Saturday 11 March 2017

Vitamin Shaklee Untuk Pesakit Tibi Kembali Ceria dan Sihat

Pusat Kawalan dan Pencegahan Penyakit (CDC) melaporkan setiap tahun kira-kira satu pertiga penduduk dunia dijangkiti tibi dan daripada jumlah itu lebih sembilan juta orang jatuh sakit. Malah setiap tahun hampir dua juta kematian berkaitan tibi dilaporkan di seluruh dunia dan tibi menjadi pembunuh utama di kalangan individu yang dijangkiti virus HIV.

Tibi tidak popular kerana dianggap sebagai penyakit kuno tetapi ia masih menjadi ancaman kerana tanpa rawatan, seseorang yang jatuh sakit akibat jangkitan tibi boleh meninggal dunia. Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) mengklasifikasikan Malaysia sebagai negara yang mengalami beban tibi sederhana dan ini bermakna ada banyak tindakan yang perlu diambil untuk menangani penyakit ini.

Merawat-tibi-dengan-vitamin-shaklee
Tibi Mudah Berjangkit Hanya Melalui Udara

Siapa berisiko mendapat jangkitan tibi? 

Semua orang, terutama golongan tua (65 tahun ke atas) dan kanak-kanak di bawah lima tahun, tetapi sama ada ia menyebabkan penyakit atau tidak, bergantung kepada daya ketahanan badan seseorang. Di negara kita, hampir 65 peratus pesakit tibi berumur dalam lingkungan 35 hingga 50 tahun.

Bagaimana bakteria penyebab tibi merebak? 

Ia merebak melalui udara apabila titisan cecair mulut atau hidung individu yang dijangkiti terpercik ke udara - sama ada ketika bercakap, batuk, bersin, ketawa atau menyanyi. Apabila bakteria ini masuk ke dalam badan seseorang, ia akan menyerang paru-paru. TB berpunca dari sejenis kuman TB (Tubercle Bacili) yang boleh menjangkiti paru-paru, tulang, buah pinggang, kelenjar, kulit dan selaput otak.

vitamin-shaklee-merawat-pesakit-tibi
Perbezaan X Ray Orang Normal dengan Pesakit TB

Tanda dan Gejala Penyakit TB


  • Batuk berterusan sehingga 2 minggu.
  • Kahak mengandungi darah.
  • Menggigil
  • Demam berpeluh waktu petang dan malam
  • Susut berat badan
  • Hilang selera makan
  • Sakit dada apabila batuk/tarik nafas
  • Lemah dan keletihan

Bagaimana anda boleh mencegah jangkitan tibi?

Jika anda dijangkiti, perkara yang paling penting ialah menghabiskan ubat seperti diarahkan doktor. Malah anda juga perlu memenuhi temu janji susulan dengan doktor walaupun anda rasa sudah sihat. Selain itu ada beberapa langkah mudah yang boleh dilakukan:

a. Sentiasa tutup mulut dengan kertas tisu apabila batuk, bersin atau ketawa. Simpan kertas tisu itu dalam beg plastik sebelum dibuang.

b. Sepanjang tempoh cuti sakit, berehatlah di rumah. Jangan keluar bersiar-siar terutama ke tempat yang ramai orang.

c. Asingkan diri daripada ahli keluarga lain untuk mengurangkan risiko jangkitan.

d. Buka tingkap bilik supaya udara bersih dapat masuk. Lebih baik jika cahaya matahari dapat masuk ke bilik anda. Pancaran cahaya matahari boleh membantu membunuh bakteria tibi.

e.Mengamalkan suplimen atau vitamin Shaklee untuk meningkatkan antibodi pesakit tibi dan membantu mempercepatkan proses pesakit tibi bebas daripada tibi.


TIBI dan VITAMIN SHAKLEE


vitamin-shaklee-untuk-pesakit-tibi
SET OPTIMUM VITAMIN SHAKLEE UNTUK PESAKIT TIBI
Vitamin Shaklee akan membantu pesakit tibi untuk menguatkan sistem imunisasi badan unuk melawan kuman tibi dan melindungi sel daripada rosak. Seperi yang saya bagitahu di awal entry, mereka yang diserang tibi ini kerana antibodi yang lemah menyebabkan sel tibi menjadi aktiv.

1.Vivix
  • Kandungan Resveratol dalam Vivix dapat mengurangkan inflamasi atau keradangan dan membersihkan salur pernafasan. 
  • Resveratol juga mampu mengurangkan pertumbuhan sel tumor di paru-paru. Vivix juga dapat membantu meningkatkan sistem pertahanan badan atau imunisasi tubuh kita,
2.Nutriferon
  • Nutriferon fungsinya dapat meningkatkan imunisasi tubuh dengan penghasilan interferon semulajadi di dalam tubuh kita.
  • Juga mampu mengurangkan atau mengelakkan simptom elergik
3.Garlic
  • Garlic Complex dapat meningkatkan imun tubuh yang dapat mengurangkan infeksi paru-paru.
  • Ia bertindak sebagai antibiotik semulajadi
4. Omega Guard
  • Omega 3 yang terkandung di dalam Omega Guard dapat mengurangkan inflamasi atau keradangan. Ia juga dapat membersihkan saluran pernafasan.
5.Vitamin C
  • Memperkukuhkan respon imun dengan cara membantu sel darah putih menentang infeksi bakteria, kuman dan radikal bebas.

Jangan biarkan kuman tibi terus merebak, dan berjangkit dengan orang sekeliling anda yang anda sayang. Hargai kesihatan yang Allah hadiahkan untuk kita semua. Laburkan sikit wang untuk kesihatan anda dan kegembiraan orang yang anda sayang. Ingat...penyakit tibi sangat mudah berjangkit..hanya melalui udara sahaja.


TESTIMONI VITAMIN SHAKLEE UNTUK PESAKIT TIBI

TESTIMONI VITAMIN SHAKLEE UNTUK PESAKIT TIBI



Tuan puan boleh membuat pembelian dengan dua cara,iaitu :

1. Membuat pembelian dengan sendiri menggunakan debit atau kredit kad, dengan klik gambar esell di bawah. Selepas membuat pembelian,saya akan hubungi tuan puan untuk menerangkan cara makan vitamin dengan betul.

 Order Vitamin Tibi



2.Atau,tuan puan boleh hubungi saya untuk lebih lanjut. 013 222 1663


Segeralah bertindak untuk merawat Tibi supaya ahli keluarga anda tidak dijangkiti kuman Tibi dari badan anda.Sayangi diri anda dan juga keluarga anda.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com 
sms / whatsapp :0132221663 
ID No :909121

1 comment:

  1. Vitamin Shaklee membantu pesakit tibi cepat sembuh.Dapatkan Vitamin SHaklee anda sekarang.

    ReplyDelete