Tuesday 30 January 2018

KETAHUI RAHSIA MUDAH HAMIL DAN DAPAT ZURIAT SENDIRI

Anak adalah anugerah terindah oleh ALLAH taala kepada pasangan suami isteri. Namun bukan semua akan di kurniakan rezeki anak dalam masa yang terdekat. Kerana kita semua tahu, jodoh, ajal, rezeki, semua itu sudah di tetapkan oeleh ALLAH taala.

Kepada suami isteri yang belum di kurniakan zuriat, jangan bersedih..anda adalah orang yang sangat bertuah di beri ujian untuk meningkatkan kesabaran dan mendekatkan diri kepada ALLAH. InsyaAllah pasti ada kemanisan di akhir penantian. Bersangka baik dengan Allah.



Terlebih dahulu kita kenali punca atau faktor-faktor tidak subur suami dan isteri.

Punca Lelaki tidak Subur


1.Testis yang tidak normal

2. Gangguan hormon

3. Teknik hubungan seks yang kurang berkesan

4. Faktor psikologi

5. Jangkitan atau kecederaan pada testis

6.Terlalu gemuk.
-Lelaki gemuk dan ada masalah obesiti mempunyai buah zakar dikelilingi lemak yang mengekalkan susu buah zakar pada tahap tinggi. Ini secara tidak langsung menekan kilang sperma dan menyumbangkan masalah kepada faktor kesuburan.

Punca Wanita tidak Subur


1. Masalah ovulasi merupakan penyebab ketidaksuburan wanita kerana tiada telur yang akan disenyawakan.
-Tanda - tanda wanita yang tidak berovulasi secara normal termasuklah haid tidak tetap atau tidak datang haid.

2.Berat badan -Wanita yang terlalu berat atau terlalu kurus juga dikenalpasti sebagai faktor sukar hamil. Jadi langkah terbaik adalah dengan mendapatkan berat badan unggul.

3.Usia - Umur sekitar 35 tahun ke atas adalah masa yang dianggap sebagai berkurangnya kesuburan wanita secara alami. Hamil selepas 45 tahun adalah amat jarang berlaku walaupun tidaklah mustahil.

4. Masalah Di Tiub Fallopia - Ketidakbolehan tiub falopia membawa telur ke uterus daripada ovari juga menjadi punca. Mungkin sisebabkan tisu berparut atau jangkitan terdahulu atau endometrisis.

5. Masalah- Masalah Lain
Ini termasuklah pertumbuhan fibroid, tumor, masalah serviks dan bentuk uterine tidak tetap. Walaubagaimanapun, masalah-masalah ini agak jarang terjadi kepada wanita normal.

Sumber:Julmazli Dot Com

Produk Shaklee turut merangkumi vitamin untuk set kesuburan suami isteri. Alhamdulillah,dengan izin Allah,sudah ramai suami isteri yang ikhtiar dengan set kesuburan suami isteri Shaklee telah berjaya hamil.

SET KESUBURAN SHAKLEE UNTUK SUAMI ISTERI

1.ESP (Energizing Soy Protein)
  • Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain-lain. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semula jadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.
  • ESP merupakan protein berasaskan kacang soya. Sumber hormon keseburuan untuk wanita adalah estrogen. Kacang soya merupakan tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, iaitu fungsinya bersamaan dengan estrogen.
  • ESP kaya dengan protein, dimana protein sangat penting untuk menghasilakn ovum yang berkualiti. 


2.GLA Complex 
  • Gamma Linolenic Acid (GLA) adalah sejenis asid lemak Omega 6. Fungsi GLA untuk wanita adalah menstabilkan hormon dan memastikan kitaran haid teratur.Seperti yg kita sedia maklum, kitaran haid yang stabil memudahkan wanita mengenal pasti waktu subur di mana peratusan persenyawaan dapat ditingkatkan.
  • GLA berperanan memastikan cecair mukus di dalam serviks mencukupi dimana ia memudahkan pergerakan sperma ke uterus seterusnya ke tiub fallopian di mana ovum menanti untuk disenyawakan. 
  • Cecair mukus yg subur ini juga membantu sperma untuk hidup di dalam tiub fallopian sehingga 5 hari, seterusnya meningkatkan kadar persenyawaan ketika ovulasi berlaku walaupun suami dan isteri tidak bersama dalam jangka waktu tersebut. Membantu meningkatkan kesuburan dan melegakan PMS (sindrom pra-haid)

3.B Complex
  • Lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 (40.5mcg) dan asid folik (200mcg). Pengambilan asid folik bersama-sama dengan kehadiran vitamin B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neural.




4.Alfalfa Complex
  • Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS.

5.Vitamin E
  • Meningkatkan keinginan seksual dan lebih tenaga
  • Membantu membentuk sel sperma yang sihat dan sempurna
  • Vitamin E juga bagus diambil oleh isteri bagi meningkatkan kesuburan dan keinginan seksual serta menguatkan rahim isteri.
6.Omega Guard

Pengambilan Omega-3 yang mencukupi memainkan peranan penting dalam meningkatkan peluang anda untuk mengandung kerana ia:

Isteri:-

  • Menyokong pengeluaran dan keseimbangan hormon.
  • Membantu mengatur kitaran haid.
  • Meningkatkan aliran darah rahim untuk meningkatkan peluang mengandung.
Suami:-
  • Meningkatkan kepekatan sperma.
  • Memainkan peranan utama dalam penghasilan sperma yang sihat.


7.Vivix Shaklee
  • Vivix merupakan minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.
  • Anggur muscadine mengandungi pekatan luar biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat. Polifenol merupakan salah satu sumber Resveratrol.
  • Resveratrol ini bertindak sebagai anti-oksidan yang kuat berbanding anti-oksidan yang lain. Ini bermaksud, tinggi anti-oksidan maka semakin berkuranglah "Oxidative Damage". Dengan kata yang mudah, lebih banyak oxidative damage lebih banyak sel menjadi rosak, begitulah sebaliknya. 
  • Kesimpulannya, Vivix juga membantu meningkatkan kesihatan lelaki dan wanita dengan meningkatkan lagi kualiti benih telur, memanjangkan jangka hayat telur dan sekaligus meningkatkan peluang untuk disenyawakan.


TESTIMONI BERJAYA HAMIL DENGAN SET KESUBURAN SHAKLEE UNTUK SUAMI ISTERI

Testimoni 1
Sangat bersyukur setelah 3 bulan konsisten mangambil set kesuburan ini (Alfalfa,GLA,ESP), memang period saya kembali teratur setiap bulan dan saya telah dikejutkan dengan berita gembira yang saya telah hamil anak pertama pada masa itu. - Ain Najwa



Testimoni 2
Disahkan hamil setelah 2 bulan ikhtiar dengan vitamin kesuburan Shaklee.Alhamdulillah.
-Nurul Shahida


Testimoni 3
Selepas 3 bulan berusaha,akhirnya berjaya hamil 13 week.
Vitamin yang di ambil (GLA,ALfalfa,CoQ,B Complex,ESP,Vitamin E dan Zink).


Dengan izin Allah,kita hanya berusaha. Mencari makanan nutrisi dan mengamalkannya merupakan salah satu usaha, selain daripada mendekatkan diri kepada ALLAH dan meminta bantuan dari-Nya.. ,InsyaAllah ALLAH akan sentiasa mendengar doa hambaNya. Yang penting jangan cepat berputus asa..Percaturan ALLAH taala adalah yang terbaik.

Sebarang pertanyaan anda boleh hubungi saya 013 222 1663 yati atau klik sahaja icon dibawah untuk pembelian terus secara online.


 Order Vitamin Hamil

ATAU

Anda inginkan HARGA MURAH dan PENJIMATAN sehingga 15 % ke 20% barangan shaklee?Daftar diri anda sebagai ahli shaklee untuk makan sendiri dengan yati sekarang.Penjimatan berganda akan anda peroleh! 


INGIN TAHU AMALAN IBU HAMIL UNTUK ANAK SOLEH?KLIK SINI


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663 
ID No :909121

No comments:

Post a Comment