Thursday 8 May 2014

Vitamin Shaklee Untuk Meningkatkan Kesuburan Suami Isteri

Anak adalah anugerah terindah oleh ALLAH taala kepada pasangan suami isteri. Namun bukan semua akan di kurniakan rezeki anak dalam masa yang terdekat. Kerana kita semua tahu, jodoh, ajal, rezeki, semua tu sudah di tetapkan oeleh ALLAH, semuanya Allah telah merancang yang terbaik untuk kita. Yang membezakannya ialah lamabt atau cepat. Kepada suami isteri yang belum di kurniakan zuriat, jangan bersedih..anda adalah orang yg sangat bertuah di beri ujian untuk meningkatkan kesabaran dan mendekatkan diri kepada ALLAH. Insyaallah pasti ada kemanisan di akhir penantian. Berfikir baik dengn ALLAH taala.

Produk Shaklee turut merangkumi vitamin untuk set kesuburan suami isteri. Jom kita lihat manfaat untuk setiap vitamin.

Energizing Soy Protein (ESP)
-Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain-lain. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semula jadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.

-ESP merupakan protein berasaskan kacang soya. Sumber hormon keseburuan untuk wanita adalah estrogen. Kacang soya merupakan tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, iaitu fungsinya bersamaan dengan estrogen.

-ESP kaya dengan protein, dimana protein sangat penting untuk menghasilakn ovum yang berkualiti.

Vita-Lea
Mengandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan seorg dewasa. Pengambilan Vita-lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Isteri/suami perlu melengkapkan kesihatan diri dengan mengambil multivitamin ini.

Vitamin C
Satu tablet Vita C membekalkan 500mg vitamin C. Vita-C Shaklee adalah jenis 'sustained release' di mana vitamin C akan dilepaskan secara perlahan-lahan dan tahan lebih lama di dalam tubuh badan. Vitamin C berfungsi sebagai anti-oksidan seperti Vitamin E.
B-Complex
Lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 (40.5mcg) dan asid folik (200mcg). Pengambilan asid folik bersama-sama dengan kehadiran vitamin B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neural.

Alfalfa Complex
Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS.

GLA
Gamma Linolenic Acid (GLA) adalah sejenis asid lemak Omega 6. Fungsi GLA untuk wanita adalah menstabilkan hormon dan memastikan kitaran haid teratur.Seperti yg kita sedia maklum, kitaran haid yg stabil memudahkan wanita mengenal pasti waktu subur di manaperatusan persenyawaan dapat ditingkatkan. GLA berperanan memastikan cecair mukus di dalam serviks mencukupi dimana ia memudahkan pergerakan sperma ke uterus seterusnya ke tiub fallopian di mana ovum menanti untuk disenyawakan. Cecair mukus yg subur ini juga membantu sperma untuk hidup di dalam tiub fallopian sehingga 5 hari, seterusnya meningkatkan kadar persenyawaan ketika ovulasi berlaku walaupun suami dan isteri tidak bersama dlm jangkawaktu tersebut. Membantu meningkatkan kesuburan dan melegakan PMS (sindrom pra-haid)

Vitamin E
-Meningkatkan keinginan seksual dan lebih tenaga
-Membantu membentuk sel sperma yang sihat dan sempurna
-Vitamin E juga bagus diambil oleh isteri bagi meningkatkan kesuburan dan keinginan seksual

Zink
-Kandungan zink dalam prostat lelaki adalah 10x ganda dari organ lain. Jesteru itu, ia adalah mineral yang penting untuk kesuburan lelaki.
-Sangat penting untuk keupayaan seksual lelaki dan menguatkan sperma suami.
Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.Meningkatkan tahap testosteron dan bilangan sperma pada lelaki.

Testimoni yang berjaya hamil dengan Vitamin Shaklee. Klik SINI.

*Kita hanya berusaha. Mencari makanan nutrisi dan mengamalkannya merupakan salah satu usaha, selain daripada mendekatkan diri kepada ALLAH dan meminta bantuan dari-Nya.. In Shaa ALLAH, ALLAH akan sentiasa mendengar doa hambaNya. Jangan sesekali berputus asa.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment