Sunday 3 February 2013

KURUS Dengan Omega Guard Shaklee

Percaya tak Omega boleh bakar lemak-lemak yg terdapat di dalam badan kita? Jika anda tdk percaya, jom kita lihat bagaimana Omega Guard berfungsi....hehehe.

Bagaimana Omega Guard Shaklee Membakar Lemak?


Rahsianya ada pada Fatty acid iaitu asid lemaknya. Omega Guard Shaklee mengandungi EPA dan DHA. Asid lemak omega 3 ini membantu meningkatkan paras hormon "leptin". Leptin ini adalah hormon yang bantu mengawal selera makan. Jika paras leptin dalam badan adalah tinggi maka selera makan kita akan berkurang.

Leptin ini juga boleh meningkatkan metabolisma badan. Bila metabolisma meningkat, maka cepatlah lemak dibakar di mana akan membantu kita untuk kurangkan berat. Maknanya lemak-lemak yg jahat akan dibakar...so tinggal lah lemak-lemak yg baik, contoh lemak yang bagus ialah OMEGA 3 FATTY ACIDS.

Info Ringkas mengenai Leptin
  • Leptin membantu mengawal selera makan dan meningkatkan metabolisme badan.
  • Leptin adalah sejenis hormon yang adipose-generated, yang bermaksud dihasilkan oleh lemak badan.
  • Leptin menghantar isyarat kepada otak supaya menghadkan rasa lapar. Semakin rendah tahap leptin, semakin mudah seseorang itu berasa lapar. 
  • Rangsangan leptin mengurangkan aktiviti neuropeptida Y, iaitu neurotransmitter yang boleh mencetuskan refleks kelaparan. Neuropeptida Y pada tahap yang tinggi juga boleh mengurangkan pengeluaran tiroid, yang mana tiroid boleh memberi kesan yang negatif terhadap metabolisme.
Bagaimana Omega 3 fatty Acids (asid lemak omega 3) bertindak?
  • Ia boleh mengawal rasa lapar dengan menstabilkan paras gula dalam darah.
  • Dalam satu study di Australia menunjukkan mereka yang bersenam dan mengamalkan omega 3 lebih banyak membakar lemak daripada mereka yang bersenam tanpa mengambil asid lemak omega 3. Menarik bukan? Sudah tau tips, lepas ini pasti ramai yang slim:-)
  • Ia meninggikan paras leptin yang mana akan membuatkan selera makan berkurangan.

Kesimpulannya, asid lemak Omega-3 membantu mereka yang sedang berdiet atau berhasrat untuk mengekalkan atau menurunkan berat badan kerana kesannya dalam mengurangkan selera makan dengan meningkatkan hormon leptin yang mengawal tahap kelaparan disamping ia sendiri berupaya untuk membakar lemak. Apa tunggu lagi..jom slim dan sihat bersama Omega Guard.

Walaubagaimanapun...jangan ingt hanya ambik Omega Guard..badan kita akan turun dgn magiknya secara tiba-tiba..Omega Guard hanyalah salah satu sumber dan usaha kita. Jadi dari segi pemakanan juga kita kena jaga, senaman juga perlu. Jgn ingt bila dah ambil Omega, kita makan smpai tak ingat dunia dan aktiviti harian tidak mengeluarkan peluh langsung..kalau macam ni mkn omega 10 botol pun kita tak kurus seperti yg kita nak...:-)

Selagi boleh usaha, kita usaha yg terbaik...sesungguhnya hanya ALLAH taala yg menentukannya.

Nak tip kurus lagi power?Klik SINI

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya,pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment