Tuesday 1 July 2014

Tip Hebat Kekal Langsing dan Sihat Sepanjang Ramadhan (Semasa Berpuasa)

Amat penting bagi anda untuk mengetahui jenis makanan yang baik untuk diambil semasa berpuasa. Ini untuk memastikan puasa anda berjalan lancar dan badan tetap sihat.

Berikut beberapa tip yang boleh membantu anda segar dan sihat sepanjang berpuasa. Insyaallah tip ini dapat mencegah masalah dehidrasi dan kekurangan tenaga.


Semasa Berpuasa
1.Cairan Dalam Badan
-Semasa berpuasa, anda tidak makan dan minum lebih 12 jam. Untuk menjaga cairan dalam badan, ambillah makanan yang mengandungi gamma linoleic acid (GLA) seperti sayuran hijau berbiji seperti buncis, kacand panjang atau kacang botol.

2. Nasi Beras Merah
-cuba gantikan nasi putih dengan beras merah. Ini kerana beras merah mengandungi karbohidrat kompleks dan dapat memabntu anda merasa kenyang lebih lama.

3.Buah & Sayuran
-Ia sangat baik untuk di ambil ketika berpuasa. namun elakkan buah-buahan yang bersifat dueratik seperti tembikai, tomato, lobak merah dan sebagainya.

4. Elakkan makanan manis
-Makanan manis boleh diambil ketika berbuka puasa untuk menjaga kadar gula dalam darah. Tetapi tidak semasa bersahur kerana ia mengandungi kadar gula tinggi dan membuatkan badan anda merasa mengantuk, kekurangan tenaga dan kekurangan kemasukan oksigen ke otak.

Tip Hebat Kekal Langsing Semasa Bersahur

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment