Monday, 24 September 2018

Testimoni Keputihan Beransur Pulih Dengan Vitamin Shaklee

Assalamualaikum,salam sejahtera.Semoga cik puan dalam keadaan sihat dan gembira sentiasa.Artikel hari ini yati nak kongsikan Testimoni Siti Noriza yang menggunakan Set Keputihan Shaklee yang telah beransur pulih.

Masalah keputihan boleh dikatakan masalah utama bagi setiap wanita. Masalah ini,jika dibiarkan ia akan menjadi teruk dan boleh terkena jangkitan bakteria yang akan membahayakan peranakan wanita.




[KEPUTIHAN YANG TERUK, BERBAU DAN GATAL-GATAL SELAMA 15 TAHUN BERANSUR PULIH]
.

KEPUTIHAN. Sejak zaman anak dara lagi dah ada masalah keputihan ni. Tapi tak tahulah ia makin lama makin teruk bila dibiarkan. Lagi lagi masa sekolah menengah dulu, aktif dengan badan beruniform. Hari hari ada latihan kawad kaki, belum dikira ber”camping” lagi. Bab kebersihan memanglah tak jaga sangat. Masa tu pula, takdelah didedahkan pasal masalah yang boleh dihidapi di tempat sulit macam sekarang ni. Dulu bab bab tu semua disembunyikan. Ia jadi isu yang memalukan.
.
Keputihan adalah perkara normal bagi setiap wanita. Keputihan dianggap normal jika cecair yang keluar adalah jernih, tak berwarna, tak berbau dan tak berasa gatal-gatal .. Keputihan menjadi bermasalah atau boleh juga dianggap berpenyakit jika cecair berwarna pekat, warna putih kekuningan , berbau , bergumpal dan berasa gatal.

Keputihan ni mulalah sedikit, tapi lama lama ia menjadi teruk bila semakin gatal saat berpeluh. Sehinggakan terpaksa memakai pad pantyliner setiap hari untuk elakkan gatal semakin menjadi jadi. Tapi, tak tahu nak bertanyakan pada siapa untuk elak macamana keputihan tu. Sampaikan, kerap sangat basuh di bahagian tersebut setiap kali gatal, atau membuang air besar. Ke hulu hilir bawa “femine wash” untuk pastikan bahagian tersebut di basuh bersih.
.

Masa mengandung, masalah keputihan semakin menjadi jadi dan bila diajukan pada doktor dan nurse semasa “check up” bulanan, diaorang kata memang itu masalah biasa untuk ibu hamil. Lagi jadi masalah bila perut semakin membesar dan ia menjadi jadi semakin gatal. Ada orang suruh basuh bahagian tersebut dengan air sirih yang direbus dan letakkan daun sirih di bahagian tersebut. Kak Ct buat juga. Tapi sekejap je hilang gatalnya. Esok lusa, ia datang balik.
.

Pernah berjumpa doktor dan doktor pun sahkan masalah keputihan Kak Ct sangat teruk. Jadi doktor masukkan sejenis ubat untuk mengelakkan bakteria merebak ke dalam organ organ dalaman. Ambil juga ubat yang diberikan oleh doktor, tapi hanya seminggu atau selagi makan ubat yang diberikan. Bila tak makan ubat, ia datang balik. Doktor sendiri tak bagi kak ct makan ubat yang dose lebih tinggi sebab masa tu tengah mengandung.
.

Akhirnya, selepas bersalinkan Zafran, dan mencari maklumat berkenaan suplemen penyusuan, terjumpa artikel berkenaan merawat masalah keputihan juga. Macam best, nak cuba juga. Jadi belilah set penyusuan ( ALFALFA, ESP, SR VITAMIN C, B COMPLEX, VITALEA, OSTEMATRIK) dan add on garlic untuk elakkan bakteria semakin merebak dan bantu matikan kulat dibahagian tersebut.
.

Tak sangka, selepas 2 3 bulan konsisten ambil alfalfa dan garlic, masalah keputihan dapat diatasi. Bermula dengan kurang rasa gatal walaupun berpeluh, sehingga dah kurang bau, suami juga akhirnya menegur akan kurangnya masalah keputihan tersebut. Kalau tak, sebelum ni, dia juga komplen akan masalah yang kak ct hadapi. Lama lama, kak ct juga yang malu sendiri dengan keadaan begitu. Ianya, waktu “bersama” adalah waktu yang seronok, tapi ia jadi sebaliknya dengan bau yang tidak sedap dan akhirnya, keinginan itu terus mati disitu. Sedih sangat
.

Tapi kini, Alhamdulillah, walaupun ia tak 100% hilang, ia tidak lagi berbau teruk dan keputihan pun pada tahap yang baik dan hanya datang sebelum 2 3 hari nak haid saja. Pantyliner pun dah lama tak guna. Nak bergerak aktif pun dah tak risau akan berpeluh banyak dan mula gatal gatal. Seronok sangatlah. Garlic dan alfalfa, 2 suplemen wajib yang kak ct ambil hari hari. KITA ENJOYS!!!
.

Bawang putih memang diketahui sangat berguna untuk kesihatan manusia kerana membantu dalam membunuh parasit, membantu dalam sistem pernafasan, perbaiki sistem penghadaman dan kandungan tenaga yang rendah. Manakala alfalfa pula adalah sejenis herba dan sangat diakui dalam keberkesanan untuk kesihatan dalaman wanita. Alfalfa bertindak sebagai kacip fatimah buat isteri. Kacip Fatimah?? Tau tau jelah apa manfaat nya kan? Yang itu pun kak ct dapat manfaatnya. Buat suami tersenyummm saja. opss.

-Perkongsian Puan Siti Noriza.



Sebarang pertanyaan anda boleh hubungi saya 013 222 1663 yati atau klik sahaja icon esell dibawah untuk pembelian terus secara online.


ATAU

Anda inginkan HARGA MURAH dan PENJIMATAN sehingga 15 % ke 20% barangan shaklee?Daftar diri anda sebagai ahli shaklee untuk makan sendiri dengan yati sekarang.Penjimatan berganda akan anda peroleh! 

Cara Atasi Keputihan Dengan Cepat & Berkesan.


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Thursday, 20 September 2018

Cara Mencegah Keputihan Dengan Berkesan Dan Cepat


Masalah keputihan merupakan perkara yang tidak asing bagi golongan wanita. Sama ada belum berkahwin atau sudah berkahwin, masalah keputihan tetap ada selagi anda bergelar wanita.

Statistik menunjukkan hampir 75 peratus wanita yang berkahwin berdepan masalah keputihan disebabkan aktiviti seksual.

Perunding Perbidanan dan Sakit Puan juga Pakar Kesuburan Pusat Perubatan Tropicana, Dr Nurhazinat Mohamed Yunus berkata, keputihan ialah jangkitan kulat candida albicans yang sering berlaku kepada wanita. Bahaya atau tidak,ia bergantung kepada keadaan keputihan yang dialami.


Rawat-keputihan-dengan-vitamin-shaklee

Keputihan berlaku disebabkan bahagian alat sulit wanita yang sangat sensetif pada perubahan persekitaran seperti pemakanan,kitaran haid dan tahap kesihatan seseorang,yang kemudian mengubah kelembapan dan keasidan vagina.

Antara kesan kepada keputihan yang tidak dirawat ialah :

  • Menimbulkan rasa tidak selesa kepada wanita yang mengalaminya
  • Menyebabkan radang dan rasa gatal
  • Mengundang jangkitan bakteria yang boleh menyebabkan kerosakan saluran peranakan
  • Kesakitan dan ketidakselesaan ketika bersama


Antara Langkah-Langkah Untuk Mencegah Keputihan 
  1.  Sentiasa memastikan bahagian faraj dalam keadaan bersih dan kering.
  2. Elakkan penggunaan pembersih faraj yang mengganggu kestabilan PH atau menyebabkan kegatalan.
  3. Sentiasa menukar atau mengganti tuala wanita ketika menstruasi (haid).
  4. Gunakan pelapik seluar dalam (panty liner) pada saat yang diperlukan saja. Elakkan juga pemakaian seluar dalam yang ketat dan diperbuat daripada satin.
  5. Jangan guna sebarang produk wangian seperti bedak atau ubat sembur pada bahagian faraj.
  6. Elakkan pengambilan ubat secara berterusan tanpa nasihat doktor.
  7. Kurangkan pengambilan makanan yang mempunyai kandungan gula yang tinggi.
  8. Amalkan pemakanan tambahan/suplimen yang selamat dan semulajadi.
Set Keputihan Shaklee yang sangat berkesan dapat membantu ramai wanita diluar sana yang mengalami masalah keputihan sama ada yang biasa atau serius.

Vitamin Keputihan Shaklee terdiri daripada Alfalfa Complex, GLA Complex dan Garlic



ALFALFA COMPLEX




✔ Mengurangkan rasa gatal akibat jangkitan cengan cepat.

✔ Menghilangkan bau busuk pada faraj.

✔ Membuang toksik dalam tubuh.

✔ Tubuh lebih kuat melawan jangkitan kuman.


GLA COMPLEX


✔ Menghalang jangkitan kuman dan kulat pada faraj.

✔ Menghilangkan keputihan dengan cepat.

✔ Mengimbangi tahap gula pesakit diabetis dan mengurangkan keputihan.


GARLIC 

✔ Antibiotik semulajadi untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh.

✔ Menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.


Jangan biarkan masalah keputihan mengganggu kehidupan dan kesihatan anda.Jom cegah sebelum parah.

Sebarang pertanyaan anda boleh hubungi saya 013 222 1663 yati atau klik sahaja icon dibawah untuk pembelian terus secara online.
 Order Vitamin Secara Terus

   ATAU


Anda inginkan HARGA MURAH dan PENJIMATAN sehingga 15 % ke 20% barangan shaklee?Daftar diri anda sebagai ahli shaklee untuk makan sendiri dengan yati sekarang.Penjimatan berganda akan anda peroleh! 


TESTIMONI VITAMIN SHAKLEE MEMBANTU HILANGKAN KEPUTIHAN.KLIK SINI.


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121