Tuesday, 5 June 2018

Vitamin Untuk Bulan Ramadhan,Kekal Cergas, Sihat, Cantik Dan Kurus

Assalamualaikum..syukur masih lagi diberikan peluang oleh Allah untuk kita menyedut udara percuma di dunia sementara ini. Tidak lama lagi,semua umat islam di dunia akan menyambut bulan Ramadhan Al-mubarak,bulan yang dinantikan oleh seleuruh umat islam.

Artikel kali ini,saya kongsikan vitamin yang sesuai untuk kita amalkan supaya kekal bertenaga,sihat,kurus dan cantik. Berlumba-lumba dalam menambahkan amal ibadat itu sudah tentu.Jadinya untuk kita kekalkan momentum malah nak lagi lebih kuat, kita kena persiapkan diri dengan kesihatan yang tip top. Sebab apa?Sebab tak nak jadikan alasan penat,lapar,letih,gastrik untuk kita tidak berpuasa dan untuk kita tidur seharian sepanjang berpuasa.

Set Ramadhan Shaklee terdiri daripada, Mealshakes, Performance Drink , ESP Soy Protein Isolate Powder dan Lecithin. Untuk hari berpuasa yang kekal BERTENAGA, AKTIF, CERIA,KURUS dan CANTIK. Sesuai untuk semua golongan kanak-kanak, Ibu Menyusu, Pekerja, Pelajar dan Warga Emas.

Bagaimana Set Ramadhan Shaklee Membantu?

1. ESP Energizing Soy Protein (MENGEKALKAN RASA KENYANG YANG LEBIH LAMA)


-Membekalkan LONG LASTING ENERGY,memberikan tenaga. Mengurangkan rasa lapar keterlaluan. Sebagai Milk Booster bagi ibu menyusu. Mencantikkan kulit walaupun tak bermekap sakan semasa berpuasa. Diperkaya dengan kalsium untuk mengurangkan keasidan soya. Jadi mengurangkan risiko serangan gastrik bagi pesakit gastrik ketika berpuasa.


2. PERFORMANCE DRINK SHAKLEE (PD) (MENGURANGKAN RASA HAUS & MENGEKALKAN HIDRASI BADAN)


-Minuman isotonik semualajadi rendah sodium dan gula. PD mengurangkan kehilangan bendalir (air) dari tubuh kita, yang sememangnya berlaku apabila kita berpuasa. Badan kita akan kekeringan air (di dalam) kesan daripada metabolisma badan dan kerja-kerja seharian yang dilakukan. Jadi, PD mampu menyokong tahap hidrasi dan menjaga kandungan air dalam tubuh kita.


3,MEAL SHAKES (Kurang Rasa Letih) (MEMBERI TENAGA & MENGURANGKAN RASA LETIH)


- Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap 9 asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.
Multivitamin dalam bentuk serbuk yang lengkap dengan protein dan serat. Rasa French Vanilla yang lazat & harum.


4.LECITHIN (PENGEMULSI LEMAK)

-pemecah lemak, membantu proses penurunan berat badan. Membantu menurunkan paras kolesterol jahat LDL. Sumber kolina untuk fungsi otak.

Jadikan Ramdhan kali ini, Ramadhan yang terbaik dari sebelum-belumya.Kerana kita tidak pasti adakah masih diberi kesempatan oleh Allah untuk Ramadhan tahun hadapan.Bila kesihatan terjamin,amal ibadat pun berjalan lancar.

Dapatkan Set Ramadhan Shaklee sekarang,hubungi 013 222 1663 atau boleh klik esell di bawah.




Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Sunday, 1 April 2018

SELAMAT DATANG APRIL 2018 YANG SANGAT HEBAT

Alhamdulillah,syukur masih diberikan nyawa untuk bernafas di bumi Allah ini.

Semoga hari baru,bulan baru,kita terus bersemangat dan teruskan melangkah dengan penuh yakin.

Mulakan hari ini dengan niat yang baru,walau apa jua keadaan kita sebelum ini,lupakan..move on.Yang lepas biarkan berlalu..Yang hari ini dan mendatang jadikan memori paling bermakna dan indah untuk kita.


APRIL COOL

April Dua Ribu Lapan Belas,
Semoga diri ini menjadi lebih ikhlas,
Usaha & ikhtiar lebih keras,
Moga ditunjukkan arah yang jelas,

Selamat hari indah.
Selamat datang April.
Semoga kita tidak pernah penat membuat kebaikan.

Hari baru,minggu baru,moga terus bersemangat

Jika yang sedang mencari suplimen untuk diamalkan, boleh hubungi yati untuk dapatkan vitamin shaklee yang bermutu tinggi. Vitamin Shaklee dijamin,SEMULAJADI,BERKESAN DAN SELAMAT.

Salam sayang
Kak yati
Pengedar Shaklee Terbaik anda

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663 ID No :909121

Wednesday, 14 March 2018

Testimoni Penyakit Tibi Ikhtiar Dengan Vitamin Shaklee

Dewasa ini,kerap kali kita mendengar kes Tibi.Tak kira tempat,bandar atau desa..mesti ada kes tibi. Kuman tibi ni mudah berjangkit..semudah di bawa melalui angin.Bayangkan jika salah seorang famly dalam keluarga kita positive tibi,bagaimana dengan ahli keluarga yang menetap sebumbung?Jadi jangan pandang ringan dengan virus tibi.

"Penyakit TIBI boleh mengundang bahaya kepada pesakit, jika pesakit terlambat mendapatkan rawatan daripada Pakar Kesihatan. Jika ada masalah batuk berterusan, segeralah berjumpa dengan doktor untuk mendapatkan pemeriksaan serta rawatan susulan"



Kali ini saya nak kongsikan beberapa testimoni pesakit tibi yang kembali sihat dan ceria apabila ikhtiar dengan vitamin shaklee.Ya,Allah suka hambanya ikhtiar,jangan sedih-sedih meratapi nasib tanpa apa-apa usaha.

TESTIMONI VIVIX SHAKLEE UNTUK TIBI 


1.Testimoni 1 :Ikhtiar dengan Vivix Shaklee,ayah mertua Lyana Mansor kembali sihat dari penyakit tibi.


2.Testimoni 2

3.Testimoni 3:Jangkitan kuman dalam paru-paru, batuuk berdarah. Selepas amalkan vivix,banyak perubahan.Alhamdulillah.Siap pesakit sebelah katil pun order vivix sama.




Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Tibi?

  • Kandungan Resveratol dalam Vivix dapat mengurangkan inflamasi atau keradangan dan membersihkan salur pernafasan. 
  • Resveratol juga mampu mengurangkan pertumbuhan sel tumor di paru-paru. Vivix juga dapat membantu meningkatkan sistem pertahanan badan atau imunisasi tubuh kita,

Bertindak segera sebelum terlambat. Dapatkan rawatan dari doktor pakar dan juga ikhtiar dengan vitamin shaklee. Semoga tuan puan diberikan kesembuhan dan tabah dalam menghadapi ujian Allah untuk mendapat lebih banyak kenikmatan di masa hadapan.

Tuan puan boleh membuat pembelian sendiri dengan klik gambar esell di bawah:

 Vivix untuk Tibi


Atau, boleh juga hubungi saya untuk lebih lanjut. 013 222 1663.


ANDA PERLU TAHU TENTANG TIBI.KLIK SINI


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Saturday, 10 February 2018

Berjaya Turunkan Berat Badan Dan Kulit Bertambah Cantik Dengan Vitamin Shaklee

Akhirnya,kesetiaan yati dengan vitamin shaklee memberikan hasil yang berbaloi-baloi.

Up & Down..

Berisi..kurus..kurus..berisi..itulah up n down yati sendiri.Tahun 2015 merupakan tahun paling bahagia..sebab tu kilo banyak Up tu...hehehe.Berat badan naik mendadak tahun 2015 ni.

Lepastu yati berjaya turunkan balik tahun 2017.Walaupun yati ni Pengedar Shaklee kadang2 ada jugak yang tak konsisten dalam makan vitamin ni.So bila rasa baju ketat..cincin pun tak berpusing,yati akan gigih dan konsisten vitamin..

Sebab itulah yati memang setia pada yang satu..berkali-kali jatuh cinta.

Antara vitamin yang diamalkan

1.Vitamin C
2.B complex
3.Alfalfa
4.Lecithin
5.GLA Complex
6.ESP
7.Ostematrix


Memang yati perasan, bila konsisten betul-betul vitamin ni,makan ikut jadual yang betul..berat badan yati pun terkawal,sebab yati ni memang jenis makan nasi pagi petang siang malam.Cumanya kalau kita nak kurus,kena disiplin diri dan makan pun kena kawal juga ya.Bukan bergantung sepenuhnya kepada vitamin.


Bukan sahaja berat badan terkawal,tapi banyak lagi effect dari konsisten vitamin Shaklee ni.Kulit juga bertambah sihat dan cantik...yalah kita ni semakin hari semakin berusia,so nak tak nak memang kena topup nutrien zat dalam badan dengan vitamin juga kan..contohnya badan kita perlukan vitamin C,tapi badan kita tak dapat hasilkan vitamin C dengan sendiri.Semakin berusia semakin banyak kekurangan vitamin dalam badan kita.

Vitamin yang yati makan tu bukan ambik sekaligus ni ya...cara pengambilan vitamin yang betul nanti yati akan bagi exclusive untuk pelanggan yati tercinta...

Berminat dengan vitamin Shaklee?Anda boleh buat pembelian sendiri dengan klik gambar esell di bawah :




Atau boleh hubungi yati di talian 013 222 1663.

Berminat dengan 5 Petua Mudah Untuk Kekal Awet Muda Dengan Berkesan?Klik sini.


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Sunday, 4 February 2018

Multivitamin Terbaik Rahsia Anak Membesar Dengan Sihat dan Cemerlang

Si manja anda yang sedang membesar memerlukan vitamin dan mineral yang mencukupi untuk kesihatan dan tumbesaran optimum mereka. Tetapi kebanyakan kanak-kanak sangat memilih makanan. Usah risau, Vita-Lea® for Children dicipta khas dengan mikronutrien berspektrum luas untuk memenuhi keperluan nutrisi si manja anda.


Ciri-ciri anak yang memerlukan Vitalea Children
  • Anak yang kurang selera makan 
  • Anak yang suka makan junk food
  • Selalu dan mudah dapat penyakit seperti demam, batuk dan selsema. Tingkatkan sistem imuniti badan
  • Ibu bapa yang gagal menyediakan makanan seimbang berkhasiat kepada anak kerana kesibukan bekerja.
  • Anak yang kurang minum susu (bekalkan 200mg dalam setiap tablet) 
  • Anak yang tak suka makan sayur (mengandungi vitamin k bantu pembekuan darah dengan cepat jika luka)


Kebaikan Vitalea Chewable kanak-kanak :-
  • Menyediakan 18 vitamin dan mineral yang sangat diperlukan untuk tumbesaran
  • Membekalkan kalsium untuk tulang, otak dan gigi 
  • Meningkatkan tahap daya tahan melawan penyakit 
  • Lengkap dengan vitamin B untuk fungsi tubuh yang betul 
  • Menyediakan 100% nilai harian Vitamin D untuk menyerap kalsium dengan berkesan
  • Mengandungi 100% nilai harian Vitamin C yang diperlukan 
  • Multivitamin yang kaya dengan antioksidan untuk kulit yang cantik 
  • Sesuai untuk kanak-kanak 4 tahun ke atas
  • Rasa yang sedap dan memang digemari kanak-kanak
  • Tanpa tambahan pengawet, pemanis atau perasa tiruan
  • Dimaniskan secara semula jadi menggunakan xylitol yang tidak menggalakkan kerosakan gigi
  • Bebas gluten

Nutritional Facts
Setiap Tablet (1490 mg) mengandungi:

Wow!!..memang terbaik dan sangat sangat membantu dalam meberikan kesihatan yang sihat untuk anak-anak yang sedang membesar. Aspek pemakanan anak anak kira pada hari ini memainkan peranan yang penting untuk tahap kesihatan anak-anak kita pada masa hadapan.Kalau bukan kita sebagai ibu bapa yang menyediakan suplimen terbaik siapa lagi?

Dapat kan Multivitamin kanak-kanak yang terbaik untuk anak anda sekarang. Ibu ayah boleh membuat pembelian secara online dengan klik gambar esell dibawah.


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663 
ID No :909121

Friday, 2 February 2018

Redha Dalam Setiap Ujian;Kerana Allah Sayang Kita


Allah Tarik Balik Nikmat Bersebab
*********************************
Kegagalan dalam kehidupan..bukan sekali tapi berkali-kali..bila jatuh bangun..bila sakit usaha untuk sihat,bila kecewa ubati dengan senyuman...

Dalam kehidupan seharian kita,semua orang akan di duga dan dugaan setiap manusia tidak sama. Apa yang kita lihat tak sama apa yang dirasa.Walau kita pakai kasut yang sama saiz..tapi selesanya tak sama pada kita dan orang lain.

Dugaan datang tidak kira waktu..anytime je kita sebagai hamba Allah akan di duga..apabila hati rapuh sudah tentu kita akan menyalahkan kepada takdir kenapa uji kita macam ni.."sungguh berat ujian Mu Ya Allah,tidak tertanggung aku nak menghadapinya" sudah tentu ayat seperti itu akan kita luahkan..

Apa kata,mulai hari ini kita tukar ayat -ve tu ke arah positive. "Ya Allah,sesungguhnya kuasaMu amatlah besar berbanding dengan apa yg ku hadapi sekarang,aku yakin aku dapat hadapi dugaan ini dengan tabah dan sabar. Ujian ini hanyalah ujian kecik dariMu untuk aku dapat lebih kenikmatan di kemudian hari. Terima kasih Allah."



Yati tak pandai nak luahkan apa yang dirasa..sebab tu bila ada masalah yati selalu mengadu dengan Allah,menangis sepuas puasnya,nanti rasa dia lega yang amat..tenang setenang tenangnya..

Redha itu,bila kita ikhlas
Ikhlas menerima.
Berlapang dada,bersangka baik dengan Allah..
Move on...Allah kan ada.

Hubungi yati untuk dapatkan Vitamin Semulajadi Shaklee Terbaik di dunia.Yang pasti,Selamat,Semulajadi,Berkesan & Halal.

Ikhlas,
Kak yati
013 222 1663
Pengedar Shaklee Terbaik Anda 🌿
Pengedar Shaklee Pasir Mas

Wednesday, 31 January 2018

Atasi Sakit Sendi Dengan Vitamin Semulajadi Shaklee

Sakit sendi berpunca daripada pelbagai jenis kecederaan atau keadaan seperti rheumatoid arthritis atau osteoarthritis. Sendi-sendi manusia terdapat di tulang belakang dan bahagian lain tubuh badan seperti bahu, siku, pergelangan tangan, punggung, lutut, buku lali dan sendi jari kaki serta tangan.


Punca SAKIT SENDI/ATHRITIS?

Secara umum, sendi boleh sakit disebabkan kerosakan pada ligamen, otot, kulit, pangkal saraf atau sendi itu sendiri.

Antara punca kerosakan
  • Kemalangan- boleh mencederakan otot dan sendi, meningkatkan risiko kesakitan sendi.
  • Kecederaan disebabkan bersukan, mengangkat benda berat atau pergerakan berlebihan
  • Faktor usia - cartilage menipis, kepadatan otot berkurang dan kusyen sendi berkurang bila semakin berusia boleh menyebabkan sendi sakit
  • Berat badan berlebihan - boleh memberi tekanan kepada sendi dan menyakitkan
Faktor utama yang menyumbang kepada masalah Arthritis adalah -Umur, Gaya hidup, Pemakan dan Obesiti.

ANTARA JENIS-JENIS ATHRITIS:

Osteoporosis
**********
Keradangan yang berpunca daripada kekurangan fungsi rawan (semakin menipis) yang berperanan sebagai pelapik yang menyokong sendi.

Tanda : Kerap kebas pada awal pagi pada tangan, lutut, punggung dan sebagainya.

Artritis Rheumatoid
**************
Keradangan yang menyerang membran sonovial yang mengelilingi cecair pelincir dalam SENDI. Faktor risiko bagi penyakit ini biasanya berkaitan dengan tekanan emosi, fizikal, pemakanan yang tidak baik ataupun jangkitan bakteria. Antara tanda-tanada AR ialah demam, keletihan, kelemahan sistem pertahanan badan, anaemia dan masalah kesakitan SENDI. 
Walau apa sekalipun puncanya, ia ternyata membebankan apabila kita mula menderitainya, cuma satu persoalan yang bermain difikiran iaitu mencari cara melegakan.
Oleh sebab itulah, Shaklee menawarkan Set Sendi bagi kesihatan sendi optimum.

1.VIVIX
  • VIVIX merupakan tonik anti-penuaan pelbagai manfaat yang sesuai untuk mereka yang menghidapi DIABETES, ARTHRITIS (SAKIT SENDI), GOUT, KANSER, KENCING MANIS (diabetes), STROK, SAKIT JANTUNG dan macam-macam lagi. Mengandungi resveratrol yang dipercayai mampu memperbaiki dari peringkat Sel DNA seterusnya mencegah penuaan berlaku dengan pantas.
  • Vivix ni special,lain dari mana-mana supliment sebabnya dia merawat dari dalam repair sel DNA dalam badan kita.
  • Vivix mengandungi anthocyanin (sejenis antioksidan yg kuat) yang boleh bertindak membantu mengatasi masalah keradangan dan juga baik untuk kesihatan tubuh badan keseluruhan. Vivix mengandungi bahan yang istimewa dan manfaatnya yang luar biasa.

2.COLLAGEN POWDER

Apabila kolagen berkurangan, tulang-tulang lain akan turut rosak. Kolagen berperanan penting dalam memastikan kesihatan tulang rawan. Antara fungsi kolagen ;

- Memberi regangan pada sendi
- Menjaga rangka lutut
- Memelihara tulang rawan yang mula rosak.


3.OMEGA GUARD

Omega Guard adalah omega 3 yang melambatkan degradasi tulang rawan, ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi.

Ia juga turut membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi.

Omega Guard juga bertindak sebagai pelincir. Ia membantu sendi untuk bergerak bebas.
Mengurangkan inflamasi. Mengandungi Omega 3 yang membantu : -

- Melambatkan degradasi tulang rawan
- Mengurangkan reaksi keradangan dan mengurangkan gejala sakit sendi
- Bertindak sebagai pelincir yang membantu pergerakan sendi lebih lancar 


Diproses melalui kaedah penyulingan berperingkat untuk membuang bahan kontaminan (plumbum, merkuri dll.) dan mengurangkan oksidasi dan pembentukan lemak trans

4.OSTEMATRIX
Ostematrix lengkap dengan unsur Kalsium, Magnesium, dan Vitamin D. Kalsium amat penting bagi memastikan kesihatan otot, tulang dan ligamen. Gandingan kalsium dan magnesium (Ca+ & Mg+) dalam Ostematrix membantu penyerapan kalsium dengan lebih efisen ke dalam tulang.

Ostematrix merupakan suplemen semulajadi yang mengandungi kalsium bagi membantu menyokong kepadatan dan kekuatan tulang.

Bagi mendapatkan kepadatan tulang badan kita haruslah membekalkan kalsium sebanyak 1000mg sehari.

Antara fungsi Ostematrix untuk sendi ialah:-
  • Mengekalkan sel tulang yang sihat 
  • Mengurangkan gejala sakit sendi dan tulang 
  • Terbukti secara klinikal diserap sepenuhnya selepas 12 jam pengambilan
TESTIMONI MENUSUK KALBU DENGAN VITAMIN SENDI SHAKLEE

Testimoni 1



Testimoni 2

Testimoni 3




Jagalah Sendi & Sayang Sendi Anda.

Jangan biarkan sakit sendi anda menjadi semakin teruk,bertindak dengan segera supaya dapat kurangkan kos rawatan dan juga masa yang diambil untuk pulih.


Dapatkan Vitamin Sendi Shaklee anda sekarang, dengan hubungi yati di talian 013 222 1663. Atau anda boleh membuat pembelian dengan sendiri. Klik sahaja gambar Esell di bawah.




Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Tuesday, 30 January 2018

KETAHUI RAHSIA MUDAH HAMIL DAN DAPAT ZURIAT SENDIRI

Anak adalah anugerah terindah oleh ALLAH taala kepada pasangan suami isteri. Namun bukan semua akan di kurniakan rezeki anak dalam masa yang terdekat. Kerana kita semua tahu, jodoh, ajal, rezeki, semua itu sudah di tetapkan oeleh ALLAH taala.

Kepada suami isteri yang belum di kurniakan zuriat, jangan bersedih..anda adalah orang yang sangat bertuah di beri ujian untuk meningkatkan kesabaran dan mendekatkan diri kepada ALLAH. InsyaAllah pasti ada kemanisan di akhir penantian. Bersangka baik dengan Allah.



Terlebih dahulu kita kenali punca atau faktor-faktor tidak subur suami dan isteri.

Punca Lelaki tidak Subur


1.Testis yang tidak normal

2. Gangguan hormon

3. Teknik hubungan seks yang kurang berkesan

4. Faktor psikologi

5. Jangkitan atau kecederaan pada testis

6.Terlalu gemuk.
-Lelaki gemuk dan ada masalah obesiti mempunyai buah zakar dikelilingi lemak yang mengekalkan susu buah zakar pada tahap tinggi. Ini secara tidak langsung menekan kilang sperma dan menyumbangkan masalah kepada faktor kesuburan.

Punca Wanita tidak Subur


1. Masalah ovulasi merupakan penyebab ketidaksuburan wanita kerana tiada telur yang akan disenyawakan.
-Tanda - tanda wanita yang tidak berovulasi secara normal termasuklah haid tidak tetap atau tidak datang haid.

2.Berat badan -Wanita yang terlalu berat atau terlalu kurus juga dikenalpasti sebagai faktor sukar hamil. Jadi langkah terbaik adalah dengan mendapatkan berat badan unggul.

3.Usia - Umur sekitar 35 tahun ke atas adalah masa yang dianggap sebagai berkurangnya kesuburan wanita secara alami. Hamil selepas 45 tahun adalah amat jarang berlaku walaupun tidaklah mustahil.

4. Masalah Di Tiub Fallopia - Ketidakbolehan tiub falopia membawa telur ke uterus daripada ovari juga menjadi punca. Mungkin sisebabkan tisu berparut atau jangkitan terdahulu atau endometrisis.

5. Masalah- Masalah Lain
Ini termasuklah pertumbuhan fibroid, tumor, masalah serviks dan bentuk uterine tidak tetap. Walaubagaimanapun, masalah-masalah ini agak jarang terjadi kepada wanita normal.

Sumber:Julmazli Dot Com

Produk Shaklee turut merangkumi vitamin untuk set kesuburan suami isteri. Alhamdulillah,dengan izin Allah,sudah ramai suami isteri yang ikhtiar dengan set kesuburan suami isteri Shaklee telah berjaya hamil.

SET KESUBURAN SHAKLEE UNTUK SUAMI ISTERI

1.ESP (Energizing Soy Protein)
  • Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain-lain. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semula jadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.
  • ESP merupakan protein berasaskan kacang soya. Sumber hormon keseburuan untuk wanita adalah estrogen. Kacang soya merupakan tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, iaitu fungsinya bersamaan dengan estrogen.
  • ESP kaya dengan protein, dimana protein sangat penting untuk menghasilakn ovum yang berkualiti. 



2.GLA Complex 


  • Gamma Linolenic Acid (GLA) adalah sejenis asid lemak Omega 6. Fungsi GLA untuk wanita adalah menstabilkan hormon dan memastikan kitaran haid teratur.Seperti yg kita sedia maklum, kitaran haid yang stabil memudahkan wanita mengenal pasti waktu subur di mana peratusan persenyawaan dapat ditingkatkan.
  • GLA berperanan memastikan cecair mukus di dalam serviks mencukupi dimana ia memudahkan pergerakan sperma ke uterus seterusnya ke tiub fallopian di mana ovum menanti untuk disenyawakan. 
  • Cecair mukus yg subur ini juga membantu sperma untuk hidup di dalam tiub fallopian sehingga 5 hari, seterusnya meningkatkan kadar persenyawaan ketika ovulasi berlaku walaupun suami dan isteri tidak bersama dalam jangka waktu tersebut. Membantu meningkatkan kesuburan dan melegakan PMS (sindrom pra-haid)

3.B Complex
  • Lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 (40.5mcg) dan asid folik (200mcg). Pengambilan asid folik bersama-sama dengan kehadiran vitamin B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neural.




4.Alfalfa Complex
  • Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS.

5.Vitamin E
  • Meningkatkan keinginan seksual dan lebih tenaga
  • Membantu membentuk sel sperma yang sihat dan sempurna
  • Vitamin E juga bagus diambil oleh isteri bagi meningkatkan kesuburan dan keinginan seksual serta menguatkan rahim isteri.
6.Omega Guard

Pengambilan Omega-3 yang mencukupi memainkan peranan penting dalam meningkatkan peluang anda untuk mengandung kerana ia:

Isteri:-

  • Menyokong pengeluaran dan keseimbangan hormon.
  • Membantu mengatur kitaran haid.
  • Meningkatkan aliran darah rahim untuk meningkatkan peluang mengandung.
Suami:-
  • Meningkatkan kepekatan sperma.
  • Memainkan peranan utama dalam penghasilan sperma yang sihat.


7.Vivix Shaklee
  • Vivix merupakan minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.
  • Anggur muscadine mengandungi pekatan luar biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat. Polifenol merupakan salah satu sumber Resveratrol.
  • Resveratrol ini bertindak sebagai anti-oksidan yang kuat berbanding anti-oksidan yang lain. Ini bermaksud, tinggi anti-oksidan maka semakin berkuranglah "Oxidative Damage". Dengan kata yang mudah, lebih banyak oxidative damage lebih banyak sel menjadi rosak, begitulah sebaliknya. 
  • Kesimpulannya, Vivix juga membantu meningkatkan kesihatan lelaki dan wanita dengan meningkatkan lagi kualiti benih telur, memanjangkan jangka hayat telur dan sekaligus meningkatkan peluang untuk disenyawakan.


TESTIMONI BERJAYA HAMIL DENGAN SET KESUBURAN SHAKLEE UNTUK SUAMI ISTERI

Testimoni 1
Sangat bersyukur setelah 3 bulan konsisten mangambil set kesuburan ini (Alfalfa,GLA,ESP), memang period saya kembali teratur setiap bulan dan saya telah dikejutkan dengan berita gembira yang saya telah hamil anak pertama pada masa itu. - Ain Najwa



Testimoni 2
Disahkan hamil setelah 2 bulan ikhtiar dengan vitamin kesuburan Shaklee.Alhamdulillah.
-Nurul Shahida


Testimoni 3
Selepas 3 bulan berusaha,akhirnya berjaya hamil 13 week.
Vitamin yang di ambil (GLA,ALfalfa,CoQ,B Complex,ESP,Vitamin E dan Zink).


Dengan izin Allah,kita hanya berusaha. Mencari makanan nutrisi dan mengamalkannya merupakan salah satu usaha, selain daripada mendekatkan diri kepada ALLAH dan meminta bantuan dari-Nya.. ,InsyaAllah ALLAH akan sentiasa mendengar doa hambaNya. Yang penting jangan cepat berputus asa..Percaturan ALLAH taala adalah yang terbaik.

INGIN TAHU AMALAN IBU HAMIL UNTUK ANAK SOLEH?KLIK SINI


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663 
ID No :909121