Sunday, 29 September 2013

Kenapa kita Perlu Mengambil Suplemen?

Kesihatan yg sihat merupakan anugerah terindah yang ALLAH taala bagi kepada kita.Sabda Nabi s.a.w. yang bermaksud:

"Sesungguhnya kamu mempunyai tanggungjawab utk menunaikan hak terhadap tubuh badan kamu."
(Hadis Riwayat Bukhari)


Antara sebab kenapa kita perlu mengambil supelemen ialah:-

1. Pencemaran Alam sekitar
Kemodenan dan kepesatan teknologi mengakibatkan alam sekitar kian tercemar berbanding beberapa dekad yang lalu. Saban hari, sistem ketahanan tubuh kita kian terancam, dan khasiat yang hanya diperolehi daripada makanan sahaja mungkin tidak mencukupi.

2. Badan memerlukan vitamin tertentu dalam dos yang tinggi
Contohnya Vitamin E yang dperolehi dari makanan memberikan kesan yang baik pada jantung juga pada kesihatan badan. Mengambil vitamin C pula dengan dos yang tinggi dapat melambatkan proses penuaan, masalah selaput mata, rheumatoid arthritis dan juga diabetis. Ini tidak di perolehi dari pemakanan seharian kita.

3. Pokok buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin ditanam di atas tanah yang tidak subur.
Buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin ditanam di atas tanah yang kurang subur maka hasilnya juga kurang baik dibandingkan buah-buahan dan sayur-sayuran yang ditanam di tanah yg subur. Racun perosak, racun serangga yang digunakan oleh peladang juga mempengaruhi kualiti buah-buahan dan sayur-sayuran yang kita makan.

4. Nutrien hilang ketika memasak
Zat makanan akan hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan. Vitamin-vitamin tertentu seperti Vitamin C dan enzim mudah dimusnahkan oleh haba semasa dimasak. Hasilnya kita dapat kurang vitamin.

5. Gangguan penyerapan nutrien
Pengambilan ubat-ubatan, merokok, meminum minuman keras boleh menganggu penyerapan zat makanan. Pengambilan diet yang tinggi kafein lemak, gula, kolestrol dan garam mengurangkan simpanan zat makanan d dalam tubuh.

6. Makan mengikut selera rasa
Kita makan mengikut rasa dan bukan sebab khasiat yang ada pada makanan itu contohnya tiap pagi kita makan nasi lemak dan roti canai. Kita sentiasa makan kerana lapar bukan sebab memerlukan zat makanan tu. Betul tak?

7. Makan di luar sudah menjadi kebiasaan kita
Kebanyakan kita amat gemar makan di luar berbanding makan di rumah. Makanan di luar banyak menggunakan perisa seperti monosodium glutamate (msg), garam, ajinomoto yang merbahaya pada badan kita. Oleh itu kita harus berhati-hati tentang risiko terhadap kesihatan kita.

Kesihatan merupakan tenaga, kecergasan dan kesejahteraan. Kita hanya akan sedar kehadirannya bila kita merasai dan melihatnya.Kehidupan yang sihat adalah sesuatu yang indah. Orang yg sihat sentiasa bertenaga dan kelihatan hebat. Nutrisi Shaklee telah mencipta kehidupan yang lebih sihat untuk jutaan insan selama lebih daripada 50 tahun. Alami rasa sihat semula dengan nutrisi Shaklee.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Suplemen untuk Sistem Penghadaman yang Sihat

Adakah anda mempunyai sistem penghadaman yang sihat? Anda mengalami masalah sembelit? Anda menghadapai masalah senak perut atau rasa macam ada angin dalam perut? Jika YA, anda mungkin menghadapi masalah penghadaman.

Sistem penghadaman yang baik adalah asas kepada tubuh yang sihat.Antara masalah yang akan berlaku jika sistem penghadaman tidak sihat ialah:-
- Sembelit
- Mulut Berbau
- najis berbau
- mengidam makanan
-perut berangin
-kembung

Apabila masalah-masalh di atas berlaku, akan mengakibatkan,
  • Penambahan berat badan
  • Masalah gastrik
  • Perut buncit
  • kanser usus
  • Masalah penghadaman
  • Sistem imun yang lemah
Oleh itu dengan Set Shaklee Digestive Health dapat membantu meningkatkan kesihatan sistem penghadaman untuk kekal sihat.


Kebaikan:-
üMeningkatkan kesihatan sistem penghadaman
üMenyokong kesihatan usus
üMembantu menyahtoksin badan
üMelegakan perut yang tidak selesa
üMelegekan sembelit
üMembantu mengurangkan berat badan


PEPPERMINT GINGER PLUS
Nyaman dan Melegakan
Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut. Pudina pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut.

Shaklee peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.
Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.  


ALFALFA COMPLEX
Sumber Zat Makanan Semulajadi & Klorofil

Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi

Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.
• Sumber semulajadi alfalfa.
• Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air
sebagai minuman herba semulajadi.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.
Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan

ESP- SOY PROTEIN ISOLATE POWDER
Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu.

Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.

Shaklee ESP:
• Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
• Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
• Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones. Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal
kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
• Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Saturday, 28 September 2013

Vivix Shaklee;Awet muda, kanser, kencing manis, strok, jantung

Vivix Shaklee adalah antara makanan tambahan terbaik dari Shaklee.Menjadi pilihan mereka yang mementingkan kesihatan, kecantikan dan juga untuk awet muda.
VIVIX merupakan tonik anti-penuaan pelbagai manfaat yang sesuai untuk mereka yang menghidapi DIABETES, ARTHRITIS, GOUT, KANSER, KENCING MANIS (diabetes), STROK, SAKIT JANTUNG dan macam-macam lagi. Mengandungi resveratrol yang dipercayai mampu memperbaiki DNA seterusnya mencegah penuaan berlaku dengan pantas.

10 KEBAIKAN VIVIX!
1) Menggalak penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan
2) Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
3) Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
4) Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
5) Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
6) Mengurangkan insiden bagi penyakit nyanyuk (mencegah Alzheimer)
7) Membantu dalam proses penurunan berat badan
8) Menyokong kesihatan mata
9) Meningkatkan kesihatan imum badan
10) Menggalakan kesihatan keseluruhan

Vivix telah terbukti menyelesaikan masalah penyakit-penyakit serius, antaranya :
• Diabetes, kencing manis
• Kolestrol tinggi
• Penyakit Kardiovaskular (Jantung)
• Tekanan Darah Tinggi
• Alzheimer atau nyanyuk
• Arthritis, Osteoporosis, Masalah sendi dan tulang
• Gout
• Letih
• Metabolisme badan RENDAH (antara sebab sukar turun berat badan)
• Masalah kulit dan bintik penuaan (kedut)
• Kanser dan tumor
• Katarak dan masalah mata
• Masalah saraf
• Lemah imun tahan daya badan - lambat sembuh

Apa kata pengguna Vivix Shaklee...

Testimoni:Kencing Manis Kronik bacaan 19 - 7.9 bacaan paras gula



Testimoni: Bebas Kencing Manis


Testimoni: Masalah Saraf, Angin Ahmar bebas 100%


Testimoni: Takperlu operation keran polyps
Testimoni: Kencing Manis, darah tinggi, sakit lutu, asma



Sesungguhnya suppliment adalah rezeki yang ALLAH taala bagi kepada kita. Kerana kita mesti berusaha dalam kehidupan seharian. Hanya ALLAH taala yg MAHA Penyembuh.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Thursday, 26 September 2013

Tingkatkan Penghasilan Susu Ibu melalui Power Pumping

Bagi mana-mana ibu menyusu yang mengalami masalah susu merundum, usah khuatir kerana masih ada cara untuk anda meningkatkan semula penghasialn susu ibu.

Power pumping merupakan teknik mengepam yang sangat berkesan dalam membantu anda untuk meningkatkan penghasilan susu. Caranya sungguh mudah!Apa yang diperlukan hanyalah pam, peruntukan masa selama satu jam dan semangat ibu yg jitu.

Teknik Power Pumping

1. Tempatkan pam payu dara di lokasi bersesuain di rumah agar anda dapat melakukan kaedah power pumping di dalam keadaan yang tenang tanpa sebarang gangguan.

2. Anda tidak perlu menyejukkan susu di antara sesi mengepam atau mencuci corong pam (breast shield) setiap kali berhenti rehat. Malah anda boleh terus mengepam ke dalam botol yang sama.

3. Setiap jumlah perahan susu ibu di antara satu waktu dengan waktu perahan yang lain boleh dicampurkan. Namun pastikan setiap susu perahan itu disejukkan terlebih dahulu. Apabila suhunya sama, barulah semua hasil perahan power pumping di satukan di satu bekas.

4. Sekiranya boleh, cuba dapatkan tidur siang seketika terutamanya ketika rehat makan tengah hari bagi membolehkan anda berjaga di waktu malam hari.

5. Bagi golongan muslim, cuba tidur awal dan bangun di waktu pagi untuk melakukan solat sunat terutamanay tahajud. selesai bersolat anda boleh la memulakan power pumping.

6. letakkan selimut mahupun gambar bayi bersebelahan tempat anda mengepam atau lebih baik lagi, anda mengepam di sebelah bayi. langkah ini sangat bagus kerana ternyata ia dapat membantu merangsang penghasilan susu yang banyak.

Golongan yang turut memerlukan power pumping

  • Ibu yang memasang impian menyusukan anak angkat
  • Ibu yang mahu menyusukan semula anak setelah berhenti menyusukan (relaktasi)
  • Ibu yang kekurangan susu akibat daripada perubahan hormon ataupun kesan daripada kurang mengepam.
Power pumping boleh di lakukan setiap hari, seminggu sekali, atau dua kali seminggu. GOOD LUCK MOM!! ^_^



Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Wednesday, 25 September 2013

Kencing Kotor di Kalangan Wanita Hamil & Ibu Berpantang

Tentu ramai wanita pernah mengalami rasa sakit akibat kencing kotor ini, Kesakitan apabila membuang air kecil menjadikan proses tersebut pengalaman yang memeritkan.
Wanita yang baru lepas bersalin lebih mudah untuk mendapat masalah kencing kotor dan ia adalah antara penyebab sakit dan demam selepas bersalin.

Menurut Pakar Obstetrik & Ginekologi (O&G), Pusat Perubatan Barakah, Dr.Khairiah Seman, kencing kotor bermaksud jangkitan kuman pada sistem saluran kencing termasuk buah pinggang.

Antara tanda-tanda masalah kencing kotor, biasanya anda akan mengalami rasa sakit dan pedih semasa membuang air kecil, kerap kali kencing, dan kencing yang tidak lawas. Jika sudah merebak kebuah pinggang seseorang itu akan mengalami demam yang tinggi dan sakit dibahagian belakang. kadang kala boleh rasa loya dan muntah-muntah.

Mencegah Masalah Kencing Kotor

  1. Masalah kencing kotor boleh dicegah dengan memastikan minum air yang cukup banyak dan jangan menahan kencing iaitu bila ada rasa untuk kencing terus pergi kencing.
  2. Air minuman membantu mencairkan air kencing anda dan memastikan bahawa anda akan membuang air kecil lebih kerap - membenarkan bakteria akan dibuang dari saluran kencing anda sebelum jangkitan boleh mula.
  3. Dalam masa yang sama, terutamanya untuk ibu-ibu yang baru lepas bersalin, pastikan kebersihan bahagian kemaluan/premium dijaga dengan sempurna.
  4. Jika anda mengelap air kencing, mulakan dari depan ke belakang. Berbuat demikian selepas membuang air kecil dan selepas pergerakan usus membantu mencegah bakteria di bahagian dubur daripada merebak ke faraj dan uretra.
  5. Kosongkan pundi kencing anda sejurus selepas persetubuhan.Juga minum segelas penuh air untuk membantu bakteria dikeluarkan.
  6. Elakkan produk feminin yang berpotensi untuk membawa mudarat seperti menggunakan semburan deodaran atau lain-lain produk feminin, seperti douches dan serbuk, di kawsan kemaluan kerana ini boleh merengsakan uretra.
Sumber:Majalah Pa&Ma Desember 2012


Semoga kita semua dilindungi dan diberikan kesihatan yang baik oleh ALLAH S.W.T. Aamiin.



Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Tuesday, 24 September 2013

Kontraksi Ibu Hamil; Sebenar vs Palsu

Sebelum ni yati ada tilis panduan untuk mengatasi rasa sakit semasa berlaku kontraksi. Hari ini, yati nak cerita pasal kontraksi sebenar vs kontraksi palsu. Yang ni jgn kata anak sulung, hamil anak ke 3 pun mesti keliru juga..hehehe.

Jom kita lihat ciri-ciri kontraksi yang sebenar agar anda tidak tertipu ;-)

  • Pengecutan otot rahim akan bergerak daripada bahagian atas rahim hingga ke bahagian bawah rahim
  • Kesakitan mungkin boleh bermula daripada bahagian bawah belakang dan bergerak ke hadapan perut mahupun sebaliknya.
  • Ada segelintir wanita hamil menganggap kesakitan yang dialami adalah sama seperti senggugut ketika haid.
  • jika nada berjalan sakit akan terasa lebih kuat.
  • Tempoh kontraksi boleh dikira dengan cara meletakkan tapak tangan pada bahagian puncak rahim bagi mengesan pengecutan rahim.

Jika didapati kontraksi yang dialami aalah palsu, maka anda digalakkan untuk berjalan perlahan-lahan atau mengubah kedudukan anda sama ada ketika itu duduk atau berbaring. Lazimnya, lama-kelamaan ketidakselesaan yang dialami akibat kontraksi palsu akan hilang dengan sendirinya. hal ini kerana pangkal rahim masih kenyal dan tertutup rapat.

Sumber:majalah Pa&Ma Mei2013


Atasi rasa Sakit Bersalin


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Monday, 23 September 2013

Atasi Rasa Sakit Bersalin

Bismillaahir rohmaanir rohiim....tetiba aje gemuruh jiwa...apabila sebut pasal sakit nak bersalin ni, rasa satu perasaan yg tidak dapat nk di gambarkan...takut tapi nak..macam mana tu?hehehe...
Alhamdulillah pengalaman melahirkan dua hero, yati sangat-sangat bersyukur, walaupun tidak semudah ABC, tapi yati enjoy dan akan ingt sampai bila-bila...
Hari ini, yati nk kongsikan tips untuk atasi rasa sakit sebelum bersalin, maksudnya semasa berlaku kontraksi.

Beringatlah bahawa kontraksi sebenar adalah tetap, semakin kerap dan ianya banyak tertumpu di bahagian pelvis anda.
Proses melahirkan bermula dengan kontraksi. Kontraksi yang berlaku menyebabkan anda berasa tidak selesa. Bagi mengurangkan ketidakselesaan, terdapat pelbagai cara yang boleh digunakan.

Panduan Atasi Rasa Sakit Bersalin
1. banyakkan membaca ayat suci Al-Quran atau berselawat ke atas Rasulullah SAW bagi yang beragama islam. Antara doa yang baik dibaca ialah Doa Nabi Yunus ketika berada dalam perut ikan Nun yang bermaksud:
"Tidak ada Tuhan yang sebenarnya disembah melainkan engkau, ya ALLAH. MAHA suci engkau, sesungguhnya aku adalah dari orang yang membuat zalim."
2,Bertenang dan cuba bersandar pada sesuatu seperti kerusi berkusyen atau bantal yang tebal.

3.Apabila kontraksi menyerang, tarik nafas sedalam-dalamnya.Kemudian hembus nafas keluar secara perlahan-lahan. Ulangi langkah yang sama sehingga rasa sakit hilang. Cara ini juga memastikan anda mengekalkan corak pernafasan yang sihat di mana ia penting ketika proses menran berlangsung.

4. Minta suami urut perlahan-lahan bahagian belakang anda ketika kesakitan terasa. Namun elakkan urutan dibahagian pinggang kerana ia akan menambahkna lagi kesakitan.

5. Kesakitan akibat kontraksi boleh anda kurangkan dengan mengiring ke sebelah kiri. Cara ini tidak akan mengganggu pengaliran darah ke jantung.

6. Amalkan kaedah teknik pernafasan Lamaze yang dapat melegakan ketegangan otot pelvis. Ia merangkumi cara berehat dan senaman tarik nafas yang boleh dipelajari di dalam kelas antenatal. Adalah lebih baik jika suami turut mempelajari kaedah ini agar dia dapat membantu mengajar ketika anda berasa sakit.

Semoga beberapa tips di atas dapat membantu  bakal-bakal ibu yang sedang menunggu masa untuk bersalin. semoga semunya di permudahkan dan selamat. Aamiin.

Kontraksi Bersalin
Lagi tips dan amalan sewaktu mengandung

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Testimoni Vitamin E; Vitamin Cantik, Vitamin Cinta

Saya teruja nak kongsi testimoni pengguna vitamin E shaklee ni. Jom kita lihat luahan hati seorang pengguna vitamin E Sahklee.

Testi 1

"This one gambar before makan VIT E.. Muka beminyak.. Bejeragat.. Bekas jerawat jgn ckp lah... Huhu... So lucky to have SHAKLEE.. Serious sgt berkesan :-) .. I am happy with my new look"

"After 1 month and 2 weeks menggunakan VIT E.. Ini lah hasilnya... Kulit rasa lebih flawless.. Sekarang ni dh stat guna vit e & vit c.. Alhamdulillah.. Hasil yg lebih positive.. Bekas jerawat dah makin hilang.. Thank you my dearie sis Nur Najmah Salleh for introducing me such an awesome product.. Dia yg perasan muka saya kusam dan tak berseri dan suggest ambil vit e... Tq tq :-) ... Love Shaklee and my sis "

Testi 2


Alhamdulillah, Aishah dan hidayah dah merasa kebaikan vitamin e ini, anda bila lagi??hehehhe.

Jom kita lihat apa lagi manfaat Vitamin E ini..
  • Awet muda
  • Membaiki peredaran darah, memperbaiki tisu, rawatan PMS
  • Mengurangkan parut
  • Meningkatkan kesuburan untuk lelaki & juga wanita
  • Kulit dan rambut sihat, cantik & lebat
  • Merawat masalah keintiman
  • Merawat masalah seksual lelaki
  • Vitamin E juga boleh dijadikan sebagai masker semulajadi
Vitamin E Shaklee telah dipertingkatkan kualitinya dengan tambahan GRAPE SEED EXTRACT, menjadikannya lagi berkhasiat dan the best oh Vitamin E :-)

Kebaikan kesihatan grape seed extract
  • Menyingkirkan radikal bebas
  • Mengurangkan radang (inflammatory)
  • Membantu kesihatan otak, kulit dan mata.
  • Membantu pengedaran mikro dan kardiovaskular.
  • Mencegah masalah kelenjar prostat
  • Melambatkan proses penuaan
  • Mengurangkan kedutan dan meningkatkan keanjalan kulit
  • Mencegah kesan negatif yang disebabkan oleh sinar ultraviolet
  • Membantu fungsi sistem saraf otak
  • Meningkatkan daya pertahanan

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Sunday, 22 September 2013

Kelebihan Vitamin E

Vitamin E adalah sejenis vitamin larut lemak, dan juga salah satu agen antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Ianya juga vitamin antioksidan yang sangat bagus dan menghalang dari penuaan sebelum usia. Tentunya setiap orang tidak mahu tua sebelum masanya kan?


Vitamin E juga memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu, dan sangat berguna dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic buah dada.

Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.

Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki. Ia juga mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama menguatkan dinding kapilari. Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, dan membantu mencegah anemia dan "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.

Satu kajian yang dijalankan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 mendapati bahawa pengambilan vitamin E dalam jangka masa panjang dapat mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok. Lain-lain kajian megesyorkan bahawa vitamin ini dapat memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer. Sepanjang ini diketahui bahawa vitamin E telah menunjukkan kesan pencegahan kepada lebih kurang 80 jenis penyakit.

Sumber Vitamin E
Vitamin E boleh didapati daripada sumber makanan berikut: minyak sayuran, sayuran berdaun hijau gelap, kacang, biji-bijian , dan semua bijirin.

Vitamin E juga boleh didapati daripada beras perang, makanan daripada jagung, telur, rumpai laut, hati yang dikeringkan, susu, oat, daging organ , kacang soya, ubi kentang, selada air, dan gandum.

Kekurangan vitamin E boleh menyebabkan :
1. Penuaan kulit sebelum masa.
2. Rambut gugur
3. Anemia
4. Gangguan penglihatan
5. Warna kulit tidak sekata
6. Mudah mengalami keradangan

Kelebihan Vitamin E Shaklee ialah:-
Mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E.
Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium.Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjangkerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.

Dos yang selamat diambil sehari adalah sebanyak 400iu sehari. Berita baik kerana Vitamin E Shaklee adalah juga sebanyak 400iu :-)


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Thursday, 12 September 2013

Kepentingan Protin

Protein adalah bahan utama dalam pembentukkan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga meransang fungsi psikologi. Maka setiap organ kita memerlukan protein. Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ.

Protein merupakan diet yang paling penting untuk badan. Tidak kira sama ada mahu turun atau naikkan berat badan. Memahami konsep pengambilan protein kepada tubuh badan kita merupakan salah satu kunci untuk gaya hidup yang sihat.

Protein merupakan komponen terpenting untuk sel di dalam badan. Ia merupakan ‘bahan organik yang terdiri daripada 22 amino asid atau kata lain dipanggil struktur asas kehidupan.
Protein disimpan di dalam otot dan juga organ badan manusia untuk bina dan membaiki tisu sel badan manusia. Ia juga membantu untuk perembesan hormon dan enzim.

Antara kepentingan protein yang lain adalah :

♥ Membantu oksigen mengalir melalui darah kepada seluruh anggota badan
♥ Menyihatkan jantung badan supaya kekal aktif
♥ Meningkatkan sistem imunisasi badan

Untuk pengambilan protein yang berkesan, Institut perubatan dan sains kebangsaan USA menyarankan sebanyak 10 hingga 35 peratus jumlah pengambilan kalori adalah dari sumber protein dengan lelaki digalakkan untuk mengambil lebih dari perempuan. Namun kebanyakan kita lebih suka mengambil "LEMAK" dari Protein....:-)

Bagaimana protein mempengaruhi berat badan?
♥ Kesan paling popular protein terhadap kesihatan adalah kebolehan protein untuk mengawal rasa lapar.
♥ Apabila protein diserap, ia menghantar signal kepada otak untuk menurunkan kadar rasa lapar.
♥ Kepentingan lain protein adalah ia akan meningkatkan kadar metabolisma badan dengan menyeimbangkan jisim otot.
♥ Protein juga membantu dalam pengawalan kenaikan kadar gula dan insulin di dalam badan seterusnya membantu bagi pesakit diabetes dalam pengawalan gula dalam badan.


ESP Shaklee
KENAPA ESP SHAKLEE?
  1. ESP Shaklee merupakan Sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian, Berasakan tumbuhan (non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolesterol.
  2. Terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yg aktif, disamping membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormone yang sempurna.
  3. ESP juga Membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah.Kandungan lemak dlm ESP sangat minum iaitu (1gm) Dan Tanpa laktosa di mana kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah. Dan plg penting tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet, Mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga dan sgt SEDAP.
  4.  Kelebihan ESP Menjadikan KULIT MUKA CANTIK, HALUS, GEBU & BERSERI.
  5. Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih, Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur.
  6. Cepat kenyang dan membantu dalam pegurusan berat badan.ESP juga menyokong kesihatan imunisasi badan, mengawal paras kolesterol dan menyokong kesihatan jantung dan prostat.
    ESP jika diambil bersama supplement2 lain akan membantu penyerapan yg lebih baik semua supplement yang anda ambil dan cepat menyerap serta kesan yg lebih baik berbanding mereka yang tidak ambil bersama ESP.
Berminat untuk Order ESP Shaklee?Order di SINI.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin Shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Monday, 9 September 2013

Energizing Soy Protein (ESP)- Membekalkan Tenaga Berpanjangan

Hari ni yati nak bercerita pasal ESP lagi....yati mula minum ESP ni selepas 2bulan yati bersalin. Sebab apa?sebab tertarik dengan manfaat yang ada pada esp la...hehehe. Ok selepas 2 bulan bersalin yati dah mula kerjakan...masa ni stok susu yati xbuat pun dlm pantang.so masa tggal anak dekat pengasuh..mmg kais pagi makn pagi..bila dh start kerja rutin harian pun mcm busy sikit...so yati decide nk tambah ESP dalam diet seharian yati..di samping yati makan set berpantang (Vitalea,B complex, Vit C, Zink, Alfalfa, Omega Guard).

Alhamdulillah, setelah yati minum ESP ni yati dah rasa seronok dan jatuh cinta dengan ESP ni. Sesuai betul dgn nama dia yg "energizing"..memang energy booster betul. Tiap2 pagi sebelum pergi kerja mesti shake-shake ESP dulu. Di smping bagi yati tenaga, ESP juga buat yati rasa kenyang...so klu waktu pagi tu yati xsarapan xde la rasa terketar-ketar (yati xboleh lapar nk kena mkn on time). Apa yang yati rasa bila yati minum ESP ni, susu badan mmg pekat dan baby yati minum susu dalam 3oz je sekali minum dan baby cepat kenyang. Bila lepas minum tu wajib  baby bunyi "eerk.." sendawa la..:-)
Bonus juga parut perut pecah masa mengandung tu elok aje..mmg xde kesan langsung..saya suka..saya suka...

Energizing Soy Protein (ESP) ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang tinggi yang pernah dihasilkan. Kacang Soya yang digunakan oleh SHAKLEE hanya mengandungi "non-GMO"(non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Tambahan pula setiap 850g (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

ESP dari SHAKLEE merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur tua dan muda. Manakala, kandungan Indeks Glisimek(G.I) yg rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada penghidap kencing manis.

Testimoni ESP

Satu hidangan SHAKLEE bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia

G.I menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai G.I yng tertinggi manakala karbohidrat dengan G.I yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan anda. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang.

Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol, Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. ESP dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya..

Lagi tentang kelebihan ESP. Klik SINI

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121