Thursday 7 February 2013

Vita-C Chewable:Untuk Orang Sukar Menelan Pil

Adakah anda seorang yg sukar untuk menelan pil? Jika ya, yati pasti setiap kali anda sakit mesti saat yang paling menakutkan anda lah part untuk makan ubat kan? Jangan ingt kanak2 sahaja yg mengalami masalah ini ya...ada juga org dewasa takut untuk menelan pil, tambahan klu pil yg nak dimakan tu besar...habis satu botol airpun ubat masih xjalan2 juga :-).
yati ingt lg klu dulu2..masa kecik bila nk kena mkn panadol tu yati pecahkan 4...bg kecil sikit.heheh..tapi sekarang dh ok. Boleh je telan mana2 ubat.
Untuk anda yang mengalami masalah ini, jangan risau ya..shaklee ada vitamin yg tidak perlu telan...Jeng...je...jeng....vitamin tersebut ialah Vita-C Chewable 100mg dan Vitalea for children.
So, kali ini yati nk share tentang Vita-C Chewable 100mg. 


Kelebihan Vita-C Chewable 100mg
  1. Vitamin C memainkan peranan penting dalam memelihara kandungan antioksidan semulajadi tubuh.
  2. Penting untuk tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan yang baik.
  3. Vitamin C tambahan diperlukan bagi ibu-ibu mengandung dan yang sedang menyusukan bayi di mana diet harian sahaja tidak mampu memberikan vitamin C yang mencukupi. 
  4. Chewable Vita-C dengan rasa limau dapat menyediakan vitamin C setara 1½ buah oren.
  5. Meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging.
  6. Ia ideal juga untuk kanak-kanak atau sesiapa sahaja yang sukar untuk menelan pil.
  7. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
Jadi vita-C ni kita boleh la share ngan anak-anak kita sekali. Selalunya ank2 klu tgk apa yg ibu bapa diaorang makan mesti diaorang nak sama kan..so apa lagi masa nk mkn tu makan je depan anak-anak, tak yah nak paksa2 diaorang makan ubat. In shaa allah satu famly sihat. Yang penting kena lah beristiqamah dan tawakkal kpd ALLAH taala.


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment