Tuesday 17 June 2014

Atasi Ruam Bayi Anda Secara Tradisional & Semulajadi

Kebanyakan bayi dalam usia 40 hari, akan diserang dengan masalah ruam di badan. Selalunya ruam akan naik pada celah2 paha, muka, dan punggung.

Masalah ruam di kalangan bayi adalah masalah biasa tetapi jika dibiarkan boleh menyebabkan kesihatan si kecil terjejas. Kulit bayi yang bersih dan mulus menjadi kemerah-merahan akibat alergi dengan banyak perkara termasuk susu, mandian, bedak dan persekitaran.

Selalunya bayi yang mengalami masalah ruam akan rasa tidak selesa dan akan meragam, jadi kita sebagai ibu bapa sudah tentu tidak akan tenteram melihat si kecil dalam keadaan tidak selesa kan.

Anak2 yati pun pernah naik ruam ni, tapi tidak lah kritikal cuma merah2 sikit jelah, tupun dah cukup membuatkan diriku kalut...hehe.
Tepung Kanji
Jom kita lihat 4 petua untuk mengatasi masalah ruam pada bayi secara tradisional & semulajadi

1.Masak nasi sehingga menjadi bubur. Kemudian ambil sedikit dan letakkan ke dalam kain jarang. Ikat dan picit hingga keluar kanjinya. Sapukan ia (atau guna airnya sahaja) pada bahagian yang mengalami ruam.

2.Selain dari itu boleh juga mencuba cara lain iaitu tumbuk hancur ragi bersaiz sederhana. Selepas itu diayak, kemudian campurkan dengan sedikit bedak. Sapukan pada kulit bayi.

3.Sapukan tepung ubi di kawasan yang terkena masalah ruam selepas memandikan bayi anda. Selepas beberapa hari mencuba In sha Allah ruam akan beransur hilang dan si manja boleh tersenyum riang.

4. Sapukan cream serbaguna Herbal Blend Shaklee...ok cream ni memang menjadi pilihan ibu2 di seluruh malaysia. Cream yang semulajadi dan selamat untuk kulit si manja.

Dirumus daripada ekstrak tulen herba semulajadi yang sungguh menyegarkan yang terdiri dari bahan2 sej (sage), horse chestnut, yarrow & rosemary. Krim ini melegakan ruam gatal2 baby dan telah  diuji secara klinikal terbukti berkesan untuk melembutkan kulit, termasuk kulit yang kasar pada lutut, siku dan kaki serta merawat kulit yang bermasalah.

Lagi best krim Herbal Blend ni nyamuk tak suka bau dia tau..so kalau kita sapukan cream kat badan kita, dapat mencegah nyamuk dari datang hinggap..best ke best?



*Yati guna petua no3 & no4 dalam tempoh berpantang memang jarang sangat pakaikan bedak kat baby..selalunya just letak tepung kanji je..Alhamdulillah sangat2 menjadi untuk kedua2 hero yati.Cubalah...:-)

Masalah ruam dan gatal bayi dapat di atasi dengan segera.

Sebarang pertanyaan anda boleh hubungi saya 013 222 1663 yati atau klik sahaja icon dibawah untuk pembelian terus secara online.


Order_Vitamin_Shaklee

Anda inginkan HARGA MURAH dan PENJIMATAN sehingga 15 % ke 20% barangan shaklee?Daftar diri anda sebagai ahli shaklee untuk makan sendiri dengan yati sekarang.Penjimatan berganda akan anda peroleh!

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

Email:haryati.yasim@gmail.com 
sms / whatsapp :0132221663 ID No :909121

No comments:

Post a Comment