Friday 29 December 2017

Bahaya Kreatinin Tinggi Kepada Buah Pinggang Dan Cara Mengawalnya

Bacaan kreatinin yang tinggi daripada julat normal menunjukkan seseorang itu mengalami masalah kerosakan buah pinggang. Jika bacaan tinggi ini berterusan boleh mendatangkan bahaya kepada pesakit itu dan selalunya doctor akan nasihatkan untuk melakukan proses dialisis darah.



Apa Itu Kreatinin?
Kreatinin adalah bahan buangan toksin di dalam darah yang akan di tapis oleh buah pinggang dan dibuang melalui air kencing.

Bacaan kreatinin yang normal bagi wanita 110 milimol/liter bagi wanita dan 130 milimol/liter (lelaki). Seseorang itu perlu menjalani dialisis jika paras kreatinin berada antara 800 hingga 900 milimol/liter.

Tanda Tanda Kreatinin Tinggi
  1. Rasa mual, muntah dan hilang selera makan
  2. Bengkak pergelangan kaki dan sesak nafas
  3. Gatal seluruh badan
  4. Sakit tulang
  5. Pucat
  6. Kencing yang berbuih
  7. Darah keluar bersama air kencing
  8. Jangkitan salur kencing berulang-ulang
  9. Pengeluaran kencing berkurangan
  10. Sentiasa dalam keadaan lemah dan keletihan (disebabkan kekurangan sel darah merah)
  11. Kerap kencing terutama sebelah malam
  12. Mengalami hypertensi pada usia muda
Jika keputusan bacaan kreatinin anda tinggi, bertindaklah dengan segera untuk menurunkan bacaan keatinin supaya ianya tidak berterusan dan tidak sampai kepada bacaan yang perlu melalui proses dialisis.

PESAKIT BUAH PINGGANG HARUS INGAT BAHAWA DIALISIS TIDAK BERFUNGSI SECEKAP BUAH PINGGANG KERANA MASIH BANYAK BAHAN BERACUN YANG MASUK KE DALAM BADAN KITA TIDAK DITAPIS DENGAN SEMPURNA.

3 Cara Turunkan Bacaan Kreatinin

1. BANYAKKAN MINUM AIR

Apabila berlaku dehidrasi sebab kekurangan air di dalam badan, akan menyebabkan tahap kreatinin meningkat.Apabila kurang minum airm cecair dalam badan kurang, maka kekerapan dan jumlah air kencing pun kurang.

Bila air kencing tak dapat dihasilkan dengan banyak, badan tak dapat nak buang kreatinin yang berlebihan.

Amalkan minum 8-10 gelas air sehari untuk elak badan dehidrasi dan supaya kreatinin boleh dibuang dengan lebih cepat dan mudah.

2. PASTIKAN TIDUR CUKUP

Buah pinggang kita akan stress apabila kita kurang tidur. Bila buah pinggang stress, buah pinggang tak dapat buat kerja dengan baik dan buang kreatinin dengan efektif.

Tidur yang lena memperlahankan proses yang berlaku dalam badan termasuk proses metabolisma. Bila metabolisma menurun, kreatinin yang terhasil akan berkurang.

Sebolehnya tidur dalam lingkungan 7-9 jam setiap malam untuk kawal bacaan kreatinin.



3.MAKANAN TAMBAHAN/SUPLIMEN UNTUK KAWAL BACAAN KREATININ

Kita juga boleh menurunkan bacaan kreatinin yang tinggi dengan ikhtiar mengamalkan suplimen dari Shaklee iaitu Vivix.

Vivix mengandungi resveratrol. Resveratrol bagus untuk melindungi buah pinggang sekaligus mengawal bacaan kreatinin supaya turun semula kepada bacaan normal.

Menurut Science Direct, resveratrol bekerja dengan cara mengurangkan radang pada buah pinggang dan melemahkan tekanan oksidatif pada buah pinggang. Selain itu, resveratrol juga berperanan mengurangkan penggumpalan platelet dalam ginjal.

Testimoni Hebat Bacaan Kreatinin Turun dengan Vivix Shaklee


1."Saya nak kongsi kegembiraan saya hasil penggunaan vivix bermula 23 september hingga 13 Oktober 2016.Baru-baru ini saya buat rutin blood test..Sekarang kreatinin saya menurun dari 1189 turun ke 558. Alhamdulillah dengan izin Allah.Semua dah semakin baik,gula normal,potassium normal dan kolestrol pun normal" -Encik Gdeen.


2.Kreatinin Turun dan Buah Pinggang Sihat. Bebas Dialisis


3.Dulu buah pinggang rosak,di sarankan buat pembedahan untuk buat saluran tapi akak tak nak. Selepas amalkan vivix shaklee, dah tak rasa sakit dan tidak perlu lagi berulang ke hospital.




Jadi tuan/puan, bertindaklah dengan segera apabila keputusan bacaan kreatinin anda tinggi. Bayangkan pada waktu ini, berapa banyak kos yang perlu kita keluarkan, berapa banyak masa yang perlu kita korbankan hanya kerana untuk membuat dialisis. Kenapa kita perlu membuang masa dan duit jika kita ada jalan penyelesaiannya.InsyaAllah.

Dapatkan Vivix Shaklee anda sekarang untuk sebuah kesihatan dan kehidupan yang mampu memberikan anda sebuah senyuman 

Order vivix Shaklee,klik sini.



Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663 
ID No :909121

No comments:

Post a Comment