Friday 3 March 2017

Tip Atasi Masalah Sembelit di Kalangan Ibu Hamil

Masalah sembelit dikalangan ibu hamil sering berlaku ketika ibu mengandung.Masalah sembelit ni adalah perkara biasa..tapi akan menjadi mimpi ngeri jika ianya berlanjutan dan menyebabkan pendarahan berlaku semasa membuang air besar.

Pengalaman yati sendiri, sewaktu hamil anak sulung mengalami sembelit sehinggalah berlakunya buasir ketika bersalin.Bayangkan sakit bersalin dan ditambah pula dengan sakit buasir...Allah...sama-sama nangis dengan baby.Bila nak duduk tak selesa apatah lagi bila rasa nak membuang,jadi takut sangat sebab sakitnya hanya Allah je yang tahu.

Masalah-sembelit-ketika-hamil
Masalah Sembelit Ketika Hamil

Antara faktor yang menyebabkan masalah sembelit berlaku adalah disebabkan perubahan hormon semasa hamil yang memperlahankan pergerakan makanan melalui salur penghadaman.

Tips Kurangkan Masalah Sembelit Ibu Hamil

1.Amalkan makanan serat dalam menu harian.

Antara makanan serat yang boleh diambil seperti cereal, beras perang, kekacang, sayuran berdaun hijau, brokolli, tomato dan sebagainya. Jadikan menu wajib harian anda.

Masalah-sembelit-ibu-hamil
Senaman Ibu Hamil

2.Senaman/Lebih banyak pergerakan

– Jangan takut untuk senaman ketika hamil. Banyakkan berjalan dan buat senaman ‘cycling’ boleh mengurangkan sembelit kerana otot-otot di bahagian perut aktif bekerja.

3.Minum Air putih yang banyak

-Badan yang mudah terhidrasi lebih cenderung untuk mendapat sembelit. Minum air masak lebih 3L sehari. Minum dengan kerap dan pastikan botol air anda sentiasa ada kemana sahaja anda pergi.

4.Pil Zat Besi

-Sesetengah wanita hamil sembelit disebabkan pil zat besi yang mereka ambil. Jadi jika itulah punca anda sembelit, bincang dengan doktor untuk menukar jenis pil yang lebih mudah dihadam.

Vitamin-sembelit-untuk-ibu-hamil

Testimoni Ostematrix untuk Ibu Hamil


5.Mengamalkan makanan tambahan Vitamin Shaklee untuk ibu hamil.


Pengalaman yati sendiri,mengamalkan vitamin shaklee semasa hamil anak kedua sangatlah terbaik,tiada masalah sembelit dan tiada buasir selepas bersalin.Serius sangat best.


 Order-vitamin-sembelit

BAGAIMANA OSTEMATRIX MEMBANTU MASALAH SEMBELIT IBU HAMIL?

Ostematrix adalah vitamin kalsium magnesium yang lengkap dengan vitamin D.
  • Ia membantu melegakan dan melembutkan otot usus dan menyebabkan pergeratkan otot usus menjadi lebih lancar.
  • Ia membantu menarik air kedalam usus. Ini akan menyebabkan kandungan air di dalam usus bertambah seterusnya membantu melembutkan najis.

Jika ibu-ibu hanya mengambil sumber kalsium semata-mata tanpa kehadiran magnesium, masalah sembelit akan menjadi lebih buruk sehingga boleh menyebabkan buasir. Ini kerana kalsium mengikat hempedu dan lemak di dalam usus dan dibuang dalam bentuk najis besar, yang membantu membersihkan kolon.




Semoga dengan perkongsian ini dapat membantu masalah sembelit dikalangan ibu hamil diluar sana.
Jangan biarkan masalah sembelit menjadi mimpi ngeri dan bertambah parah iaitu buasir.

Puan boleh membuat pembelian terus secara online dengan klik gambar esell di bawah..


 Ostematrix untuk ibu hamil sembelit

Saya akan hubungi puan untuk cara makan ostematrix yang betul.Atau puan boleh hubungi saya yati di talian 013 222 1663 untuk tempahan,



Tiada Lagi Masalah Sembelit


Klik Link untuk Vitamin Shaklee Terbaik Untuk Ibu Hamil


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

2 comments:

  1. Replies
    1. wah...the best supliments...sirap merah tu...bagus2..amalkan vivix.konsisten..yati doakan En.Adam mendapat segala manfaat vivix ya.Aamiin..

      Delete