Wednesday, 30 April 2014

Faktor Penuaan yang Menghalang Awet Muda

Awet muda menjadi idaman setiap orang terutamanya perempuan, betul tak? Kita akan cukup bahgia jika kawan kita cakap kita nampak muda dari usia, mesti senyum sampai ke telinga. Kalau masa tu tengah sembang dekat kedai makan mesti kita belanja kawan kita kan?hahaha.
Ok jom kita lihat apakah faktor penyebab yang membuatkan kulit kita melalui proses penuaan dengan cepat dan sekaligus menghalang kita daripada awet muda >_<.

Tanda-tanda jelas penuaan yang biasa ditunjukkan ialah:
  • kedutan
  • penipisan kulit
  • kulit menggelebeh
  • kulit kering dan gatal
  • garis-garis halus terutamanya jelas kelihatan di bahagian dahi dan mata

Apakah faktor-faktor PENUAAN?


Pendedahan terhadap cahaya matahari
Sebahagian besar kulit manusia terdedah kepada cahaya matahari. Sinar UVB dan UVA boleh menyebabkan kulit berkedut dan penghasilan bintik-bintik hitam pada kulit wajah khasnya serta boleh membawa kepada kanser kulit. Semakin lama kulit kita terdedah dengan persekitaran luar, semakin cepat kulit akan rosak. Akan tetapi, pada masa kini terdapat berbagai-bagai jenis krim dari pelbagai jenama bagi melindungi kulit akibat cahaya matahari ada dijual di pasaran. Terpulanglah kepada kita untuk memilih produk yang bersesuaian dengan kulit kita!

Cuaca sejuk
Cuaca dan suhu yang rendah boleh menyebabkan kulit kering dan sekali gus mempercepatkan proses penuaan. Persekitaran sejuk menimbulkan masalah kerengsaan kulit. Oleh itu, gunakanlah pelembap dan pakaian bersesuaian apabila menghadapi cuaca sejuk.

Merokok
Merokok membahayakan kesihatan dan mempercepatkan proses penuaan berikutan perubahan kimia dalam tubuh perokok. Vitamin C yang merupakan bahan penting dalam memastikan kulit lembap dan bertenaga akan berkurangan dan mengurangkan oksigen dalam sel tubuh badan.

Kurang bersenam
Kita perlu mengambil berat dalam mengamalkan cara hidup sihat dengan membuat senaman sekurang-kurangnya sekali dalam sehari. Bersenam mampu menguatkan kulit, otot dan peredaran darah yang lancar. Bersenam memberi tenaga kepada tubuh di samping membuatkan kita gembira, ceria dan nampak muda!

Tekanan
Keadan stress menyebabkan kita mudah risau dan gelisah. Dalam masa yang sama dahi akan mengerut dan otot-otot muka akan berterusan melakukan pergerakan yang sama. Jadi dengan itu, cubalah kawal tahap tekanan di samping memberi ketenangan kepada tubuh dan minda.

Tidur yang tidak mencukupi
Tidur malam yang tidak cukup boleh kelihatan di wajah pada keesokan harinya. Lingkaran gelap di bawah mata, kedutan dan kulit menggelebeh adalah tanda-tanda kurang tidur dan rehat yang secukupnya. Faktor ini bukan sahaja memberi kesan terhadap kulit malah meningkatkan faktor hilang ingatan, pemikiran negatif dan kemurungan.

Kepentingan Kolagen Untuk Kekal Cantik dan Awet Muda

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Tuesday, 29 April 2014

Tips Langsing & Anggun yang Sangat Senang untuk di Amalkan

KUASA OTAK

Tahukah anda, setiap perbuatan kita adalah dikawal oleh otak kita samada dalam keadaan kita sedar atau tidak sedar. Begitu juga dengan aktiviti makan dan jumlah makanan yang diambil. Otak mengawal rasa kenyang dan mengawal keinginan kita untuk makan.

Otak memerlukan masa 10 – 20 minit untuk menerima signal kenyang semasa kita makan. Jadi jika anda makan dengan cepat, anda akan makan lebih banyak kerana signal kenyang belum sempat sampai ke otak sehinggalah kita telah menghabiskan beberapa pinggan makanan.

Tips kurus supaya otak menerima signal kenyang ialah:-
1) Kunyah makanan anda sebanyak 40 kali sebelum menelannya. Nabi juga bagi panduan untuk mengunyah makanan sebanyak 40x sebelum telan. Sebenarnya kunyah 40x adalah cara untuk kita tidak makan berlebihan. Cuba amalkan amalan ini selama 1 minggu. Teruskan amalan ini sehingga 40 hari untuk menjadikan sebagai tabiat makan anda untuk hari yang seterusnya

2) Minum segelas air kosong dan makan sebiji buah epal/pear sebelum makan. Amalkan tip ini semasa waktu makan utama (sarapan, makan tengahari dan malam). Amalkan tip ini bersama tip-tip yang lain supaya ia lebih berkesan.Dengan cara ini, kita akan makan kurang dari biasa. Ini adalah rahsia yang tak ramai orang tahu dan tak ramai orang amalkan. Jika kita semua mengamalkan tips ini, insyaallah, kita akan sentiasa langsing & anggun serta banyak penyakit dapat dielakkan.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Thursday, 10 April 2014

Set Combo Bajet Ostematrix/kalsium Shaklee

Sempena April adalah bulan promosi ostematrix/kalsium shaklee, yati nk kongsikan gabungan bajet yang sesuai ostematrix dengan vitamin yang lain. Bergabung meletop..hehehe.

Set Combo Bajet Ostematrix/kalsium Shaklee

Set Keluarga
1.Ostematrix
2.ESP

Kalsium adalah sejenis mineral yang mampu menguatkan tulang dan perlu diambil setiap hari. Ini kerana tubuh kita membuang sejumlah kecil kalsium setiap masa sebelum digantikan dengan kalsium yang baru dalam proses dinamakan ‘permodelan semula tulang’.

Perlu diingat, kalsium juga disingkirkan daripada badan menerusi proses semula jadi seperti rambut gugur, kuku, peluh dan kulit mati.

Sekiranya jumlah kalsium yang disingkirkan lebih banyak berbanding yang digantikan, tulang menjadi lemah secara perlahan-lahan dan terdedah kepada risiko mudah patah.

Antara Kebaikan Ostematrix
1.Tidur malam lebih lena
2.Menghilangkan sengal-sengal tulang serta letih badan
3.mengelakkan rasas sengal tulang serta kebas kaki
4.Melawaskan sistem penghadaman
5.Badan lebih bertenaga apabila bangun pagi
6.Mencegah Osteoporisis (tulang menjadi rapuh)

Apakah manfaat ESP?
1. Kekal Muda : Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.

2. Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

3. Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.

4. Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan parut.

5. Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.

6. Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

7. Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.
Set Menyusu
1. ALFALFA
Seringkali dikenali dengan 1001 khasiat yang tak ternilai. Apa yang penting ianya adalah berfungsi sebagai:
-Mengandungi "galactogogue" yang membantu ✿MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSU IBU
✿Memekatkan susu
✿Membantu perkumuhan (lebih lawas)
✿Membuang angin dalam badan
✿Mengelakkan baby dari kembung perut

2. OSTEMATRIX/KALSIUM
Ini adalah pil kalsium yang luarbiasa! Ianya lebih dari hanya KALSIUM. Kenapa?Ianya juga mengandungi vitamin D dan magnesium yang bila digabungkan bersama akan menghasilkan penyerapan kalsium dengan lebih baik.
✿Mudah ditelan.
✿Mengelakkan kuantiti susu berkurang ketika haid
✿Membantu masalah sembelit bagi ibu-ibu.
✿Membantu pembinaan darah,tulang, gigi dan saraf
✿Mengelakkan osteoperosis
✿Mengelakkan rasa sengal kaki dan tulang belakang
✿Sentiasa bertenaga dan tidak mudah letih lesu


Set Senggugut
1.OsteMatrix Shaklee
-Melegakan kekejangan, sakit belakang dan gementar
-Kalsium yang Diperkaya dgn Vitamin D - yang mana ia merangsang penyerapan kalsium dengan lebih efisyen.
-Magnesium - Membantu mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang
-Boron - membantu dalam metabolisme tulang
-Zink,mangan, dan tembaga - bg mengaktifkan enzim yg membantu dalam pembinaan kepadatan tulang.

2. GLA Complex
-Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan. Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid.

Set Magrain
1) Ostematrix
Terdiri dari kalsium,magnesium dan vitamin D.Kalsium yang dapat meringankan stress,memperbaiki jantung berdebar,memperbaiki depresi,mood swing dan sakit kepala.Magnesium dapat membantu sistem saraf,pengecutan otot dan saraf,menstabilkan denyutan tidak sekata yang sering di hadapi oleh penghidap Migraine.

2) B complex
Mengandungi vitamin B2 dan B6 yang terbukti dapat mengurangkan kesakitan akibat migrain.Juga pengambilan vitamin ini dapat mengurangkan stress,strok dan depressi.

Set Sendi
1. Joint Health Tablet
-Membantu mengekalkan tulang rawan yang sihat
-Mengandungi tiga bahan penting yang menyokong kesihatan sendi iaitu :
- Ekstrak Boswellia : Menyokong keselesaan sendi
- Ekstrak Jagung : Meningkatkan kesan kusyen
- Vitamin C, Mangan, Tembaga dan Zink :
-Memelihara tisu sambungan yang sihat
-Telah diuji secara klinikal berkesan dalam masa 5 hari
-Tidak mengandungi kondroitin sulfat yang tidak diserap dengan baik apabila diambil secara oral serta boleh mengganggu penyerapan glukosamina

2. Ostematrix
-Mengurangkan inflamasi
-Mengekalkan sel tulang yang sihat
-Mengurangkan gejala sakit sendi dan tulang
-Bertindak sebagai pelincir yang membantu pergerakan sendi lebih lancar
-Terbukti secara klinikal diserap sepenuhnya selepas 12 jam pengambilan

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-
FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Monday, 7 April 2014

Minyak Ikan Bantu Turunkan Berat Badan

✿.RAHSIA MINYAK IKAN BANTU UNTUK KURUSKAN BADAN ✿.

Omega Guard Shaklee mengandungi EPA dan DHA. Asid lemak omega 3 ini membantu meningkatkan paras hormon "leptin". Leptin ini adalah hormon yang bantu mengawal selera makan. Jika paras leptin dalam badan adalah tinggi maka selera makan kita akan berkurang.

Leptin ini juga boleh meningkatkan metabolisma badan. Bila metabolisma meningkat, maka cepatlah lemak dibakar di mana akan membantu kita untuk kurangkan berat. Maknanya lemak-lemak yg jahat akan dibakar...so tinggal lah lemak-lemak yang baik, contoh lemak yang bagus ialah OMEGA 3 FATTY ACIDS.

Kenapa kita sentiasa rasa lapar?
Rasa lapar berpanjangan berpunca dari hormon leptin yang tidak neutral dan tidak dapat berfungsi dengan baik seterusnya gagal memberi isyarat lapar dan kenyang dengan baik ke otak dan menyebabkan kita terus mengambil makanan walaupun sebenarnya tubuh perlukan tambahan air bukan makanan.

Jadi, dimudahkan cerita...nak kurus haruslah kita perbaiki dulu hormon leptin (hormon yang menghantar isyarat lapar dan kenyang pada otak).Untuk baiki hormon leptin, haruslah mengamalkan pengambilan omega 3 iaitu omega guard shaklee. Bila dah baiki, so takde la kita akan lapar sentiasa yang menyebabkan lemak bertimbun dalam badan dan kesannya jadilah obesiti.


Info Ringkas mengenai Leptin
  • Leptin membantu mengawal selera makan dan meningkatkan metabolisme badan.
  • Leptin adalah sejenis hormon yang adipose-generated, yang bermaksud dihasilkan oleh lemak badan.
  • Leptin menghantar isyarat kepada otak supaya menghadkan rasa lapar. Semakin rendah tahap leptin, semakin mudah seseorang itu berasa lapar. 
  • Rangsangan leptin mengurangkan aktiviti neuropeptida Y, iaitu neurotransmitter yang boleh mencetuskan refleks kelaparan. Neuropeptida Y pada tahap yang tinggi juga boleh mengurangkan pengeluaran tiroid, yang mana tiroid boleh memberi kesan yang negatif terhadap metabolisme.
Ok, sekarang dah faham kan fungsi minyak ikan dalam membantu anda kuruskan badan. Jadi apa tunggu laggi, jom beli minyak ikan. Tapi pastikan minyak ikan yang di beli adalah yang betul-betul berkesan dan tidak mendatangkan bahaya kepada badan kita.

Tahukah anda tidak semua minyak ikan ni terbaik dan selamat?Ada minyak ikan yang diperbuat dari hati ikan yang mengandungi toksid.
Berbeza dengan shaklee, ia selamat dan ia adalah minyak ikan terbaik di dunia dengan sumber DHA dan EPA yang lengkap dalam memenuhi keperluan tubuh dan otak kita.

Bagaimana Omega Guard Shaklee Membakar Lemak?

Hubungi saya untuk dapatkan Konsultasi PERCUMA serta tips-tips cara pengambilan yang BETUL dan TEPAT untuk anda.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Saturday, 5 April 2014

Set Menyusu Bajet Shaklee yang Sangat Berkesan

Firman ALLAH didalam al-quran surah al-baqarah ayat 233 yg bermaksud "para ibu hendaklah menyusukan anak-anaknya selama dua tahun penuh,iaitu bagi yg ingin menyempurnakan penyusuan".Alhamdulillah dan 1000 tahniah saya ucapkan kepada ibu2 yang berjaya menysukan anak2 mereka selama 2 tahun. Namun tidak semua orang di berikan rezeki dan bernasib baik untuk melakukannya...Kepada ibu2 yang tengah berusaha untuk menyusu anak...teruskan niat anda dan jangan sesekali cepat mengalah.

Artikel kali ini, saya nk berkongsi suppliment untuk membantu mempercepatkan proses penghasilan susu badan dan juga membantu memberikan nutrien yang baik kepada ibu menyusu sekaligus zat dan nutrien ini juga dapat di kongsikan kepada bayi melalui susu badan.

Namun harus di ingat, konsep asas menyusu iaitu supply and demand wajib di buat terlebih dahulu. Pastikan air masak minum cukup baaaanyak..3 litre atau lebih sehari. Makan makanan yang berkhasiat..semasa tempoh menyusu jgn takut nak makan banyak..sebabnya bila baby menyusu..lemak2 kita pun terbakar sama. :-)


Set Menyusu Bajet Shaklee terdiri daripada:
1.Alfalfa Complex(330bj/700bj)
2.Ostematrix/kalsium (120bj)
3.ESP 850mg)

Manfaat Tentang Produk :
1. ALFALFA
Seringkali dikenali dengan 1001 khasiat yang tak ternilai. Apa yang penting ianya adalah berfungsi sebagai:
-Mengandungi "galactogogue" yang membantu ✿MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSU IBU
✿Memekatkan susu
✿Membantu perkumuhan (lebih lawas)
✿Membuang angin dalam badan
✿Mengelakkan baby dari kembung perut

Tidak syak lagi alfalfa adalah galagtague yang terbaik!!!

2. OSTEMATRIX/KALSIUM
Ini adalah pil kalsium yang luarbiasa! Ianya lebih dari hanya KALSIUM. Kenapa?Ianya juga mengandungi vitamin D dan magnesium yang bila digabungkan bersama akan menghasilkan penyerapan kalsium dengan lebih baik.
✿Mudah ditelan.
✿Mengelakkan kuantiti susu berkurang ketika haid
✿Membantu masalah sembelit bagi ibu-ibu.
✿Membantu pembinaan darah,tulang, gigi dan saraf
✿Mengelakkan osteoperosis
✿Mengelakkan rasa sengal kaki dan tulang belakang
✿Sentiasa bertenaga dan tidak mudah letih lesu

3. ENERGIZING SOYPROTEIN (ESP)
Protein soya yang tidak perlu disangkal lagi. Ianya menepati 7 kriteria soya yang selamat diambil dan sudah semestinya organik. Ditanam dengan kawalan ketat tanpa pencemaran yang boleh merosakkan kualitinya. Tiada yang terbaik dan halal melainkan ESP ini. Ianya sangat membantu menghasilkan susu yang lebih banyak!..Keistimewan lain ESP

✿Memberikan tenaga kepada ibu2 supaya tidak letih
✿Kekal Muda
✿Kulit berseri dan anjal tiada lagi jerawat
✿Memulihkan pigmentasi
✿Membina dan memperbaiki tisu badan
✿Menegangkan payudara
✿Menambah dan memekatkan susu badan

Total set menyusu bajet ni hanya RM2++ sahaja....manfaatnya sangat berbaloi dengan wang yang kita laburkan.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Friday, 4 April 2014

Pentingnya Berpantang Selepas Bersalin

Kenapa wanita selepas bersalin kena berpantang?Tak boleh ke lepas bersalin je..terus ibu-ibu minum ais, makan ikan aye, jalan laju2..tak pun yang paling best bawa baby yang baru lahir gi shopping atau jalan2 makan angin?hehehe..klu lah ada yang buat mcm ni...memang terbaiklah ibu!!:-)

Secara normal, berpantang ni selalunya ambik masa 44hari..klu yang tuuuuuuut(Oops..faham2lah apa ya)..ambik masa 100 hari. yati xtau kenapa 44hari..bukan 45 hari dan bukan 44jam..yg yati tau..bila dh bersalin kena jaga makan/minum dan jaga badan selama 44hari. Lepas 44hari baru lah boleh makan sesuka hati..tp ais yati berpantang sehingga 100 hari.

Pentingnya berpantang selepas bersalin ini kerana, dikatakan wanita yang rajin berpantang dijamin akan mendapat kembali potongan badan asal mereka, menjadi sihat dan cergas seperti sedia kala, kelihatan jelita, memulihkan organ pembiakan wanita, menyembuhkan luka akibat kelahiran, membetulkan keadaan rahim dan mengembalikan ketegangan faraj dan mampu mengekalkan minat suami terhadap mereka.


Pada tempoh ini, si ibu akan dirawat secara berstruktur dari segi kesihatan, kebersihan diri dan pemakanan yang terkawal. Definisi ‘berpantang’ bermaksud si ibu melalui tempoh pengasingan daripada mengambil apa-apa yang boleh memudaratkan diri melainkan hanya beberapa bahan atau makanan yang perlu diambil.

 Dipercayai jika rawatan ini tidak dijalankan, dikhuatiri rahim akan kendur dan wanita akan kelihatan tua daripada usianya.Sesungguhnya, amalan-amalan berpantang adalah satu proses menyeluruh, bertujuan untuk memeliharakan kesihatan dan kewanitaan perempuan Melayu.

Disamping itu, ada kajian moden yang menyokong peranan yang dimainkan oleh bidan kampung yang mendamping ibu selepas bersalin. Kajian juga mendapati bahawa beberapa amalan berpantang adalah berfaedah. Antaranya, perlanjutan tempoh penyusuan ibu, larangan atas pergerakan ibu yang berlebihan dan amalan mengurut. 

Waktu berpantang juga dapat menenangkan fikiran dan emosi ibu setelah tempoh bersabung nyawa melahirkan anak. Inilah masa untuk berehat dan memberikan sepenuh tumpuan untuk diri sendiri dan anak yang baru dilahirkan. Tempoh berpantang dapat mengeratkan hubungan di antara ibu dengan anak serta dengan keluarga.

Walaupun zaman sudah berubah, namun amalan berpantang selepas bersalin masih lagi relevan dengan masyarakat sekarang. Terdapat pelbagai pilihan untuk set bersalin lengkap shaklee, sesuai dengan keperluan dan manfaat yang boleh diperolehi di dalamnya.

Rahsia Ibu Berpantang Kekal Cergas, Langsing dan Cantik dengan Set Berpantang Shaklee


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-
FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Rahsia Ibu Berpantang Kekal Cergas, Langsing dan Cantik dengan Set Berpantang Shaklee

Testimoni Sendiri
Alhamdulillah...set berpantang Shaklee ini sangat-sangat membantu yati semasa proses berpantang anak kedua dulu. Semasa berpantang yati mengamalkan set berpantang shaklee, jaga makan, bertungku dan berurut...kesannya?Alhamdulillah..memang terbaik, muka tidak kelihatan pucat walaupn seawal selepas bersalin, badan sangat2 bertenaga, tiada lagi mimpi ngeri untuk ke toilet (pengalaman ank sulung sangat2lah ngeri, sembelit teruk smpai buasir). Paling yati excited dan seronok ialah susu badan yati...yeay...susu badan cukup untuk baby tanpa perlu topup susu tepung...Alhamdulillah, syukur sangat2.
Yati rasa bersalah jika xdapat berkongsi apa yg yati rasa, insyaallah set berpantang shaklee ini memang tidak akan mengecewakan ibu-ibu berpantang di luar sana.
Ok jom kita lihat dengan details tentang manfaat set berpantang Shaklee ini.

Set Basic Berpantang terdiri daripada:
1.Vitalea with iron (multivitamin) (120bj)
2.B complex with Acid Folic (180bj)
3.Vit C plus (120bj)
4.Ostematrix (120bj)

Set Berpantang Premium (milk booster/langsing)
1.Vitalea with iron (multivitamin) (120bj)
2.B complex with Acid Folic (120bj)
3.Vit C plus (180bj)
4.Ostematrix (120bj)
5.Zink (120bj)
6.Alfalfa (330bj)

Set Berpantang Optimum (super duper milk booster/langsing)
1.Vitalea with iron (multivitamin) (120bj)
2.B complex with Acid Folic (120bj)
3.Vit C plus (180bj)
4.Ostematrix (120bj)
5.Zink (120bj)
6.Alfalfa (330bj)
7.Omega Guard (90bj)
8.Energizes Soy Protein (ESP) 850mg


1.Vitalea - multivitamin dengan iron
-Vita-lea, multivitamin dan mineral yang disaluti dengan spirulina memberi tenaga pada kadar segera dan sangat membantu ibu yang menghadapi masalah tidur semasa berpantang.
-Ia mempunyai imbangan nutrisi lengkap membantu dalam menangani masalah kurang selera, tekanan darah rendah, depresi, kebas-kebas, letih dan lesu, masalah anemia dengan pembentukan sel darah merah dan juga gula rendah.

2.B Complex - dengan asid folik
-Mengandungi kesemua 8 vitamin penting iaitu B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin membantu menambah selera,
-Menghasilkan tenaga dan juga penting untuk replikasi sel darah merah sekiranya letih dan lesu.
-Menukarkan makanan menjadi tenaga
-Mengurangkan simptom kemurungan dan tekanan - SANGAT PENTING UNTUK IBU YANG BARU MELAHIRKAN

3.Vita C 
-Berfungsi mengukuhkan sistem imunisasi, 
-Mengurangkan stress dengan membantu kalenjar adrenal mengawal penghasilan hormon stress dalam tubuh disamping membantu membina kolagen dan membantu mempertingkatkan peredaran kulit kepala disebabkan rambut gugur.
-Membantu kulit menjadi cantik dan berseri

4.Zinc
-Zinc meningkatkan rasa makanan dan deria bau, 
-Mengukuhkan akar rambut ketika berpantang kerana kebiasaan rambut gugur terjadi kepada wanita yang menyusukan anak dan masih berpantang. 
-Zinc juga membantu didalam penyembuhan luka sewaktu bersalin. 
-Meningkatkan daya seksual dan pertumbuhan organ

5.Ostematrix/kalsium
-Ostematrix dikenali sebagai kalsium penting utk membantu didalam penghasilan susu ibu. Semasa di dalam kandungan kalsium dikongsi oleh ibu dan bayi. 
-Ostematrix, terdiri daripada nutrien kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum dan magnesium yang penting diperlukan oleh tubuh. 
-untuk meguatkan diri anda dan mengelakkan kekejangan dan urat simpul. 
-Kalsium juga membantu dalam mengurangkan masalah sembelit. 
-Memudahkan anda tidur dan bagun segar walaupaun kekurangan tidur. 
-Kalsium juga turut bertindak sbg milk booster tambahan semasa dlm tempoh berpantang

6.Alfalfa Complex (330 biji)
- Mempunyai 1001 khasiat, dan antaranya sebagai penggalak susu. Dalam penyususan, alfalfa membantu memekatkan susu di mana ia akan menambahkan jumlah lemak di dalam susu ibu. Maka, susu ibu lebih lemak berkrim! 
-Ibu akan jadi lebih lawas (membantu dalam menurunkan berat badan!), dan bantu buang angin dalam badan. Bayi anda akan kurang kolik (angin dalam badan) ia juga mengeluarkan air berlebihan dari badan
-Memperbaiki sistem peranakan sama seperti kacip fatimah. 
-Pengambilan alfalfa di makan selepas ank bebas dari kuning/jaundice.

Manakala untuk penyusuan, anda di galakkan untuk mengambil ESP. ESP merupakan protein soya yg sangat membantu ibu-ibu menyusu di samping mengekalkan kesihatan ibu dan bayi.

7.ESP
-Ia memberi tenaga, membantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, -mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. 
-Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.
-ESP juga boleh memekatkan susu si ibu, jadi anak cepat kenyang and then ibu boleh buat stok susu dengan lebih banyak

8.Omega Guard
-Menyalurkan khasiat omega-3 untuk sistem imunisasi kanak-kanak dan serta perkembangan otak, di salurkan melalui susu ibu.
-Membantu penurunan berat badan ibu tanpa menjejaskan penyesuan
-Membantu pembakaran lemak ibu berpantang dengan lebih cepat


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-
FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Wednesday, 2 April 2014

April 2014; Ostematrix atau Kalsium Shaklee Promo Buy 6 FREE 1

Selamat tinggal bulan mac, dan selamat datang April. Sekejap je masa berlalu.pejam celik, pejam celik lagi beberapa bulan kita nak masuk bulan Ramadhan...
Entry kali ini, yati nak war-warkan bahawa bulan April adalah bulan Ostematrix Shaklee..atau lebih di kenali sebagai kalsium. Ostematrix ni antara vitamin yang wajib yati telan sebelum masuk tidur. Kiranya vitamin kegemaran yati gak ni...(semua vitamin shaklee kegemaranku..>_< )


Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia. Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas. Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh.

Ostematrix Shkalee Bukan Sekadar Kalsium
  • 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi.
  • 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya.
  • 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium
Harga 1 botol adalah RM61 mengandungi 120 biji. Untuk dapatkan harga ahli, boleh register untuk jadi ahli. Nak makan sendiri boleh nak bisnes pun boleh.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121