Sunday 23 June 2013

Soal Jawab Mengenai Vivix Shaklee

Alhamdulillah...setelah beberapa hari tidak update blog..hari ni diberi peluang dan masa untuk saya update blog lagi. Hari ini saya nk share tentang sedikit sebanyak mengenai Vivix Shaklee..saya percaya sekarang dah ramai orang tahu tentang kehebatan Vivix Shaklee ini..terutama kepada mereka-mereka yang mempunyai masalah kanser, diabetes, darah tinggi, jantung, sakit sendi, gout, awet muda, dan macam-macam lagi. Ini kerana, kebanyakan pengguna vivix semua memberi feedback positif..cuma ada sesetengah pengguna yang pada permulaan pengambilan vivix ini mendapat healing creasis (krisis pemulihan)..apa itu healing creasis? Nanti saya akan buat entry khas di lain post ya:-)..jika berlaku healing creasis..jangan risau teruskan mengambil vivix atau suplemen yang lain & baaanyakkn minum air suam..insyaallah healing creasis akan hilang dengan sendiri. Kepada anda yang masih tidak tahu macam mana rupa bentuk vivix, boleh refer picture di bawah...comey, seksi, menarik, exclusive dan mengancam kan bentuk botolnya? Tu baru botol tau, belum lg kesan kepada badan..hehehe.

1. Apa itu Vivix?
Vivix adalah salah satu revolusi terbaru oleh Shaklee. Merupakan campuran polyphenol ekslusif yang dihasilkan daripada bahan-bahan yang terbukti dalam penyelidikan makmal dapat memberi kesan positif kepada empat mekanisme utama dalam penuaan selular iaitu:-

1- Melindungi dan membaiki DNA
2- Memberi kesan kepada pengawalan genetik untuk melambatkan penuaan sel
3- Meningkatkan pembentukan mitochondria
4- Melambatkan pembentukan protein AGE (Advance Glycation End products)

2. Apa pulak polifenol tu?
Polifenol adalah kumpulan fitokimia. Terdiri daripada sebatian semula jadi yang sangat tinggi khasiat antioksidannya dan juga merupakan sel anti-penuaan semulajadi

3. Apakah pula kombinasi bahan untuk menghasilkan Vivix?
Vivix dihasilkan melalui campuran botanik Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu. Seperti yang dinyatakan di atas, kombinasi botanik ini sangat tinggi kandungan polifenolnya. Bahan-bahan ini telah diuji secara klinikal dan ianya ekslusif untuk Shaklee sahaja.

4. Siapakah yang boleh mendapat manfaat daripada vivix ?
Lelaki atau wanita dewasa yang mahukan kesihatan optimum di samping ingin awet muda. Vivix tidak digalakkan untuk wanita hamil, sedang menyusu bayi, atau sesiapa sahaja berumur kurang 18 tahun.

5. Apa itu Resveratrol?
Merupakan satu sebatian semulajadi yang terdapat dalam beberapa tumbuh-tumbuhan, buah-buahan benih-benih, anggur, dan produk-produk anggur seperti wain merah. Resveratrol mempunyai polifenolik dan aktiviti-aktiviti antikoksidan yang berpotensi meningkatkan kesihatan tubuh manusia. Ianya terbukti dalam banyak kajian makmal dari seluruh dunia.

6. Berapa banyak resveratrol di dalam vivix?
Shaklee Vivix menyediakan 100mg of resveratrol dan 1300 mg ekstrak polifenol dalam setiap hidangan (sudu teh) Kombinasi polyphenol daripada satu-satunya anggur dari sumber semulajadi ( Muscadine anggur) yang mempunyai 19 kromosom tambahan. Kajian makmal telah mendapati bahawa gabungan unik ini mampu memberi kesan positif kepada keempat-empat mekanisme utama penuaan selular dan ianya adalah 10 kali lebih berkesan daripada hanya resvaratrol.

