Wednesday 25 June 2014

Phytocol-ST Shaklee;Untuk Mereka yang Tinggi Kolestrol

Kolesterol pula terbahagi kepada dua iaitu kolesterol jahat yang merujuk kepada LDL dan kolesterol baik pula HDL. Katanya, kolesterol jahat iaitu LDL akan membuatkan pembuluh darah tersumbat manakala HDL akan membawa kolesterol ke pembuluh darah untuk dibawa ke hati dan seterusnya akan dikeluarkan dari tubuh. Sehubungan itu, seseorang itu perlu menjaga tahap kolesterol di dalam darah supaya berada dalam keadaan terkawal.

Antara tips yang boleh di lakukan untuk mengurangkan bacaan kolestrol ialah:

1.Pemakanan seimbang bersama makanan tinggi serat. Memperbanyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran.

2. Mengamalkan makanan yang mengandungi asid lemak (asid lemak Omega-3). Minyak ikan omega 3 memang terbukti dapat mengawal kolestrol serta menurunkan kadar kolestrol. Persatuan jantung Amerika mengesyorkan kepada penyakit jantung koronari supaya mengambil 1gram minyak ikan omega 3 setiap hari.

3. Mengurangkan berat badan sekiranya anda bermasalah dengan berat berlebihan. Untuk mengurangkan atau mengekalkan berat badan, kita perlu menggunakan kalori berlebihan daripada makanan dan mengurangkan pengambilannya mengikut jumlah yang diperlukan. Ini kerana apabila pengambilannya melebihi daripada tenaga yang digunakan, kalori berlebihan akan ditukar kepada lemak dan mengakibatkan pertambahan berat badan. .

4. Bersenam secara tetap (sekurang-kurangnya 30 minit senaman tahap sederhana, sekurang-kurangnya 5 kali seminggu) boleh mengurangkan kolesterol total dan kolesterol berbahaya (LDL) serta meningkatkan kolesterol baik (HDL)

Phytocol-ST Shaklee
Keistimewaan Phytocol Shaklee

Phytocol-ST adalah satu formulasi proprietari sterols & stanols (phytosterol) yang terdapat didalam tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran & bijirin. Terbukti secara klinikal dan di sokong oleh lebih 80 kajian.

Phytosterol membantu untuk menghalang penyerapan kolesterol kerana struktur molekularnya menyerupai kolesterol. Phytosterol akan bersaing dengan kolesterol sewaktu proses penyerapan di dalam sistem penghadaman. Jadi, penyerapan kolesterol akan terbantut lalu mengurangkan jumlah kolesterol di dalam badan.

Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH), mengesyorkan penambahan 2000mg FITOSTEROL ke dalam diet harian anda untuk merendahkan paras kolestrol secara semulajadi.

Bagaimanakah Fitosterol bertindak?

Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus. Ini bermaksud apabila anda mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh anda dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL anda

Jom turunkan paras kolestrol secara semulajadi dengan Phytocol-ST Shaklee sekarang.

Dapatkan produk hebat ini sekarang. free Consultation dan cara makan vitamin dengan betul exclusive for my lovely customers only!!!!!!

Dapatkan Phytocol untuk menurunkan bacaan paras kolestrol anda sekarang.Klik untuk order.

Keistimewaan Phytocol Shaklee

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment