Saturday 31 May 2014

Manfaat Vitamin C Kepada Tubuh Badan yang Perlu Anda Tahu

Vitamin C merupakan antioksidan yang boleh menguatkan saluran darah, memberi keanjalan dan kekuatan pada kulit, serta berfungsi menjaga sel-sel dalam badan daripada serangan radikal bebas.

Vitamin C SR Shaklee 500mg adalah antara vitamin yang mendapat permintaan tinggi dan sentiasa saya restock. Bagi mereka yang mementingkan kecantikan, vitamin C adalah salah satu vitamin yang perlu di amalkan. Vitamin C juga berperanan dalam merangsang penghasilan kolagen.

Selain itu, bagi anda yang sentiasa mengalami demam, selsema senang kata kerap jatuh sakit, cuba amalkan Vitamin C, ini kerana vitamin C  jugamenolong dalam pengeluaran hormon anti-stress dan interferon, sejenis protin sistem imuniti yang penting sekaligus meningkatkan sistem imun badan.

Vitamin C Shaklee
Jom kita tengok beberapa manfaat Vitamin C

1. Vitamin C Menggalakkan Kesihatan Rambut
Vitamin C adalah salah satu nutrien yang paling berkesan untuk membantu mengembangkan dan menguatkan rambut. Vitamin C adalah nutrien penting untuk rambut yang rosak dan dalam rawatan dan pencegahan pelbagai penyakit rambut, yang boleh merosakkan folikel rambut dan menghasilkan pertumbuhan normal rambut. Diet yang mengandungi tahap-tahap signifikan Vitamin C boleh membantu untuk memerangi alopecia, dan kebotakan.

2. Ia Membuatkan Kita Kelihatan (Dan Rasa) Lebih Bertenaga Dalam diet kita, vitamin C memainkan peranan penting dalam penyerapan zat besi dan zat besi menyumbang kepada kecantikan secara keseluruhan.Apabila badan kita kekurangn zat besi,ia boleh menyebabkan anemia dan keletihan serta lemah badan. Vitamin C membantu dalam pengeluaran dopamin di dalam sistem saraf dan menyokong fungsi adrenal untuk meningkat tenaga metabolik.

3. Vitamin C Menggalakkan Pertumbuhan Kuku Vitamin C membantu mengekalkan integriti kuku kita dengan mengukuhkan kulit kita, tisu penghubung, tulang, dan dinding saluran darah.

4. Vitamin C Melambatkan tanda Penuaan
Satu kajian 2007 yang diterbitkan dalam American Journal of Clinical Nutrition mendapati bahawa wanita pertengahan umur yang mengamalkan lebih banyak vitamin C mengalamai kurang kedutan dan kurang kekeringan kulit. Pakar mencadangkan bahawa vitamin C mungkin melambatkan tanda-tanda penuaan akibat kerosakan radikal bebas. Radikal bebas adalah molekul tidak stabil yang merosakkan kolagen dan menyebabkan kekeringan kulit, garis-garis halus dan kedutan. Penyelidikan baru menunjukkan bahawa asid askorbik 2-fosfat, yg dihasilkan oleh vitamin C, bukan sahaja meneutralkan radikal bebas, tetapi juga menghalang kerosakan DNA.

5. Vitamin C menyembuhkan Luka dan ParutTubuh menggunakan Vitamin C untuk menggantikan kerosakan tisu yang membantu untuk menyembuhkan luka dalam kadar yang lebih cepat. Luka-luka yang lambat sembuh menunjukkan kekurangan vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan membantu tisu parut dan ligamen untuk pulih lebih cepat.

6. Vitamin ini juga boleh mengurangkan paras "low-density lipoproteins" (LDL) atau kolestrol yang tidak baik , dan pada masa yang sama meningkatkan " high-density lipoproteins " (HDL) atau kolestrol yang baik , juga menurunkan tekanan darah tinggi dan membantu mencegah " atherosclerosis"

Kekurangan vitamin C boleh menyebabkan :
-Lemah badan.
-Sakit-sakit dan sengal badan.
-Bengkak gusi.
-Hidung berdarah.
-Scurvy ( pendarahan pada badan, lebam-lebam, dan gusi berdarah; gigi mudah tercabut; pendarahan ke dalam otot dan sendi, yang menyebabkan kesakitan).
-Anemia

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-
FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment