Saturday, 10 February 2018

Berjaya Turunkan Berat Badan Dan Kulit Bertambah Cantik Dengan Vitamin Shaklee

Akhirnya,kesetiaan yati dengan vitamin shaklee memberikan hasil yang berbaloi-baloi.

Up & Down..

Berisi..kurus..kurus..berisi..itulah up n down yati sendiri.Tahun 2015 merupakan tahun paling bahagia..sebab tu kilo banyak Up tu...hehehe.Berat badan naik mendadak tahun 2015 ni.

Lepastu yati berjaya turunkan balik tahun 2017.Walaupun yati ni Pengedar Shaklee kadang2 ada jugak yang tak konsisten dalam makan vitamin ni.So bila rasa baju ketat..cincin pun tak berpusing,yati akan gigih dan konsisten vitamin..

Sebab itulah yati memang setia pada yang satu..berkali-kali jatuh cinta.

Antara vitamin yang diamalkan

1.Vitamin C
2.B complex
3.Alfalfa
4.Lecithin
5.GLA Complex
6.ESP
7.Ostematrix


Memang yati perasan, bila konsisten betul-betul vitamin ni,makan ikut jadual yang betul..berat badan yati pun terkawal,sebab yati ni memang jenis makan nasi pagi petang siang malam.Cumanya kalau kita nak kurus,kena disiplin diri dan makan pun kena kawal juga ya.Bukan bergantung sepenuhnya kepada vitamin.


Bukan sahaja berat badan terkawal,tapi banyak lagi effect dari konsisten vitamin Shaklee ni.Kulit juga bertambah sihat dan cantik...yalah kita ni semakin hari semakin berusia,so nak tak nak memang kena topup nutrien zat dalam badan dengan vitamin juga kan..contohnya badan kita perlukan vitamin C,tapi badan kita tak dapat hasilkan vitamin C dengan sendiri.Semakin berusia semakin banyak kekurangan vitamin dalam badan kita.

Vitamin yang yati makan tu bukan ambik sekaligus ni ya...cara pengambilan vitamin yang betul nanti yati akan bagi exclusive untuk pelanggan yati tercinta...

Berminat dengan vitamin Shaklee?Anda boleh buat pembelian sendiri dengan klik gambar esell di bawah :




Atau boleh hubungi yati di talian 013 222 1663.

Berminat dengan 5 Petua Mudah Untuk Kekal Awet Muda Dengan Berkesan?Klik sini.


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Sunday, 4 February 2018

Multivitamin Terbaik Rahsia Anak Membesar Dengan Sihat dan Cemerlang

Si manja anda yang sedang membesar memerlukan vitamin dan mineral yang mencukupi untuk kesihatan dan tumbesaran optimum mereka. Tetapi kebanyakan kanak-kanak sangat memilih makanan. Usah risau, Vita-Lea® for Children dicipta khas dengan mikronutrien berspektrum luas untuk memenuhi keperluan nutrisi si manja anda.


Ciri-ciri anak yang memerlukan Vitalea Children
  • Anak yang kurang selera makan 
  • Anak yang suka makan junk food
  • Selalu dan mudah dapat penyakit seperti demam, batuk dan selsema. Tingkatkan sistem imuniti badan
  • Ibu bapa yang gagal menyediakan makanan seimbang berkhasiat kepada anak kerana kesibukan bekerja.
  • Anak yang kurang minum susu (bekalkan 200mg dalam setiap tablet) 
  • Anak yang tak suka makan sayur (mengandungi vitamin k bantu pembekuan darah dengan cepat jika luka)


Kebaikan Vitalea Chewable kanak-kanak :-
  • Menyediakan 18 vitamin dan mineral yang sangat diperlukan untuk tumbesaran
  • Membekalkan kalsium untuk tulang, otak dan gigi 
  • Meningkatkan tahap daya tahan melawan penyakit 
  • Lengkap dengan vitamin B untuk fungsi tubuh yang betul 
  • Menyediakan 100% nilai harian Vitamin D untuk menyerap kalsium dengan berkesan
  • Mengandungi 100% nilai harian Vitamin C yang diperlukan 
  • Multivitamin yang kaya dengan antioksidan untuk kulit yang cantik 
  • Sesuai untuk kanak-kanak 4 tahun ke atas
  • Rasa yang sedap dan memang digemari kanak-kanak
  • Tanpa tambahan pengawet, pemanis atau perasa tiruan
  • Dimaniskan secara semula jadi menggunakan xylitol yang tidak menggalakkan kerosakan gigi
  • Bebas gluten

Nutritional Facts
Setiap Tablet (1490 mg) mengandungi:

Wow!!..memang terbaik dan sangat sangat membantu dalam meberikan kesihatan yang sihat untuk anak-anak yang sedang membesar. Aspek pemakanan anak anak kira pada hari ini memainkan peranan yang penting untuk tahap kesihatan anak-anak kita pada masa hadapan.Kalau bukan kita sebagai ibu bapa yang menyediakan suplimen terbaik siapa lagi?

Dapat kan Multivitamin kanak-kanak yang terbaik untuk anak anda sekarang. Ibu ayah boleh membuat pembelian secara online dengan klik gambar esell dibawah.


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663 
ID No :909121

Friday, 2 February 2018

Redha Dalam Setiap Ujian;Kerana Allah Sayang Kita


Allah Tarik Balik Nikmat Bersebab
*********************************
Kegagalan dalam kehidupan..bukan sekali tapi berkali-kali..bila jatuh bangun..bila sakit usaha untuk sihat,bila kecewa ubati dengan senyuman...

Dalam kehidupan seharian kita,semua orang akan di duga dan dugaan setiap manusia tidak sama. Apa yang kita lihat tak sama apa yang dirasa.Walau kita pakai kasut yang sama saiz..tapi selesanya tak sama pada kita dan orang lain.

Dugaan datang tidak kira waktu..anytime je kita sebagai hamba Allah akan di duga..apabila hati rapuh sudah tentu kita akan menyalahkan kepada takdir kenapa uji kita macam ni.."sungguh berat ujian Mu Ya Allah,tidak tertanggung aku nak menghadapinya" sudah tentu ayat seperti itu akan kita luahkan..

Apa kata,mulai hari ini kita tukar ayat -ve tu ke arah positive. "Ya Allah,sesungguhnya kuasaMu amatlah besar berbanding dengan apa yg ku hadapi sekarang,aku yakin aku dapat hadapi dugaan ini dengan tabah dan sabar. Ujian ini hanyalah ujian kecik dariMu untuk aku dapat lebih kenikmatan di kemudian hari. Terima kasih Allah."



Yati tak pandai nak luahkan apa yang dirasa..sebab tu bila ada masalah yati selalu mengadu dengan Allah,menangis sepuas puasnya,nanti rasa dia lega yang amat..tenang setenang tenangnya..

Redha itu,bila kita ikhlas
Ikhlas menerima.
Berlapang dada,bersangka baik dengan Allah..
Move on...Allah kan ada.

Hubungi yati untuk dapatkan Vitamin Semulajadi Shaklee Terbaik di dunia.Yang pasti,Selamat,Semulajadi,Berkesan & Halal.

Ikhlas,
Kak yati
013 222 1663
Pengedar Shaklee Terbaik Anda 🌿
Pengedar Shaklee Pasir Mas

Wednesday, 31 January 2018

Atasi Sakit Sendi Dengan Vitamin Semulajadi Shaklee

Sakit sendi berpunca daripada pelbagai jenis kecederaan atau keadaan seperti rheumatoid arthritis atau osteoarthritis. Sendi-sendi manusia terdapat di tulang belakang dan bahagian lain tubuh badan seperti bahu, siku, pergelangan tangan, punggung, lutut, buku lali dan sendi jari kaki serta tangan.


Punca SAKIT SENDI/ATHRITIS?

Secara umum, sendi boleh sakit disebabkan kerosakan pada ligamen, otot, kulit, pangkal saraf atau sendi itu sendiri.

Antara punca kerosakan
  • Kemalangan- boleh mencederakan otot dan sendi, meningkatkan risiko kesakitan sendi.
  • Kecederaan disebabkan bersukan, mengangkat benda berat atau pergerakan berlebihan
  • Faktor usia - cartilage menipis, kepadatan otot berkurang dan kusyen sendi berkurang bila semakin berusia boleh menyebabkan sendi sakit
  • Berat badan berlebihan - boleh memberi tekanan kepada sendi dan menyakitkan
Faktor utama yang menyumbang kepada masalah Arthritis adalah -Umur, Gaya hidup, Pemakan dan Obesiti.

ANTARA JENIS-JENIS ATHRITIS:

Osteoporosis
**********
Keradangan yang berpunca daripada kekurangan fungsi rawan (semakin menipis) yang berperanan sebagai pelapik yang menyokong sendi.

Tanda : Kerap kebas pada awal pagi pada tangan, lutut, punggung dan sebagainya.

Artritis Rheumatoid
**************
Keradangan yang menyerang membran sonovial yang mengelilingi cecair pelincir dalam SENDI. Faktor risiko bagi penyakit ini biasanya berkaitan dengan tekanan emosi, fizikal, pemakanan yang tidak baik ataupun jangkitan bakteria. Antara tanda-tanada AR ialah demam, keletihan, kelemahan sistem pertahanan badan, anaemia dan masalah kesakitan SENDI. 
Walau apa sekalipun puncanya, ia ternyata membebankan apabila kita mula menderitainya, cuma satu persoalan yang bermain difikiran iaitu mencari cara melegakan.
Oleh sebab itulah, Shaklee menawarkan Set Sendi bagi kesihatan sendi optimum.

1.VIVIX
  • VIVIX merupakan tonik anti-penuaan pelbagai manfaat yang sesuai untuk mereka yang menghidapi DIABETES, ARTHRITIS (SAKIT SENDI), GOUT, KANSER, KENCING MANIS (diabetes), STROK, SAKIT JANTUNG dan macam-macam lagi. Mengandungi resveratrol yang dipercayai mampu memperbaiki dari peringkat Sel DNA seterusnya mencegah penuaan berlaku dengan pantas.
  • Vivix ni special,lain dari mana-mana supliment sebabnya dia merawat dari dalam repair sel DNA dalam badan kita.
  • Vivix mengandungi anthocyanin (sejenis antioksidan yg kuat) yang boleh bertindak membantu mengatasi masalah keradangan dan juga baik untuk kesihatan tubuh badan keseluruhan. Vivix mengandungi bahan yang istimewa dan manfaatnya yang luar biasa.

2.COLLAGEN POWDER

Apabila kolagen berkurangan, tulang-tulang lain akan turut rosak. Kolagen berperanan penting dalam memastikan kesihatan tulang rawan. Antara fungsi kolagen ;

- Memberi regangan pada sendi
- Menjaga rangka lutut
- Memelihara tulang rawan yang mula rosak.


3.OMEGA GUARD

Omega Guard adalah omega 3 yang melambatkan degradasi tulang rawan, ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi.

Ia juga turut membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi.

Omega Guard juga bertindak sebagai pelincir. Ia membantu sendi untuk bergerak bebas.
Mengurangkan inflamasi. Mengandungi Omega 3 yang membantu : -

- Melambatkan degradasi tulang rawan
- Mengurangkan reaksi keradangan dan mengurangkan gejala sakit sendi
- Bertindak sebagai pelincir yang membantu pergerakan sendi lebih lancar 


Diproses melalui kaedah penyulingan berperingkat untuk membuang bahan kontaminan (plumbum, merkuri dll.) dan mengurangkan oksidasi dan pembentukan lemak trans

4.OSTEMATRIX
Ostematrix lengkap dengan unsur Kalsium, Magnesium, dan Vitamin D. Kalsium amat penting bagi memastikan kesihatan otot, tulang dan ligamen. Gandingan kalsium dan magnesium (Ca+ & Mg+) dalam Ostematrix membantu penyerapan kalsium dengan lebih efisen ke dalam tulang.

Ostematrix merupakan suplemen semulajadi yang mengandungi kalsium bagi membantu menyokong kepadatan dan kekuatan tulang.

Bagi mendapatkan kepadatan tulang badan kita haruslah membekalkan kalsium sebanyak 1000mg sehari.

Antara fungsi Ostematrix untuk sendi ialah:-
  • Mengekalkan sel tulang yang sihat 
  • Mengurangkan gejala sakit sendi dan tulang 
  • Terbukti secara klinikal diserap sepenuhnya selepas 12 jam pengambilan
TESTIMONI MENUSUK KALBU DENGAN VITAMIN SENDI SHAKLEE

Testimoni 1



Testimoni 2

Testimoni 3




Jagalah Sendi & Sayang Sendi Anda.

Jangan biarkan sakit sendi anda menjadi semakin teruk,bertindak dengan segera supaya dapat kurangkan kos rawatan dan juga masa yang diambil untuk pulih.


Dapatkan Vitamin Sendi Shaklee anda sekarang, dengan hubungi yati di talian 013 222 1663. Atau anda boleh membuat pembelian dengan sendiri. Klik sahaja gambar Esell di bawah.




Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Tuesday, 30 January 2018

Berjaya Hamil Dengan Set Kesuburan Suami Isteri

Anak adalah anugerah terindah oleh ALLAH taala kepada pasangan suami isteri. Namun bukan semua akan di kurniakan rezeki anak dalam masa yang terdekat. Kerana kita semua tahu, jodoh, ajal, rezeki, semua itu sudah di tetapkan oeleh ALLAH taala.

Kepada suami isteri yang belum di kurniakan zuriat, jangan bersedih..anda adalah orang yang sangat bertuah di beri ujian untuk meningkatkan kesabaran dan mendekatkan diri kepada ALLAH. InsyaAllah pasti ada kemanisan di akhir penantian. Bersangka baik dengan Allah.



Terlebih dahulu kita kenali punca atau faktor-faktor tidak subur suami dan isteri.

Punca Lelaki tidak Subur


1.Testis yang tidak normal

2. Gangguan hormon

3. Teknik hubungan seks yang kurang berkesan

4. Faktor psikologi

5. Jangkitan atau kecederaan pada testis

6.Terlalu gemuk.
-Lelaki gemuk dan ada masalah obesiti mempunyai buah zakar dikelilingi lemak yang mengekalkan susu buah zakar pada tahap tinggi. Ini secara tidak langsung menekan kilang sperma dan menyumbangkan masalah kepada faktor kesuburan.

Punca Wanita tidak Subur


1. Masalah ovulasi merupakan penyebab ketidaksuburan wanita kerana tiada telur yang akan disenyawakan.
-Tanda - tanda wanita yang tidak berovulasi secara normal termasuklah haid tidak tetap atau tidak datang haid.

2.Berat badan -Wanita yang terlalu berat atau terlalu kurus juga dikenalpasti sebagai faktor sukar hamil. Jadi langkah terbaik adalah dengan mendapatkan berat badan unggul.

3.Usia - Umur sekitar 35 tahun ke atas adalah masa yang dianggap sebagai berkurangnya kesuburan wanita secara alami. Hamil selepas 45 tahun adalah amat jarang berlaku walaupun tidaklah mustahil.

4. Masalah Di Tiub Fallopia - Ketidakbolehan tiub falopia membawa telur ke uterus daripada ovari juga menjadi punca. Mungkin sisebabkan tisu berparut atau jangkitan terdahulu atau endometrisis.

5. Masalah- Masalah Lain
Ini termasuklah pertumbuhan fibroid, tumor, masalah serviks dan bentuk uterine tidak tetap. Walaubagaimanapun, masalah-masalah ini agak jarang terjadi kepada wanita normal.

Sumber:Julmazli Dot Com

Produk Shaklee turut merangkumi vitamin untuk set kesuburan suami isteri. Alhamdulillah,dengan izin Allah,sudah ramai suami isteri yang ikhtiar dengan set kesuburan suami isteri Shaklee telah berjaya hamil.

SET KESUBURAN SHAKLEE UNTUK SUAMI ISTERI

1.ESP (Energizing Soy Protein)
  • Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain-lain. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semula jadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.
  • ESP merupakan protein berasaskan kacang soya. Sumber hormon keseburuan untuk wanita adalah estrogen. Kacang soya merupakan tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, iaitu fungsinya bersamaan dengan estrogen.
  • ESP kaya dengan protein, dimana protein sangat penting untuk menghasilakn ovum yang berkualiti. 



2.GLA Complex 


  • Gamma Linolenic Acid (GLA) adalah sejenis asid lemak Omega 6. Fungsi GLA untuk wanita adalah menstabilkan hormon dan memastikan kitaran haid teratur.Seperti yg kita sedia maklum, kitaran haid yang stabil memudahkan wanita mengenal pasti waktu subur di mana peratusan persenyawaan dapat ditingkatkan.
  • GLA berperanan memastikan cecair mukus di dalam serviks mencukupi dimana ia memudahkan pergerakan sperma ke uterus seterusnya ke tiub fallopian di mana ovum menanti untuk disenyawakan. 
  • Cecair mukus yg subur ini juga membantu sperma untuk hidup di dalam tiub fallopian sehingga 5 hari, seterusnya meningkatkan kadar persenyawaan ketika ovulasi berlaku walaupun suami dan isteri tidak bersama dalam jangka waktu tersebut. Membantu meningkatkan kesuburan dan melegakan PMS (sindrom pra-haid)

3.B Complex
  • Lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 (40.5mcg) dan asid folik (200mcg). Pengambilan asid folik bersama-sama dengan kehadiran vitamin B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neural.




4.Alfalfa Complex
  • Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS.

5.Vitamin E
  • Meningkatkan keinginan seksual dan lebih tenaga
  • Membantu membentuk sel sperma yang sihat dan sempurna
  • Vitamin E juga bagus diambil oleh isteri bagi meningkatkan kesuburan dan keinginan seksual serta menguatkan rahim isteri.
6.Omega Guard

Pengambilan Omega-3 yang mencukupi memainkan peranan penting dalam meningkatkan peluang anda untuk mengandung kerana ia:

Isteri:-

  • Menyokong pengeluaran dan keseimbangan hormon.
  • Membantu mengatur kitaran haid.
  • Meningkatkan aliran darah rahim untuk meningkatkan peluang mengandung.
Suami:-
  • Meningkatkan kepekatan sperma.
  • Memainkan peranan utama dalam penghasilan sperma yang sihat.


7.Vivix Shaklee
  • Vivix merupakan minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.
  • Anggur muscadine mengandungi pekatan luar biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat. Polifenol merupakan salah satu sumber Resveratrol.
  • Resveratrol ini bertindak sebagai anti-oksidan yang kuat berbanding anti-oksidan yang lain. Ini bermaksud, tinggi anti-oksidan maka semakin berkuranglah "Oxidative Damage". Dengan kata yang mudah, lebih banyak oxidative damage lebih banyak sel menjadi rosak, begitulah sebaliknya. 
  • Kesimpulannya, Vivix juga membantu meningkatkan kesihatan lelaki dan wanita dengan meningkatkan lagi kualiti benih telur, memanjangkan jangka hayat telur dan sekaligus meningkatkan peluang untuk disenyawakan.


TESTIMONI BERJAYA HAMIL DENGAN SET KESUBURAN SHAKLEE UNTUK SUAMI ISTERI

Testimoni 1
Sangat bersyukur setelah 3 bulan konsisten mangambil set kesuburan ini (Alfalfa,GLA,ESP), memang period saya kembali teratur setiap bulan dan saya telah dikejutkan dengan berita gembira yang saya telah hamil anak pertama pada masa itu. - Ain Najwa



Testimoni 2
Disahkan hamil setelah 2 bulan ikhtiar dengan vitamin kesuburan Shaklee.Alhamdulillah.
-Nurul Shahida


Testimoni 3
Selepas 3 bulan berusaha,akhirnya berjaya hamil 13 week.
Vitamin yang di ambil (GLA,ALfalfa,CoQ,B Complex,ESP,Vitamin E dan Zink).


Dengan izin Allah,kita hanya berusaha. Mencari makanan nutrisi dan mengamalkannya merupakan salah satu usaha, selain daripada mendekatkan diri kepada ALLAH dan meminta bantuan dari-Nya.. ,InsyaAllah ALLAH akan sentiasa mendengar doa hambaNya. Yang penting jangan cepat berputus asa..Percaturan ALLAH taala adalah yang terbaik.

INGIN TAHU AMALAN IBU HAMIL UNTUK ANAK SOLEH?KLIK SINI


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663 
ID No :909121

Friday, 26 January 2018

Hidup Itu Indah Untuk Disyukuri

Dalam bisness kalau tiada halangan,tiada cabaran,tiada rintangan yang nak kena hadap bukan bisneslah namanyakan..sebelum kita mulakan apa jua bisnes,pastikan hati kita cukup kental dan berhati kering untuk hadapi pelbagai cabaran dan dugaan yang sememangnya datang tidak diundang dan tidak diduga.


Sama juga dengan yati..untuk mulakan bisness shaklee ni..bukan permulaan yang mudah dan jalan yang singkat untuk apa yang yati dapat pada hari ini.Sehingga hari ini,banyak lagi yang yati kena belajar dan kena usaha,sememangnya menuntut ilmu tidak pernah ada penghujung.

Hati kering..ya hati kering.Yati ni pemalu sebenarnya, tapi dalam bisness jika kau malu..duduk jelah tempat yang sama..so halangan yang perlu yati atasi adalah nak kena buang sikap malu.Bila ada 10 yang tolak..pasti yang ke 11 akan terima..just do it!.

Kena banyak belajar dari mereka-mereka yang dah berjaya,bila dah ada ilmu kena buat,setiap hari kena buat.Walau ilmu penuh di dada tapi tidak mempraktikkannya,tidak ada guna jugakan.Just do it!

Setiap orang pasti jalan yang dilaluinya tidak akan sama dengan apa yang kita lalui,tapi yang pasti sikap tidak cepat mengalah dan give up akan memberikan kejayaan di akhirnya. 

Minta dengan Allah,doa apa sahaja kerana Allah Maha Pemberi,apa jua yang kita buat,jika tidak dapat keredhaan Allah pastinya tidak kemana.



Ikhlas,
Kak yati
Pengedar Shaklee Terbaik Anda
013 222 1663

Amalan Murah Rezeki ;Rezeki Melimpah Ruah Seperti Air Mengalir

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Cara Mencegah Strok Berulang Dan Membantu Pesakit Strok Kembali Sihat Dengan Cepat

Statistik menunjukkan setiap satu jam, enam orang rakyat Malaysia akan mendapat serangan Strok. Setiap tahun 50,000 orang akan mendapat penyakit strok.


Serangan Strok merupakan penyakit yang digeruni oleh sesiapa sahaja. Bayangkan pada waktu pagi anda bangun dengan keadaan sihat, boleh berjalan ke surau dan bersarapan pagi dengan keluarga tercinta. Tetapi pada siangnya, tetiba anda rebah dan ada anggota yang tidak dapat digerakkan, pertuturan terjejas atau lagi menyedihkan satu badan lumpuh akibat strok.

KESAN STROK

Apakah Yang Menyebabkan Berlakunya Strok?

Terdapat dua jenis strok yang utama, dan setiap satunya mempunyai sebab yang berbeza.

1.Strok iskemia, terjadi apabila gumpalan darah menghalang arteri yang pergi ke otak dan mengganggu bekalan darah. Kerap kali, strok iskemia terjadi akibat dari timbunan kolestrol dan sisa lain di dalam arteri (atherosclerosis) selama bertahun-tahun.


2.Jenis strok utama yang kedua adalah strok berdarah, di mana saluran darah di dalam atau di sekeliling otak pecah, menyebabkan pendarahan. Penyakit darah tinggi yang lama dan tidak dirawat menyebabkan tekanan pada dinding arteri, menambahkan risiko ia pecah atau berdarah.



Apakah Gejala-Gejala Awal Strok?

Strok tidak terjadi tanpa amaran. Selalunya, ada tanda-tanda amaran. Dengan mengenali tanda-tanda ini dan mengambil tindakan segera untuk mendapatkan bantuan perubatan, anda boleh mengelakkan strok yang mendatang atau mengurangkan kesannya.

Gejala-gejala utamanya adalah:-

1.Kelemahan atau merasa kebas mengejut di sebelah bahagian badan. Tanda-tanda ini mungkin muka yang meluyut, meleleh air liur, merasa lemah pada tangan atau kaki.
2.Kekaburan penglihatan pada sebelah atau kedua-dua mata secara tiba-tiba.
3.Kesukaran bertutur atau memahami pertuturan, atau pertuturan yang tidak jelas.
4.Pening, kehilangan imbangan, kekeliruan
5.Sakit kepala yang teruk yang mengejut
6.Rasa mual atau muntah

Apabila kita dapat mengenal pasti gejala-gejala ini dan bertindak dengan segera,seseorang individu dapat mengelak daripada diserang strok atau mengurangkan tahap keseriusan strok.

Cara untuk Mencegah Strok Berulang & Membantu Pesakit Strok Kembali Sihat

1.Pemakanan yang Sihat

Amalan pemakanan yang sihat sangat penting dalam menjamin kesihatan. Makanan yang berminyak, banyak lemak semuanya tidak sihat untuk badan. Buah-buahan segar dan sayur-sayuran adalah sumber penting antioksidan, vitamin dan mineral, yang dibuktikan oleh penyelidikan, dapat mengurangkan risiko strok.

Pengambilan garam yang tinggi telah dikaitkan dengan tekanan darah tinggi, sementara terlalu banyak lemak tepu boleh membawa kepada arterosklerosis (pengasaran permukaan dinding arteri). Anda mungkin memandang remeh tentang perkara ini tetapi sekiranya ia berlaku, anda mungkin menyesal dikemudian hari.


Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Strok
  • Vivix merupakan Anti-oksida yang terbaik dihasilkan oleh Shaklee yang merangkumi semua keperluan dalam tubuh badan seperti pemulihan fungsi sel, melambatkan pembentukan protin AGE (advanced glycation end product) yang boleh menggangu keutuhan sel dan melindungi sel baik daripada rosak.
  • Vivix membantu membaiki dan melindungi sel dari peringkat DNA yang mati, rosak dan abnormal akibat serangan strok
  • Vivix membantu mengaktifkan semula sel-sel saraf yang rosak akibat serangan strok dan menggalakkan sel menjadi sihat semula.
  • Vivix membantu menurunkan kolestrol dalam darah dan menghalang pengoksidaan kolestrol jahat (LDL). Oksidasi LDL ini mampu menyebabkan berlakunya serangan jantung/kardiovaskular.
  • Ramuan Vivix juga adalah 10 kali ganda lebih tinggi berbanding resveratrol (kandungan yang terdapat pada anggur muscadine) membantu mengurangkan inflamasi atau keradangan, mengelakkan pengoksidaan kolestrol jahat dan menjadikannya sukar untuk bercantum dan membentuk darah beku yang menyebabkan penyakit jantung.
  • Estrak Elderberry dalam ramuan Vivix mampu melindungi tubuh dari serangan jantung, strok dan kardiovaskular.


Bagaimana Omega 3 Membantu Pesakit Strok

Salah satu cara kita mencegah penyakit strok ini adalah dengan mengamalkan pengambilan makanan tinggi dengan Omega 3.

Omega 3 mencegah pembentukan plak atherosklerosis oleh itu penyebab saluran darah tersumbat di otak kita yang menyebabkan serangan strok.

Kelebihan Omega Guard Shaklee
  • Omega guard Shaklee diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, anchovies, herring) di perairan laut Jepun.
  • Bukan dari hati minyak ikan. Diiktiraf sebagai “Friends of The Sea”.
  • Omega guard Shaklee lebih tumpat 3 kali berbanding minyak ikan biasa.
  • Minyak ikan paling tulen dilengkapi dengan sumber omega-3, EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.
  • Dihasilkan dari proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mendapatkan sumber omega-3 paling tulen sementara untuk menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium , dioksin dan banyak lagi bahan toksik.
  • Mengurangkan KOLESTEROL Triglycerides & LDL dalam darah & menaikkan paras KOLESTEROL BAIK (HDL) 
  • Mengurangkan risiko darah beku yang menyebabkan penyakit strok dan serangan jantung (heart attack).
  • Mengurangkan risiko mendapat STROKE (ANGIN AHMAR) sama ada jenis ischemia atau haemorrhagic.
  • Mengurangkan risiko mendapat penyakit darah tinggi (hypertension) dengan mengurangkan masalah pengerasan saluran darah
TESTIMONI VITAMIN SHAKLEE MEMBANTU PESAKIT STROK KEMBALI SIHAT







Tahukah anda,strok memerlukan kos rawatan yang tinggi dan  rawatan pemulihan merawat pesakit strok memerlukan masa yang sangat panjang?

Jadi, jika anda diserang strok atau mengalami gejala-gejala strok,bertindaklah dengan segera,dapatkan rawatan doktor dan ikhtiar dengan makanan tambahan Vitamin Shaklee bagi mempercepatkan proses pemulihan strok dan mencegah daripada strok berulang.

Anda boleh membuat pembelian Vitamin Strok dengan klik VITAMIN STROK, atau hubungi saya di talian 013 222 1663.



Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Monday, 15 January 2018

5 Langkah Mudah Untuk Hilangkan Jeragat Dengan Cepat Dan Berkesan

Habis Beribu Cari Produk Untuk Hilangkan Masalah Jeragat?

Ramai yang sanggup keluarkan duit untuk menyelesaikan masalah kulit jeragat.Lepas cuba satu produk,cuba lagi produk lain,tapi kesannya tetap sama,malah masalah jeragat atau jerawat makin bertambah teruk.

Hari ni,saya nak kongsikan 5 langkah mudah hilangkan jeragat dengan berkesan,percaya tak?


Anda boleh amalkan tips mudah hilangkan jeragat di bawah dengan konsiten.

5 Langkah Mudah Hilangkan Jeragat Dengan Cepat & Berkesan

1.Percaya Anda Boleh
SET PADA MINDA JERAGAT AKAN HILANG
Pertama sekali,kita kena yakin dan set pada minda kita bahawa,jeragat yang dah berkurun lamanya di muka kita akan hilang dan tidak akan datang lagi.


2.Elakkan daripada Sinaran UV/Matahari

Pendedahan terhadap matahari bukan sahaja boleh menyebabkan jeragat,tapi juga boleh merosakkan sel-sel kulit.Gunakan sunblock apabila keluar dari rumah, paling baik amalkan vitamin dan pelindung matahari bagi melindungi kulit anda.

3. Stabilkan Hormon

Masalah hormon yang tidak stabil juga merupakan punca kepada jeragat atau jerawat.

4.Jangan Menggunakan Produk Kosmetik/Skin Care Sebarangan

Penggunaan produk kosmetik yang tidak sesuai dengan kulit,ini sangat bahaya bukan sahaja jeragat,malahan jerawat juga akan timbul.Jadi berhati-hati dalam penggunaan kosmetik dan produk skincare yang terdapat di pasaran.

Gunakan bahan solek dan losyen yang bebas daripada minyak. Produk-produk kecantikan yang berminyak adalah punca utama liang menjadi tersumbat dan menghasilkan tompok hitam atau jeragat.


5.Pemakanan Seimbang Dan Juga Pengambilan Vitamin Untuk Kulit Yang Sihat.

Makan makanan anti-oksidan yang tinggi untuk melawan atau mencegah jeragat.

Kita sudah tahu bahawa minyak adalah punca utama terbentuknya jeragat dan jerawat, oleh itu jika kita hadkan pengambilan makanan yang berminyak adalah suatu perkara yang bagus.

Vitamin Shaklee Membantu Hilangkan Jeragat Dengan Cepat Dan Berkesan

1.GLA COMPLEX SHAKLEE



GLA Complex shaklee adalah yang terbaik kerana ia ada 2x ganda lebih GLA berbanding produk lain dipasaran.

GLA Complex ialah sejenis vitamin yang tolong perbetulkan hormon badan. Bila umur meningkat, hormon jadi lebih tak stabil. Banyak puncanya, stress. monopaus, radikal bebas, pil perancang, hamil dan sebagainya. Remaja juga sering kali mengalami masalah hormon tidak stabil.

Bila hormon stabil, kulit jadi sihat dan kuat. Senanglah jeragat hilang.

Selain itu, GLA Complex juga ada vitamin E yang memulihkan sel jeragat, menegang dan mencerahkan tompok hitam.

Tugas penting GLA Complex:
  • Membantu menstabilkan hormon dengan CEPAT,
  • Meningkatkan penyembuhan sel mati.
  • Memudarkan bintik hitam akibat sel rosak
  • Menghalang antara punca utama jeragat iaitu 'Sunburn'
  • Menegang dan awet muda.


2.VITAMIN C SUSTAINED RELEASE 


Vitamin C penting untuk pembentukan kolagen. Badan kita perlukan vitamin C tetapi badan kita tak dapat hasilkan vitamin C dengan sendiri, ramai wanita yang makan kolagen tetapi lupa nak ambil vitamin C dalam diet pemaknaan seharian. 

Dalam banyak kajian, vitamin C dibuktikan boleh mencerahkan kulit jeragat dengan cara menyihatkan kulit.

Vitamin C shaklee ni dia paling hebat sebabnya bersifat sustained release...di mana vitamin C dilepaskan sedikit demi sedikit iaitu 100mg setiap 1 jam. Jadi tiada istilah pembaziran vitamin c di buang melalui air kecil. Badan kita akan dapat menyerap Vitamin C dengan maksimum yang mungkin.

Tugas penting Vitamin C:
  • Menyihatkan kulit dengan CEPAT.
  • Membantu tubuh menghasilkan kolagen dengan BANYAK
  • Menaikkan antibodi kulit 
  • Mencerahkan kulit dengan semulajadi
  • Menaikkan seri wajah dari keadaan kusam
  • Membantu mengatasi sel mati dan hitam.

3.VITAMIN E - Melindungi Kulit Daripada Sinar UV


Seperti yang saya ceritakan di awal entry, sinar uv merupakan salah satu faktor utama jeragat. Jadi dengan mengamalkan Vitamin E, sel kulit kita akan menjadi kuat untuk melawan sinar UV A & B.

Vitamin E terkenal dengan vitamin awet muda, dimana ia melambatkan proses penuaan. Vitamin E akan membantu mengurangkan kesan tompok hitam (jeragat), jadi MESTI ambil Vitamin E!

4.VIVIX SHAKLEE - Highly Recommended



Vivix mengandungi 10 kali ganda lebih antioksidan berbanding Resveratrol. Kesannya adalah paling hebat untuk kecantikan kulit.

Kenapa Vivix Hebat?
Vivix Shaklee adalah suplemen anti penuaan terbaik di dunia. Ia berjaya dihasilkan selepas kajian bertahun-tahun oleh Shaklee dan merupakan suplemen pertama di dunia yang mampu menembusi DNA manusia.

Keistimewaan Vivix Untuk Menghalang Jeragat
  • Vivix tinggi antioksidan,dimana sifat utama antioksidan adalah menutralkan kesan tindakbalas kulit pada serangan sinar UV,hormon tidak stabil,radikal bebas dan sebagainya.
  • Radikal bebas ialah sejenis sel rosak, yang akan menjadikan sel kulit tidak bermaya,lemah,mudah rosak dan mati. Sel mati itulah jika dibiarkan akan membentuk jeragat.
  • Oleh itu Vivix akan merawat dan melindungi kulit dari rosak.
  • Mengatasi punca utama jeragat seperti hormon tidak stabil, kekurangan kolagen dan termasuk keturunan.
  • Mencerahkan jeragat dan memberikan tona kulit yang sekata.
Testimoni Hebat Vitamin Jeragat Shaklee








Bertindak sekarang supaya masalah jeragat dan kulit dapat diatasi dengan segera.Lagi lama kita biarkan,lagi panjang masa yang diambil untuk membantu hilangkan jeragat.

Anda boleh menempah dengan 2 cara:

1.Sms atau wasap saya di talian 013 222 1663 (yati)

Atau

2.Anda boleh terus membuat belian dengan menggunakan kad debit/kredit dengan menekan Order Vitamin Jeragat.



PETUA HILANGKAN JERAGAT DENGAN CEPAT DAN BERKESAN.KLIK SINI

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121