7. adakah bahan-bahan dalam Vivix adalah semulajadi?
Ya. Vivix adalah 100 % semulajadi. Tiada bahan kimia dan tiada bahan-bahan termasuk warna atau perasa.

8. Mengapa Warna Vivix Shaklee berbeza dari botol-ke botol?
Kerana setiap kelompok anggur digunakan membuat gabungan Rejuvenol berbeza, warna tonik akan berbeza-beza. Shaklee boleh menggunakan proses tiriuan untuk membuat setiap kumpulan warna yang sama tetapi memilih untuk menggunakan hanya bahan-bahan semulajadi.

9.Adakah Vivix mengandungi Emodin?
Vivix tidak mengandungi emodin. Walaupun emodin didapati banyak di dalam produk resveratrol, proses pengekstrakan unik yang dibangunkan oleh pasukan sains Shaklee telah menghapuskan semua emodin. Jadi anda tidak perlu bimbang tentang keselamatan anda.

10. Adakah Vivix satu produk antioksidan?
Vivix mempunyai bahan-bahan polyphenol yang telah ditunukkan dalam kajian makmal memberi kesan positif kepada keempat-empat mekanisme utama daripada penuaan selular. Vivivx mengandungi lebih 5000 orac dalam setiap satu.

11. Bilakah saya perlu mengambil Vivix?
Ambil Vivix setiap hari, sebaik-baiknya selepas makan sama ada selepas sarapan pagi, atau makan tengah ahri atau sebelum masuk tido. Goncang dengan baik sebelum mengambil hidangan yang disyorkan satu sudu teh setiap hari.

12. Bolehkah saya meggunakan Vivix dengan suplemen Shaklee yang lain?
Vivix boleh diambil dengan semua suplemen Shaklee. Sebaiknya Vivix perlu diambil dengan Nutriferon dan Cinch Shakes sebagai pelengkap setiap hari  yang sanagt baik untuk pilihan gaya hidup yang lebih sihat dan awet muda.

13. Adakah Vivix mengandungi Alkohol?
Vivix tidak mengandungi alkohol dan disahkan HALAL.

14. Kenapa saya perlu menyejukkan Vivix selepas dibuka?
Kerana Vivix adalah benar-benar asli, penyejukan selepas pembukaan  membantu untuk mengekalkan kesegeran yang optimum, warna liquid, dan aktiviti polyphenol maksimum dalam produk tersebut. Simpan botol di dalam peti sejuk. Boleh jua disimpan di dalam peti sejuk walaupun belum dibuka.

Walaubagaimanapun, jika anda tidak menyejukkan Vivix, potensinya tidak terjejas melainkan jika anda membiarkanyya di luar untuk jangka masa ayng lama.

15. Bagaimana vivix di pelihara untuk memastikan keselamatan dan keberkesanan maksimum?
Shaklee telah melabur jutaan ringgit untuk membangunkan kemudahan penyejukan khas untuk memastikan keselamatan, keaslian dan keberkesanan vivix.

16. Bolehkah saya mengitar semula pembungkusan Vivix?
Boleh. Botol dan kotak vivx boleh dikitar semula.

17. Adakah Shaklee mempunyai Lembaga Penasihat Saintifik?
Ya. Ia diketuai oleh beberapa saintis terkenal di dunia.

18. Adakah Shaklee mempunyai penyelidikan dan kemudahan ianya sendiri?
Ya iaitu The Forrest C. Shaklee Pusat Penyelidikan.

19. Adakah Shaklee pernah mempunyai penarikan balik Produk?
Tidak. Shaklee tidak pernah mempunyai penarikan balik produk dalam sejarah 53 tahun perniagaannya.

20. Dimanakah saya boleh dapatkan VIVIX Shaklee?
Dari saya Haryati Mat Yasim (Shaklee Independent Distributor) ID:909121 tel:0132221663 email:haryati.yasim@gmail.com FB:Haryati Mat Yasim Page:Haryati to U shoppe


Lagi tentang Vivix Shaklee, Klik SINI

Klik sini untuk Testimoni Vivix.


Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment