Wednesday 14 May 2014

Tip Makanan Berkhasiat;Halia untuk Merawat Rambut Gugur

Halia memang tidak asing kepada kita semua. Banyak masakan dan hidangan yang menggunakan halia.
Selalunya yati akan sediakan air halia ringkas je....hiris halia halus2 lepastu campur ngan susu atau air teh. Sedap la juga kalau minum kadang2 la..klu minum hari2 rasanya xleh nak telan gak kut.hehehe.Kadang hiris halia muda letak dalam budu, sedap sangat rasa pedas-pedas gitu...

Tahukah anda,selain daripada merawat penyakit banyak angin dalam badan, halia juga banyak khasiat untuk kesihatan kita antaranya merawat rambut gugur, merawat kelumumur, sakit kepala, sistem pencernaan bermasalah, sakit jantung, muntah, cirit-birit, disentri, asma, sakit perut, reumatisme, pengaliran darah bermasalah, mati pucuk, lemah tenaga batin, keracunan udang, badan kesejukan, sakit pinggang, urat saraf lemah, mabuk kenderaan, batuk kering, kejang, buang air berlendir dan darah haid berbau hamis.Halia juga ada kesan anti kanser usus dan ovary.


Minum air halia - segelas air panas dicampur beberapa hirisan atau satu sudu halia yg diparut dan satu sudu madu.

Halia untuk Merawat Rambut Gugur
-Halia juga boleh digunakan untuk merawat 'Dandruff'/ kelumumur dikepala. Gaul 2 sudu parutan halia dengan 3 sudu minyak zaiton dan perahan separuh Lemon. Usapkan pada rambut kepala dan biarkan selama 40 minit sebelum dibasuh. Ulang 3 kali seminggu untuk selama 2 minggu.

-Halia juga boleh mencegah atau mengawal kepala jadi botak, sebab rambut mudah gugur. Gaul satu sudu perahan halia dengan dengan satu sudu minyak zaiton dan usap pada kepala yang rambut mudah gugur dan biarkan selama 30 minit. Akan dirasai kepanasan pada kepala kerana darah mula mengalir pada kawasan itu dan ini menggalakkan pertumbuhan rambut. Basuh rambut dengan syampu. 

CUBA FORMULA INI MURAH HARGANYA

Petua yang lagi Best adalah...amalkan ESP Shaklee,,,ok sebab apa lagi best?Sebabnya selain merawat rambut gugur, ESP yang tinggi protein ni sangat membantu anda dalam mengekalkan kulit yang sihat dan cantik. Bukan sahaja masalah rambut gugur dapat di atasi,malahan rambut yang baru menjadi cantik dan kulit akan menjadi licin, glowing dan awet muda.

Jangan biarkan rambut anda menjadi botak baru nak bertindak, mencegah lebih awal merupakan langkah yang bijak sebelum ia menjadi lebih parah.

Testimoni ESP Merawat Rambut Gugur

Sebarang pertanyaan anda boleh hubungi saya 013 222 1663 yati atau klik sahaja icon dibawah untuk pembelian terus secara online.

Esell_Order_Shaklee_Online

Order ESP Secara Terus

Anda inginkan HARGA MURAH dan PENJIMATAN sehingga 15 % ke 20% barangan shaklee?Daftar diri anda sebagai ahli shaklee untuk makan sendiri dengan yati sekarang.Penjimatan berganda akan anda peroleh!

KEPENTINGAN Protein untuk Rambut yang CANTIK & SIHAT.


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

3 comments:

  1. Salam kenal ...
    terima kasih ata info yang menginspirasi ini...
    oya kalau untuk tren kaos kaki wanita yang banyak diminati wanita saat ini seperti apa ya..
    mohon infonya ya..

    ReplyDelete
  2. salam kenal..
    wah keren sekali infonya..
    dan kalau untuk pabrik kaos kaki muslimah yang bagus itu dimana ya..

    ReplyDelete
  3. Terima kasih ya..
    infonya menarik dan membantu..apalagi artikelnya mudah dipahami..
    oya dan kalau untuk soal kaos kaki wanita yang sedang tren saat ini seperti apa ya...
    dan kami tunggu info terbaru lainnya...

    ReplyDelete