Thursday 11 January 2018

5 Petua Mudah Untuk Kekalkan Awet Muda Dengan Berkesan

Awet muda merupakan idaman setiap orang terutamanya insan yang bergelar wanita  Setiap tahun umur kita semakin meningkat,tapi sebolehnya kita nak kelihatan muda,tegang,cantik dan ramping bak usia awak 20-an,betul?


Untuk kekalkan keremajaan dan awet muda kita perlukan usaha berpanjangan.Entry kali ini saya kongsikan petua yang mudah tapi sangat berkesan untuk kita kekalkan awet muda,walaupun umur 50 tahun,tapi kelihatan seperti 25 tahun gitu.

5 Petua Kekalkan Awet Muda Dengan Berkesan
  1. Sentiasa senyum,bersangka baik dengan semua orang buang sifat hasad dengki.
  2. Jadikan rutin setiap pagi bangun dari tidur minum segelas air suam.Konsisten setiap hari selagi nyawa dikandung badan
  3. Amalkan ulam segar setiap hari.Jadikan menu wajib dalam makanan kita,terutama ulam raja.
  4. Makan makanan kaya antioksidan dan kolagen.Menurut buku Staying Young: The Owner’s Manual for Extending Your Warranty tulisan Dr. Mehmet C. Oz, M.D., membuktikan bahawa antioksidan adalah makanan antipenuaan. Menurutnya,“Semua makanan berwarna gelap memiliki zat antioksidan yang dapat melindungi tubuh.
  5. Amalkan vitamin Shaklee iaitu ESP,Kolagen dan Vivix untuk mengekalkan awet muda,keremajaan kulit dan kulit cantik berseri. Setiap vitamin mempunyai pelbagai fungsi untuk kecantikan dan kesihatan bagi mereka yang mengamalkannya.

Serlahkan Kecantikan Kulit Dan  Awet Muda Dengan Vitamin Shaklee

1.ESP (Energizing Soy Protein)

ESP shaklee merupakan sumber protein soya yang terbaik (Non-GMO). Protein di perlukan oleh badan kita untuk memelihara otot. Bukan sahaja menjaga otot badan seperti lengan atau pun perut, malah otot muka juga perlu di jaga supaya tidak kendur.

ESP juga mengandungi Sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian, Kenapa perlu asid amino? Asid amino lah yang membina otot, memulihkan sel-sel di dalam badan termasuk sel darah, sel kulit, sel rambut, sel kuku dan lain-lain lagi. Sebab itu, ESP penting dalam usaha untuk kekalkan awet muda.





Kebaikan ESP Shaklee
1) Menjadikan kulit muka cantik, halus, gebu dan berseri,
2) Membantu hilangkan parut jerawat di muka,
3) Memberi tenaga berpanjangan,
4) Menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih,
5) Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur,
6) Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan.
7) ESP juga menyokong kesihatan imunisasi badan,
8) Mengawal paras kolesterol
9) Menyokong kesihatan jantung dan prostat.

2.Shaklee Collagen Powder

Badan kita memerlukan kolagen untuk melawan kemerosotan tubuh akibat proses penuaan. Tanpa kolagen, kulit kita akan suram, kedut-kedut mula kelihatan, rambut menipis dan beruban. Keadaan ini berlaku bila kita meningkat usia kerana pada masa itu badan kita tidak lagi menghasilkan kolagen.

Kandungan utama yang terdapat di dalam Shaklee Collagen Powder ialah daripada sumber sisik ikan merah laut dalam (RSS – Red Snapper Scale). Tahukah anda kolagen daripada sumber ikan air laut dalam adalah sumber kolagen terbaik berbanding dengan kolagen dari sumber tumbuhan?Ikan air laut dalam juga bebas dari sebarang pencemaran laut. Oleh itu ianya selamat dari sebarang bahan kimia.


Kenapa Kolagen Shaklee adalah Yang Terbaik?
  • Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah 
  • Mempunyai jisim molekul yang sangat rendah lebih kurang 1000 dalton menjadikan kadar penyerapan lebih pantas dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. 
  • Shaklee menambah 7 ramuan yang aktif untuk meningkatkan keberkesanan collagen: Ekstak biji Camellia Japonica, ekstrak Pfaffia, Vitamin C, B2, B6, Lactobacillius Acidophilius, Ekstrak kulit kerangan laut, Kolagen dari Ikan. 
  • Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.
3.Vivix Shaklee

Vivix merupakan suplemen anti-penuaan terbaik di dunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh pihak Shaklee. Vivix membantu melambatkan proses penuaan dan memberikan awet muda serta menyihatkan tubuh badan secara menyeluruh termasuk menghindari penyakit kanser. Terbukti secara ujian klinikal jika mengamalkan vivix dalam diet seharian setiap hari, kita mampu nampak 25 tahun lebih muda dari usia asal.Terbaik bukan?


Bagaimana Vivix Shaklee Membantu anda Awet Muda?

Vivix® mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

-Memperbaiki DNA
. Setiap hari, tubuh kita mengalamai kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA set tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.

-Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

-Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi.

Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan (awet muda gitu).

Testimoni Kekal Awet Muda Bersama VItamin Shaklee









Rasai kehebatan vitamin Shaklee untuk Awet muda, dengan Vitamin Awet Muda bukan sahaja cantik dalaman dan luaran tetapi juga kesihatan yang sihat juga dapat dirasai. Dapatkan Vitamin Awet Muda anda sekarang dengan klik eSell di bawah.Atau boleh juga hubungi yati di talian 013 222 1663. Yati akan cadangkan vitamin mengikut bajet yang sesuai



Berminat Dengan Petua Hilangkan Jeragat Dengan Cepat Dan Berkesan?

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663  http://www.wasap.my/0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment