Wednesday 28 August 2013

Bagaimana Cara untuk Mendaftar Ahli Shaklee

"Saya sangat berminat dangan produk shaklee. Bolehkah saya ingin menjadi ahli shakle?Bagaimanakah caranya untuk mendaftar ahli?" Selalu je pesoalan ini di tanyakan kepada yati. Yati pun dulu macamtu juga. Bermula dengan pengambilan set hamil dan di teruskan dengan set berpantang..hampir setahun menjadi pengguna tegar shaklee, barulah yati memutuskan untuk menjadi ahli dan berbisness dalam shaklee. Kepada sesiapa yang nak mencari duit tambahan, boleh la cuba melibatkan diri dalam dunia shaklee..insyaallah anda pasti tidak akan menyesal.

Ok, berbalik kepada tajuk di atas, jom kita lihat bagaimana cara2 untuk mndaftar sebagai ahli shaklee.

1. Yuran Keahlian
Untuk mendaftar AHLI SHAKLEE, ada 2 pilihan yg disediakan untuk anda samada bayar yuran rm75(semenanjung) atau rm85 (sabah sarawak) termasuk pos atau pilihan kedua adalah dengan mendaftar secara FREE MEMBERSHIP. Pendaftaran adalah seumur hidup ya asalkankan dalam setahun tu anda membuat pembelian walaupun sebotol zink yang berharga RM33(ni harga biasa,harga ahli lg best tau)

a) Bayaran yuran RM75(sem) dan Rm85 (sbh srwk)
Pendafataran dengan yuran sebanyak RM75(sem) dan Rm85 (sbh srwk) ini boleh dilakukan bila anda nk jadi ahli shaklee tanpa membuat sebarang pembelian. Pendek kata hanya nak daftar sahaja. Andai kata anda nak terus buat pembelian contoh 1 tin ESP, anda sudah layak untuk dapat harga ahli dan penghantaran akan terus dilakukan oleh pihak SHAKLEE bersama dengan manual kit ( buku produk, senarai harga buku resit dan flyers)

b) Keahlian secara PERCUMA
Keahlian secara percuma boleh didapti sekiranya anda ingin mendafatar sekaligus nak beli barang dalam jumlah lebih kurang Rm650 atau bersamaan dengan 200 point. Contohnya anda nk beli set menyusu 3M dan kawan2 anda pun nk beli juga, sehingga total up cukup 200 point maka automatik anda layak ntuk dapat keahlian PERCUMA. Setiap produk mempunyai point yang tersendiri.


Starter Kit Shaklee

2. Maklumat yang diperlukan 

Nama:
IC:
Alamat Surat Menyurat:
No Tel:
Email:
Nama Suami:
IC suami:
No acc maybank (simpanan atau semasa)
Cawangan Maybank:
Shaklee hanya menggunakan acc maybank untuk urusan bayaran order dan pemberian bonus. Jika tiada acc maybank, anda masih boleh register dan boleh buka acc selepas itu seterusnya update kemudian dengan pihak Shaklee.

Lagi tentang kelebihan menjadi ahli shaklee.Klik SINI

Berminat?Untuk lebih details tentang kelebihan menjadi ahli Shaklee, anda boleh hubungi yati atau email atau sms atau PM yati di talian berikut:-

FB : Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Tuesday 27 August 2013

Set KURUS BUDGET dengan Shaklee

Berat badan naik? Seluar 5 tahun lepas dah tak boleh pakai sebab tak muat?bila duduk aje..lemak berlapis2? Jika YA, apakah maksudnya?Maksudnya berat badan anda dah NAIK!!!yeay...syabas anda berjaya menaikkan berat badan..hehe. Oklah hari ini yati nak share pasal set budget shaklee...

Apa ada dengan set budget Shaklee ini?
Set budget shaklee terdiri daripada :-)
1.Lecithin (Bakar)
2.Alfalfa (Buang)
3.Omega Guard (Bakar)

Lecithin
-Lecithin berfungsi untuk memecahkan lemak-lemak.Lecitin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak, dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.

Alfalfa
-Bertindak sebagai detox semulajadi yang melawaskan sistem penghadaman dengan lembut. Menarik lemak yang teremulsi dari tindakan lecithin ke saluran najis. Proses membersihakn segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar.
Omega Guard
-Omega 3 meningkatkan hormon Leptine yang mengawal selera makan dan akan terasa kenyang lama. Membakar lemak jahat dan menurunkan paras kolestrol di samping meningkatkan memori dan perkembangan otak yang sihat.


Di samping pengambilan SET KURUS ini, ada juga beberapa perkara lain yang perlu anda ambil perhatian:
1. Pastikan anda amalkan diet yang seimbang ok. Jaga kalori intake dalam seharian..contohnya hanya ambil 1200-1500kcal je sehari.
2.Bersenam. At least 30 minit sehari, buat aktiviti yang ringan pun dah ok. Jalan 1000 langkah sehari pun dah cukup OK..atau naik tangga turun tangga.
3. Minum air masak 2-3 liter sehari
Nak tahu tip KURUS dengan betul dan BERKESAN? Klik SINI

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Thursday 22 August 2013

Kenapa Sarapan Pagi itu Penting?

Jika Anda sedang berusaha untuk menurunkan berat badan, jangan pernah meninggalkan sarapan.
Kenapa? Ini kerana, sarapan pagi adalah HIDANGAN PALING PENTING selepas tubuh kita "berpuasa" sepanjang malam. Sarapan pagi boleh membantu kita untuk mengekalkan paras gula darah yang sihat, yang mana ia adalah penting untuk mengekalkan kesihatan kita secara keseluruhan.

Pastikan sarapan pagi kita lengkap dengan zat-zat penting yang mengandungi kombinasi nutrisi seperti protein, vitamin,mineral, karbohidrat(rendah), lemak(rendah), dan air. Sarapan pagi seperti ini lebih mengenyangkan untuk memberi tubuh nutrisi penting dan tenaga tanpa meningkatkan kadar gula darah dan kadar insulin. Sarapan yang baik akan menyediakan tenaga segera untuk sel-sel otak berfungsi pada waktu pagi.


Mereka yang berpikir bahawa sarapan tidak penting dan keliru. Riset di Harvard University AS menunjukkan, orang yang teratur sarapan pagi memiliki kecenderungan hingga 50 persen tidak mengalami kegemukan apabila mereka menimbang berat mereka, berbanding mereka yang melewatkan sarapan.

Jom kita lihat kenapa pentignya sarapan pagi kepada diri kita...

1. Sarapan dapat memenuhi nutrisi yang diperlukan.
Menunda sarapan membuat anda sulit memperoleh nutrisi dan vitamin yang direkomendasikan. Menu sarapan seperti sereal dengan susu atau yogurt rendah lemak akan memberi cukup kalsium dan serat.

2. Sarapan boleh menurunkan berat badan.
Ketika Anda beraktiviti dengan perut kosong, tubuh akan membakar kalori secara lambat. Menurut ahli nutrisi penulis buku The F-Factor Diet Tanya Zuckerbrot, R.D., sarapan pagi setelah perut kosong semalaman dapat meningkatkan metabolisme, ini bererti pembakaran kalori sepanjang hari menjadi lebih efisien. Namun Zuckerbrot menekankan bahawa kunci dari semuanya adalah jenis makanan yang anda ambil. Makanan dengan kandungan karbohidrat sederhana seperti donat akan membuat glukosa melonjak, kemudian turun secara drastik. Ini juga menyebabkan Anda merasa lapar pada jam 11-an. Cara yang lebih baik adalah mengambil makanan jenis berkarbohidrat kompleks seperti oatmeal atau roti gandum murni. Makanan dengan kadar serat tinggi dan rendah gula akan dicerna dengan lambat, sehingga menyediakan energi yang konstan dan membuat anda tidak cepat lapar.

3. Sarapan tingkatkan kemampuan otak.
Riset para ahli dari Universitas Swansea Wales membuktikan bahawa pelajar yang selalu sarapan mencatat rata-rata skor 22% lebih tinggi berbanding mereka yang tidak sarapan. Ketika anda bangun pagi, sebahagian besar energi - dalam bentuk glukosa dan glikogen - telah habis digunakan oleh aktiviti sehari sebelumnya. Menurut para ahli, glukosa adalah satu-satunya bahan bakar yang diperlukan otak. Tanpa glukosa yang cukup, Anda merasa lelah dan melayang-layang

4. Perlindungan terhadap sakit jantung.
Riset menunjukkan, wanita sihat yang melewatkan sarapan selama dua jam memiliki kadar kolesterol buruk LDL lebih tinggi berbanding mereka yang bersarapan semangkuk sereal plus susu di pagi hari. Zuckerbrot menjelaskan, serat dapat mengikat kolesterol dan mempercepat eksresinya sebelum mencapai pembuluh arteri. Oleh sebab itu pula, penelitian 10 tahun yang dilakukan Harvard Nurses Health menyimpulkan bahwa pengambilan serat tinggi berkaitan dengan penurunan risiko penyakit jantung hingga mencapai 50%.

FAEDAH BERSARAPAN:-
• Hidup menjadi lebih sihat
• Sebagai sumber tenaga tubuh
• Dapat meningkatkan kemampuan otak
• Membantu tubuh menjadi langsing
• Tumpuan dan mood menjadi lebih baik
• Sebagai pelindung jantung anda

Tips sarapan sihat :
1. Sarapan sebaiknya mengandungi sekurang-kurangnya 5 gram serat, satu hidangan kalsium (setara dengan segelas susu atau yogurt) plus protein dan lemak. Elakkan pengambilan gula hingga 6 gram (satu sendok setara 4 gram).

2. Jika tak ada waktu sarapan di rumah, Anda boleh membawa roti isi dan susu untuk dinikmati semasa perjalanan atau pun setelah sampai di tempat kerja.

3. Telur dadar bahan makanan yang relatif praktis dan mudah disajikan. Kandungan nutrisi dalam telur iaitu vitamin A, B2, B6, B12, zat besi, kalium, kalsium, dan zat lain, sangat diperlukan tubuh kita.

4. Untuk mempelbagaikan sarapan, kita boleh mengambil buah kesukaan untuk keperluan vitamin bagi tubuh. Jika ada waktu di malam hari, blenderlah buah dicampur yogurt atau susu dan simpanlah di peti ais untuk diambil pagi harinya.

5. Bila Anda selalu tidak merasa lapar saat pagi hari, Zuckerbrot menyarankan agar Anda menghentikan makan setelah pukul 8 malam hari. Dalam dua atau tiga jam ke depan, jam biologis nafsu makan anda akan berubah. Setiap bangun pagi hari, anda akan merasa lapar. (kompascom)

Sumber : Artikel gaya hidup 9-Mei-2011

15 CARA MENGGALAKKAN ANAK ANDA MAKAN DENGAN BETUL 

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Wednesday 21 August 2013

10 Kesilapan Diet yang Paling Besar

Memandangkan sekarang masih lagi dalam musim perayaan, ramai yang PM saya untuk mendapatkan suppliment shaklee untuk menurunkan berat badan...yalah kan..di sana sini ada je open house..so bila dh pergi open house pelbagai hidangan yang di hidangkan...kita mula la rabun mata dan perut pun menjadi besar ...semua makanan masuk dengan lancar je dalam perut...kiki..lepastu balik rumah buka TV tdo...waa...bestnya hidup:-) Macam mana la berat badan tak naik kan...makan Lecithin 1 botol sari pun xjadi ni...hehehe.

Hari ni, saya bukan nk cerita pasal vitamin ok, cuma just nk share pasal kesilapan yang selalu kita lakukan dalam diet seharian. Di mana kesilapan berikut tidak membantu anda dalam menurunkan berat badan...


Jom kita lihat, apakah kesilapan yang patut di elakkan itu...

1. Skip hidangan.
 Jangan skip mana-mana hidangan. Lagi-lagi sarapan pagi. Rugi! Sarapan tu penting untuk mencetus metabolism harian anda. Jangan tunggu sampai di ofis baru nak makan. Makan sarapan first thing in the morning.
2. Cuma makan 3 hidangan sehari.
 3 Hidangan TAK cukup untuk 1) mengawal nafsu makan dan 2) tingkatkan metabolism. Paling kurang makanlah 5x sehari tetapi dalam kuantiti yang betul OK. Ini tak kira samada anda ingin kurang, maintain or tambah berat badan. Makan malam pun boleh as long as you budget dalam keperluan kalori seharian anda.
3.Makan tak cukup. 
Jangan jangan jangan tak makan. Nanti metabolism anda jatuh dan anda bukan sahaja melapar diri dan rugi pembakaran kalori. Kalau DCR anda 2,000 kalori sehari, paling kurang makan dalam 1,200 kalori. Yang penting makan kerap untuk kawal nafsu.

4.Elak nasi. 
Saya sendiri pun makan nasi 2x sehari kadang2 3x :-). Nasi adalah sumber karbohidrat yang baik. YES memang boleh menggemukkan kalau berlebihan tapi oats, buah atau roti pun boleh menggemukkan kalau berlebihkan. Nak makan nasi, jangan lebih segenggam tangan untuk satu hidangan.

5.Ikut diet membuta. 
Ramai yang suka ikut trend-trend diet terkini seperti blood type diet, aktins, high protein dan lain-lain. Bagi saya, tiada masalah mencuba tapi jangan ikut membuta. Pastikan anda faham dan mempersoalkan fakta sains di sebalik setiap diet. Macam dalam agama juga. Kita tidak ikut membuta, setiap seruan ada hikmahnya.
6.Harapkan makanan tambahan.
Tiada masalah dengan makanan suplemen atau makanan tambahan TAPI jangan HANYA bergantung kepada produk-produk tersebut 100%. Makan Omega Guard 1 botol sari..tapi tiap2 hari makan ayam goreng berketul-ketul, memang tak kan berkesan la diet anda. Pastikan diet keseluruhan dah baik, kehidupan yang cergas (tak semestinya bersenam) dan gabungkan dengan makanan tambahan. Barulah berkesan. dan akan membantu proses penurunan berat badan dengan cepat.

7.Tak tahu keperluan kalori diri.
Macamana nak kawal makanan kalau anda tidak tahu keperluan kalori seharian (DCR) anda. Nilai DCR seseorang adalah unik dan bukan angka anggaran or average. Pastikan anda kenalpasti DCR anda.
8.Elak makanan tempatan. 
Saya sendiri pun makan di mamak hari-hari. Gaya hidup saya sememangnya Malaysian. Tiada masalah makan makanan kita selagi ia selari dengan keperluan kalori anda. Makanan barat seperti pizza, pasta, sandwich, meatballs pun boleh menggemukkan.

9. Terlalu fokus kepada satu perkara. 
Ada yang ingat makan oats semata-mata boleh kurus. Atau minum air kosong sahaja. Diet yang baik bukanlah bergantung kepada satu atau dua makanan/minuman. Ia merangkumi kesemua pilihan harian dan jangka masa panjang.
10. Diet jangka masa pendek. 
Bila dengar perkataan diet, ramai anggap ia sebagai suatu program 12 minggu atau short-term tapi tu SALAH. Diet sepatutnya menjadi amalan sepanjang masa. Definisi “diet” pun adalah “amalkan pemakanan”. Jadi pastikan anda amalkan diet anda bukanlah untuk short-term tetapi sepanjang hayat.

Credit: sumber

Ketahui cara menurunkan berat badan dengan shaklee.Klik SINI

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Vitamin untuk sendi anda, atasinya dengan segera!!

Assalamualaikum dan salam kasih sayang dari saya...sebelum ni saya ada cerita pasal keistimewaan AJHT kan..jadi hari ni saya nak sambung cerita lagi tentang AJHT ni. Jom kita lihat bagaimana AJHT bertindak dalam membantu sendi-sendi anda dalam keadaan yang sihat...

Shaklee Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepada sendi-sendi sihat dalam 3 cara:
1.Menyokong Keselesaan Sendi (Ekstrak Boswellia)
✔ Menghalang Pembentukan Bahan Kimia yang Menyerang Tulang Rawan


Ekstrak Boswellia adalah gam resin dari pokok Boswellia serrate. Ekstrak Boswellia digunakan dalam perubatan Ayurveda untuk menyokong kesihatan sendi sejak berkurun lamanya. Bahan aktif utama ekstrak Boswellia ialah asid boswellic (AKBA, asid 3-asetil-11-keto-beta-boswelik) yang berfungsi sebagai anti-radang semulajadi. AKBA menyokong kesihatan sendi dengan menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan sakit sendi.

2.Bertindak Sebagai Kusyen (Ekstrak Jagung)
✔ Membantu Mengekalkan Tulang Rawan


Ekstrak Jagung Membekalkan satu sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi untuk meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. Glukosamina adalah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sendi. Glukosamina juga ditemui dalam tendon dan ligamen. Namun, semakin tubuh menua, jumlah glukosamina yang dihasilkan oleh tubuh semakin merosot. Banyak kajian yang diterbitkan menunjukkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menggalakkan kelenturan, pergerakan bebas dan menjadikan sendi lebih fleksibel. Dan lagi, kajian bertahun-tahun juga mengesyorkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menyumbang kepada kesihatan sendi dalam jangkamasa panjang.

3.Memelihara Tisu Penyambung yang Sihat (Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C)
✔ Nutrien Penting dalam Kesihatan Sendi

Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C membekalkan sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur terhadap sendi


credit : sumber

Jom kita lihat apa kata pengguna tentang AJHT Shaklee ini....

Testimoni 1


Testimoni 2


Testimoni 3


Testimoni 4



Testimoni 5


Lagi tentang Keistimewaan AJHT.Klik SINI.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Tuesday 20 August 2013

Atasi Sakit Sendi dengan Shaklee

Mana-mana pesakit sakit sendi akan memberitahu anda bahawa sakit sendi adalah sesuatu yang bukan untuk diguraukan. Bengkak disebabkan sakit sendi boleh menjejaskan setiap aspek kehidupan hari ke hari dan pergerakan boleh dikurangkan serta menjadi pedih dan terseksa. Tidak kiralah apa yang menyebabkannya pada asalnya sama ada melalui salah satu daripada sakit sendi seperti Osteoartritis atau Rheumatoid arthritis, sakit sendi boleh menjadi semakin lebih teruk jika dibiarkan dan ada beberapa perkara yang boleh dilakukan untuk meringankan penderitaan.

Memperkenalkan AJHT (Advanced Joint Health Tablet) sebagai membantu dan mengatasi masalah sakit sendi anda dan juga bertindak untuk menyokong kesihatan sendi berpanjangan.



Jom kita kenal AJHT dengan lebih lanjut

Ekstrak Jagung Membekalkan satu sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi untuk meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. Glukosamina adalah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sendi. Glukosamina juga ditemui dalam tendon dan ligamen. Namun, semakin tubuh menua, jumlah glukosamina yang dihasilkan oleh tubuh semakin merosot. Banyak kajian yang diterbitkan menunjukkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menggalakkan kelenturan, pergerakan bebas dan menjadikan sendi lebih fleksibel. Dan lagi, kajian bertahun-tahun juga mengesyorkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menyumbang kepada kesihatan sendi dalam jangkamasa panjang.

Manfaat Shaklee Advanced Joint Health ini ialah dalam 3 cara iaitu:

1. ANTI - RADANG SEMULAJADI
# Menyokong keselesaan sendi (Ekstrak Boswellia) dengan menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan. Ekstrak Boswellia digunakan dalam perubatan Ayuveda untuk menyokong kesihatan sendi sejak berkurun lamanya, Bahan aktif utama ekstrak Boswellia ialah asid boswelik yang berfungsi sebagai anti-radang semulajadi.

2.Membekalkan LENDIR SENDI
# Bertindak sebagai kusyen ( (Ekstrak jagung) membantu mengekalkan tulang rawan. Ekstrak jagung membekalkan satu sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi untuk meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. Glukosamina ialah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sendi. Ia juga ditemui dalam tendon dan ligamen.

3.Menguatkan STRUKTUR SENDI
# Memelihara tisu penyambung yang sihat (zink, tembaga, mangan dan vitamin C). Sebagai nutrien pentinng dalam kesihatan sendi, zink, tembaga, mangan dan vitamin C membekal sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain memberikan kekuatan dan struktur terhadap sendi.

Kekalkan kesihatan sendi, yang aktif dan lasak terutama sekali gologan dewasa dan warga tua. Bagi jutaan orang yg mempunyai ketidakselesaan sendi, aktiviti biasa seperti membengkok, duduk dan berjalan pun terasa begitu mencabar. Elakkan ketidakselesaan sendi menghalang anda daripada bergerak aktif dan melakukan perkara-perkara yang anda gemari. Pencegahan awal boleh menjadikan anda sihat pada masa akan datang. Sama ada anda penghidap sakit sendi atau pun tidak, adalah penting anda mendapatkan nutrisi sendi seiring dengan peningkatan usia.

Kenapa harus AJHT Shaklee?
Bebas Kondroitin
* TIDAK MENGANDUNGI kondroitin sulfat sebab ia tidak diserap dengan baik bila diambil secara oral
* Kajian terkini menunjukkan kondroitin sulfat mengganggu penyerapan glukosamina yang biasanya senang diserap

Perbezaan bahan-bahan yang tekandung di dalam AJHT dengan jenama lain yang terdapat dipasaran.
AJHT mengandungi bahan-bahan (dibawah),manakala kebanyakan jenama-jenama lain hanya bebas kondroitin sahaja..
~Extrak Boswellia
~Bebas Kondroitin
~Formula sayur-sayuran
~Vitamin C
~Zink,tembaga & mangan

Hadiahkan AJHT kepada kedua-dua ibu bapa anda yang tercinta ♥♥♥

Anda ada masalah Gout?Klik SINI untuk mengatasinya.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Sunday 18 August 2013

Sertai Contest Merdeka Raya; Hadiah Keseluruhan rm1000 untuk dimenangi

Yehuuuuuuu....berita baik untuk semua custemor dan bakal custemor saya, bagi menghargai jasa anda semua, satu contest Merdeka Raya telah di adakan dan hadiahnya memang menarik dan terbaik...jadi memang takrugi ya sesiapa yang menyertai contest ini.

Hadiah yang sangat-sanagt menarik dan berbaloi-baloi untuk dimenangi..di mana hadiah keseluruhan bernilai RM1000. Hadiahnya nanti anda akan lihat dalam group khas untuk contest ini apabila anda layak menyertainya.

Syarat2nya senang dan mudah aje..

Untuk LAYAK memasuki CONTEST ini, anda hanya perlu:

1. Membuat belian bernilai RM100 dan ke atas, bermula dari 1/8/2013 hingga 31/8/2013

2. 'Post' kan TESTIMONI anda di dalam group yang saya akan add kan nnt. Adalah lebih baik jika anda berkongsi pengalaman anda sebelum dan selepas mengambil produk Shaklee. Ada gambar lagi potensi untuk menang lebih TINGGI.

3. Tarikh tutup ialah pada 31 Ogos 2013.

4. Keputusan juri adalah muktamad


PM saya laju-laju untuk melayakkan anda menyertai contest menarik ini. Kepada yang sedang berkira-kira untuk membeli vitamin shaklee, ini masa yang terbaik untuk anda membelinya..kerana di samping melabur untuk kesihatan sendiri anda juga layak untuk menyertai pertandingan..mana nak tahu anda adalah custemor saya yang bertuah pada bulan ini. ;-) Ingat tau ISTIMEWA untuk cutemor saya sahaja!
Bertindak sekarang sebelum terlambat!

*Apabila tamat sahaja contest ini, group yang saya add anda akan di delete so jgn risau pasal anda akan di ganggu oleh post dalam group yang saya telah add anda. ^ _ ^

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

Thursday 1 August 2013

Kecantikan Luar dan Dalam dengan Vitamin E Shaklee

Waa..cantik luar..cantik dalam...menarik bukan? saya rasa semua org teruja klu bab cantik-cantik ni. Tak kira lelaki atau wanita mesti nak cantik luar dan dalam sekarang ni. So hari ini yati nk kongsikan lagi tentang manfaat vitamin E Shaklee ni...

Memang kita semua tahu vitamin E sanagtlah bagus untuk kecantikan kulit dan memang tak kan menyesallah jika kita mengambil vitamin E dalam diet seharian kita, taapiiiii.....pastikan vitamin E yg anda ambil adalah berkualiti dan memenuhi syarat2 vitamin yg bgs (rujuk sini)

Kepentingan Vitamin E untuk kecantikan luar dan dalam

Vitamin E ialah salah satu antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Ia memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu, dan sangat berguna dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic buah dada. Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan. Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki. Ia juga mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama menguatkan dinding kapilari. Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, dan membantu mencegah anemia dan "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang. Satu kajian yang dijalankan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 mendapati bahawa pengambilan vitamin E dalam jangka masa panjang dapat mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok. Lain-lain kajian megesyorkan bahawa vitamin ini dapat memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer. Sepanjang ini diketahui bahawa vitamin E telah menunjukkan kesan pencegahan kepada lebih kurang 80 jenis penyakit.

Lagi Manfaat Vitamin E Shaklee ialah

1. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan. Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat. Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.

2. Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser.
Apabila mengalami bengkak susu yang ketara, ambil dua biji vitamin E namun ianya bukanlah diamalkan secara berterusan cuma pada saat melalui saat bengkak susu atau clog duct.

3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan. Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Walau bagaimanapun melalui pengalaman orang ramai, pengambilan vitamin membantu mengatasi masalah kedinginan.

4. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar. Membantu mengatasi masalah sarah belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.

5. Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka. Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Rata2 ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.

6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ibu membuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula. Parut strecth mark akan semakin pudar.

7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.

8. Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki. Sebab itulah vitamin E bagus untuk sesiapa yang berusaha mendapatkan cahaya mata.



Jadi apa tunggu lagi..cepatlah order Vitamin E untuk anda dan juga pasangan anda sekarang. Hanya Vitamin E Shaklee ok ...^ _ ^

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121