembiraan esya yang telah berjaya turun 7kg setelah consume hampir 2 bulan vitamin shaklee.
Alhamdulillah...sangat2 gembira dengan penurunan esya ini.

Testimoni Kurus Berjaya Turun 7kg dengan Vitamin Shaklee
Testimoni Kurus 
Harus di ingat, nak kurus, nak turun kan berat badan, memerlukan usaha, dan kemahuan yang tinggi...kena ada DUA2 ok, kalau setakat kemahaun je yang tinggi tapi usaha tak tinggi anda tidak akan berjaya...kena banyak usaha, dan kena tahu cara yang betul. Suppliment mempercepatkan proses penurunan berat badan, yang penting kita kena juga jaga makan dan menjalankan aktiviti2 yang sihat serta cergas.
Konsisten dalam apa jua yang anda lakukan..insyaallah hasilnya sangat manis...yeaahhh!!!

Dapatkan konsultasi percuma mengenai tips kurus dari saya dan jadual makan vitamin dengan betul hanya untuk pelanggan saya sahaja...

Mesti anda pun ingin cuba kan?Buat pembelian anda sekarang, klik link Mesti Cuba Set Budget Kurus Shaklee.http://yatiyue.blogspot.my/2013/08/set-kurus-budget-bersama-dengan-shaklee.html

Kenali Lemak dalam Badan Anda;Jangan Cepat Berputus Asa


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-
FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Supplements;Keperluan atau Pembaziran?

Alhamdulillah...sudah 2 tahun lebih saya amalkan makan supplement shaklee..iaitu semenjak mengandungkan anak yang kedua Uwais Dzulkarnain. Apa yang saya nampak dengan jelas, kesihatan saya boleh dikatakan dalam tahap cemerlang...kadang2 ada juga sakit kepala, rasa lemah2 badan tapi  xde sampai orang panggil tahap sakit kritikal...syukur diatas kesihatan yang diberikan oelh Allah taala. Sesungguhnya supplement hanyalah salah satu usaha saya untuk sihat...semuanya dengan izin ALLAH taala.
Supplements

Berbalik kepada tajuk entry kali ini, saya ingin kongsikan ulasan yang di olah oleh Dr Malinda.

Terima kasih kepada anda yang telah menjawab survey saya sebelum ini. Thanks a lot!

Ok. Saya akan cuba mengupas dan berkongsi sedikit sebanyak isu tentang Pemakanan Tambahan kali ini.

New England Journal of Medicine dan Journal of the American Medical Association telah merumuskan 5 perkara :

1) Ramai orang tidak mendapat jumlah keperluan vitamin dan mineral yang cukup melalui pemakanan atau diet sahaja.

2) Kekurangan beberapa jenis vitamin dalam badan berkait rapat dengan penyakit seperti kanser, osteoporosis dan penyakit jantung.

3) Individu yang kekurangan folic acid dan vitamins B6 and B12, berisiko untuk mendapat penyakit jantung, kanser colon, kanser payu dara dan kecacatan saraf tunjang pada bayi (spina bifida).

4) Kekurangan Calsium dan Vitamin D menyebabkan risiko untuk Osteoporosis.

5) Kekurangan antioksidan (vitamin A, C dan E) mendedahkan kita untuk mendapat pelbagai penyakit kronik yang lain.

Hanya selepas 50 tahun, Banyak kajian menunjukkan bukti bahawa pengambilan sekurang-kurangnya multivitamin akan mengurangkan risiko penyakit kronik, meningkatkan kualiti kesihatan dan menyumbang kepada pemanjangan usia dan journal-journal antarabangsa mula berkata bahawa pengambilan vitamin adalah satu langkah yang bijak.

Ia penting untuk kehidupan sekarang, Tetapi - Of course anda perlu berhati-hati dalam pemilihan pemakanan tambahan anda. Go for Natural based (organic) berbanding chemical based. Pemilihan yang tidak tepat pasti akan memberi implikasi kurang baik terhadap buah pinggang, hati dan organ dalaman anda dan pemilihan supplement yang baik pastinya akan membantu anda untuk kesihatan yang lebih baik pada masa akan datang.

Buat pilihan bijak. Jangan Mudah terpedaya.

- Dr. Malinda

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Friday, 13 June 2014

Keistimewaan dan Perbezaan Vitamin C Shaklee berbanding Vitamin C di Pasaran

Vitamin C merupakan antioksidan kuat yang dikenali dapat bertindak dengan pelabagai fungsi. Ia membantu menyokong pertumbuhan sel yang sihat, kesihatan mata, gigi, tulang, gusi dan pembuluh darah.

Oleh kerana Vitamin C tidak dapat disimpan didalam tubuh, propriteri sistem pelepasannya melepaskan Vitamin C jam demi jam untuk tempoh 5 jam bersamaan dengan pengambilan 7 setengah biji limau bagi memastikan penyerapan tubuh yang optimum.

Apakah keistemewaan dan perbezaan Vitamin C Shaklee berbanding Vitamin C di pasaran?

1. Vitamin C Shaklee didatangkan dalam bentuk sustained release iaitu dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan (1tablet selama 5 jam) untuk membolehkan vitamin c sentiasa berada dalam badan kita. Memandangkan vitamin c adalah mudah musnah dan tidak dapat disimpan lama dalam badan, maka teknologi sustained release adalah sangat diperlukan.

2. Satu tablet vitamin C Shaklee adalah bersamaan dengan 7 setengah biji oren. Di mana ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam badan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet.

3. Vitamin C Shaklee didatangkan bersama-sama dengan bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin c dengan lebih baik.

MANFAAT VITAMIN C
1. Imuniti
- dengan pengambilan vitamin c secara teratur dapat melindungi badan dari infeksi dan juga akan menguatkan tulang dan gigi kita termasuk mempercepatkan penyembuhan luka. Sebab itu jugalah wanita dalam pantang digalakkan untuk mengambil oren sebagai bahan untuk mempercepatkan penyembuhan luka.

2. Antioksidan
- ia berfungsi sebagai antioksidan yang menghalang serangan radikal bebas di sekeliling kita. Apabila badan terhindar dari risiko serangan radikal, maka sudah tentu peluang untuk kita dijauhkan dari penyakit yang disebabkan oleh sistem imun badan dapat dielakkan.

3. Hypertension
- ia juga dapat menurunkan kadar tekanan darah, dengan itu dapat mengurangkan risiko darah tinggi.

4. Kecantikan kulit
- banyak kebaikan vitamin c dalam mengekalkan kulit yang cantik. Ia merangsang pengeluaran kolagen. Kolagen adalah sangat perlu kerana ia umpama gam yang mengikat sel-sel kulit kita untuk sentiasa tegang. jika kehilangan kolagen, kulit akan nampak berkedut dan tidak tegang.
- mengurangkan garis-garis halus yang tidak diingini.
- memutihkan dan memulihkan keadaan kulit yang kusam.

Lagi info tentang Vitamin C SHaklee. Klik SINI

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Wednesday, 11 June 2014

Tips Penting Makan Vitamin Shaklee Cara yang Betul Kesan Optimum

Sebelum anda consume sesuatu produk..tak kira lah apa2 pun jenis produk, ubat-ubatan ataupun suppliment, anda mestilah tahu tentang peraturan dan cara makan dengan betul. Jangan beli sesuatu produk dan main hentam kromo je pakai atau makan ya. Pastikan anda guna cara yang betul untuk mendapatkan keberkesanan yang optimum. 
Tips Penting Makan Vitamin Shaklee;Elakkan
1. Elakkan mengambil Vita Lea dan Osteomatrix serentak, kerana iron di dalam Vita Lea boleh mengganggu penyerapan Calcium di dalam Osteomatrix.
2 Jangan gunakan air panas untuk membancuh ESP sebab akan merosakkan kandungan protin.
3 Elakkan mengambil vitamin bersama nescafe dan tea, minuman mengandungi kafein, sekurang-kurangnya bagi jarak masa 1 jam antara keduanya, mengelak ganguan penyerapan vitamin.

Cara Makan Vitamin Shaklee dan Ubat-ubatan.
-Bagi individu yang sudah berpenyakit dan sedang memakan ubat-ubatan perubatan, juga jarakkan antara pengambilan vitamin dan ubat-ubatan dalam tempoh 30 minit.
-Jangan sekali-kali berhenti mengambil ubat-ubatan apabila anda mula mengambil suplimen, kecuali apabila doktor telah mengesahkan anda semakin pulih dan pengurangan ubat adalah atas arahan doktor anda, kerana mendapati anda semakin sihat.
Cara Makan Vitamin Shaklee dengan Betul.Klik SINI
Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-
FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Monday, 9 June 2014

Petua Supaya Anak ikut Cakap IBU BAPA

Anak-anak adalah amanah dari Allah SWT dan Ia sebahagian dari ujian Allah SWT kepada kita hamba-hambaNYA. Firman Allah SWT : "Harta benda dan anak-anak kamu hanyalah menjadi ujian dan di sisi Allah ada pahala yang besar."  (QS. At-Taghabun, 64 : 15)

Sebagai ujian, Ia akan dipertanggungjawabkan. Orang yang malang ialah orang yang mempunyai banyak anak tetapi anak-anaknya tidak membawa kebaikan kepadanya di akhirat.

Rasulullah SAW diberitakan telah bersabda :
"Tahukah engkau siapakah orang yang mandul?"

Berkata para sahabat :
"Orang yang mandul ialah orang yang tidak mempunyai anak."

Lalu Rasulullah SAW berkata
"Orang yang mandul itu ialah orang yang mempunyai banyak anak tetapi anak-anaknya itu tidak memberi manfaat kepadanya sesudah ia meninggal dunia."


Petua suapaya anak ikut cakap Ibu Bapa

1. Setiap pagi, sebelum pergi sekolah, anda berdiri di belakang anak dan kedua-duanya (anak dan ibu atau bapa) menghadap kiblat.

2. Letakkan kedua-dua telapak tangan ibu/ayah yang dirapatkan atas kepala anak tanpa sentuh kepala lebih kurang 1 inci dari rambut.

3. Bacakan al Fatihah dan Alam-nash-rah ... hingga habis.

4. Niat dalam hati mohon pada Allah: "Ya Allah permudahkanlah anak aku ini untuk belajar dan diterangkan hati, lembutkan hati dan ditetapkan iman dan mohon anak aku ini mendengar cakap ibu bapanya".

5. Kucup dahi anak dan biarkan dia pergi ke sekolah. Telapak tangan anda (ibu/bapa) ada aura dan gunakannya sebaik-baiknya.

Semoga memberi manfaat kepada kita semua...Aamiin

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:- FB:Haryati Mat Yasim Fanpage:Haryati to U shoppe Email:haryati.yasim@gmail.com sms / whatsapp :0132221663 ID No :909121

Kenapa Vitamin Shaklee Menjadi Pilihan Orang Ramai?

Falsafah Produk Shaklee
Selama lebih 50 tahun, generasi demi generasi telah bergantung pada Shaklee kerana telah membuat sesuatu yang berbeza dari yang lain iaitu mencipta produk yang SELAMAT dan terbukti BERKESAN.

Misi Shaklee ialah memberikan kehidupan yang lebih baik dan sihat kepada sesiapa sahaja. Shaklee membantu dengan cara mengeluarkan produk-produk kesihatan yang terunggul dan anda akan rugi sekiranya tidak berkongsi dengan rakan-rakan mengenainya. Setiap produk yang Shaklee keluarkan telah direka cipta untuk memperbaiki taraf kesihatan tanpa kompromi dan tidak merosakkan alam sekitar.

Apabila anda memilih Shaklee, yakinlah dengan tiga perkara – ia sentiasa SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI.

Mengapa Vitamin Shaklee Menjadi Pilihan Ramai?

1. Berasaskan sumber semulajadi yang tulen dan bebas dari bahan pengawet, tiruan , pemanis, pewarna dan perisa.

2. Setiap bahan diuji dengan kawalan kualiti untuk ketulenan dan bebas dari bahan berbahaya seperti racun serangga.

3.Setiap bahan botanikal turut diuji oleh pihak ketiga

4. Setiap produk mengandungi ramuan aktif yang tepat untuk kesihatan optimum secara konsisten.

5. Shaklee mengandungi Good Manufacturing Practice piawaian kawalan kualiti yang lebih ketat.

6. Produk Shaklee terserlah di seluruh dunia dengan membantu para atlet angkasawan NASA untuk misi mereka.

7. Produk Shaklee di Malaysia di sahkan HALAL oleh ISA -Islamic Services Of America ,badan diiktiraf oleh JAKIM.


Supliment hanyalah salah satu usaha kita dalam menjaga kesihatan yang di berikan ALLAH taala, yang mengizinkannya hanyalah Allah taala yang MAHA Penyembuh. Gunakan Shaklee tanpa was-was...yeay!

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Pengedar Vitamin Shaklee Kemaman;Kepuasan Anda Keutamaan Saya

Kepada kawan-kawan yang tinggal di Kemaman, Dungun, Kuantan, Kota Bharu, Pasir Mas, senang cerita di Pantai Timur lah...anda semua boleh dapatkan vitamin Shaklee dengan yati ya...yang tinggal di luar Pantai Timur pun boleh jugak...yati pos pakai pos laju, skynet, Gdex cakap je nak pakai apa insyaallah bisa diurus..hehe.

Yati tinggal di kemaman Terengganu. Sekali sekala yati balik Dungun umah mertua, dan ada juga naik Kuantan rumah kakak atau shopping. Bila cuti panjang yati balik Pasir Mas Kelantan Kg yati.Mana nak tau kan..time anda semua nk shaklee yati ada di daerah anda. so apa lagi just inform je nk apa boleh la COD :-)

Nak jadi ahli Shaklee pun boleh tau, apa yang untung jadi ahli Shaklee ni?Ok meh nak cerita sikit..ahli shaklee ni bila kita dah jadi ahli keahliannya adalah semur hidup tanpa perlu renew...yati ulang..TANPA perlu RENEW....so just keluarkan RM65 (yuran keahlian) dan RM10 untuk postage shaklee pos starter kit kiranya Rm75 untuk seumur hidup. Di samping kita dapat beli harga ahli yang jauh lagi murah berbanding harga bukan ahli, kita dapat kumpul point..mana nak tau bulan tu kita beli banyak vitamin, beli untuk mak ayah, saudara mara, sepupu sepapat, kawan2 tup..tup cukup point untuk melayakkan kita dapat bonus next month...walaweh..kan untung tu..vitamin dapat makan, kesihatan pun dapat, duit bonus pun dapat..Alhamdulillah.



Nak tahu lagi tentang kelebihan jadi ahli Shaklee baca SINI.
Bagaimana cara daftar ahli Shaklee?Baca SINI.

Nak tanya lebih lanjut pasal vitamin shaklee ni..jangan segan jangan malu, sms/wahtsapp atau call je yati. 0132221663

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Sunday, 8 June 2014

Kolestrol?Perut Buncit?Nak Kurus tapi takut kesan jangka panjang?

Adakah anda mengalami masalah kolestrol yang tinggi? adakah anda mempunyai perut buncit? Adakah anda ingin kurus dengan selamat?

Jika YA jawapannya, TAHNIAH saya ucapkan..kenapa?sebab anda sekarang sedang berada di blog yang betul...kepada anda yang belum mencubanya..boleh cuba sekarang jangan tunggu sampai kesihatan anda di tahap yang kritikal dan jangan biarkan masalah di atas menghantui hidup anda...

Hot Selling Set Kurus, Kolestrol, Masalah Perut Buncit

Kelebihan set ini:-
-Kurus dan perut kempis
-kurus dengan cara sihat
-kurus dan cantik sekaligus
-kurus dan kolestrol turun
-kurus dan bijak
-kurus dan lebih mengancam


Info Produk
*HERB LAX - detox usus agar segala toksik sisa2 yg tidak diperlukan akan flush out. Perut lebih kempis dan badan lebih ringan

*LECITHIN - Untuk pecahkan lemak dengan lebih berkesan.

*OMEGA GUARD - untuk membantu pembakaran tenaga dengan lebih pantas apabila disertai dgn senaman. Jadi lemak2 dpt diuraikan lebih cepat utk digunakan oleh otot. Juga membantu mengawal.selera makan.
-EPA & DHA dalam Omega Guard membantu menurunkan kadar bacaan kolestrol
 

Dapatkan set ini sekarang. Klik untuk Order.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121