Wednesday 3 January 2018

Tips Atasi Buasir Dengan Cepat Dan Berkesan

Sakitkah Buasir?Hanya mereka yang pernah mengalami buasir sahaja yang tahu dan mengerti sakitnya buasir...Kadang bila terkena buasir,hilang senyuman diwajah..yang timbul adalah kekerutan di dahi dan muka ketat sepanjang waktu.

Buasir terjadi disebabkan oleh terlalu tinggi tekanan dalam darah di bahagian rektum, menyebabkan dinding vena darah teregang atau membonjol. Kadangkala ia boleh pecah, terutamanya sewaktu meneran. Apabila vena ini membonjol keluar ia mengganggu dan menyebabkan membran di sekitarnya membengkak, terasa sakit, perit, gatal dan berdarah.



Bagi yang mengalami buasir selepas melahirkan, masalah ini biasanya terjadi akibat daripada amalan meneran sewaktu membuang air besar yang disebabkan oleh sembelit ataupun najis keras. Selain daripada itu, masalah cirit-birit, batuk teruk, berdiri dan duduk mencangkung di dalam tandas terlalu lama serta kekerapan mengangkat benda berat turut boleh menjurus kepada masalah buasir.

Panduan mengelak buasir

  • Minum air sekurang-kurangnya 2.5 hingga 3 liter sehari.
  • Kurangkan pengambilan daging merah kerana boleh menyebabkan sembelit.
  • Makan makanan seimbang dengan mengambil makanan yang tinggi serat, bijirin, buah-buahan dan sayur-sayuran.
  • Kurangkan menikmati makanan segera. Jika makan di luar rumah pilih makanan yang mengandungi serat tinggi dan segar.
  • Elakkan memakan makanan yang boleh me­nyebabkan gangguan pada proses pembuangan air seperti makanan pedas atau berempah.
  • Apabila terdapat gejala tertentu seperti darah dalam najis, sakit atau gangguan pada dubur segeralah berjumpa doktor dan jangan tunggu hingga ia melarat.
  • Ubah gaya hidup kita & cegah simptoms dengan vitamin Shaklee



Bagaimana Vitamin Shaklee Bantu Pulihkan Buasir?

1.OSTEMATRIX : Bantu mengurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur.


2.OMEGA GUARD : Baik untuk sendi dan otot. Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. Jadi, omega membantu untuk mengecutkan otot yang bengkak tersebut.

3.VITAMIN C SUSTAINED RELEASEMembantu menyembuhkan luka dalaman dan di bahagian dubur dengan cepat. Pengambilan Vitamin C amat disarankan terutama buat pesakit buasir yang mendapati keluar darah ketika membuang air besar (najis berdarah).

4.VIVIX : Membantu dalam dalam memulihkan sel sehingga ke peringkat paling asas di dalam tubuh kita iaitu ke peringkat DNA.Vivix mengandungi Resveratrol dan 15 jenis Polyphenol. Ini membuatkan kandungan Resveratrol dalam Vivix 10x lebih berkuasa daripada Resveratrol semata-mata. Resveratrol membantu membaikpulih sel, melindungi sel dan juga merupakan anti radang. Muscadine Grape salah satu ramuan utama Vivix merupakan sumber terbaik untuk serat pemakanan.


TESTIMONI VITAMIN SHAKLEE UNTUK BUASIR


Testimoni 1:"Setakat ni ayah mai cakap perbezaan ketara dekat buasir.Sebabnya selalu bila lepas membuang,dia membengkak tak masuk balik.Tapi sekarang Alhamdulillah ayah cakap buasir dah elok sikit.Tak bengkak dah bila lepas.



Testimoni 2:Semalam selepas jumpa kak terus makan omega.Alhamdulillah pagi tadi buasir tu dah kecut sikit.Berkesan juga Shaklee ni,kalau tau dari dulu makan.


Testimoni 3:Lepas hamil haritu,saya terkena tanda2 awal buasir.Bila buang air besar berdarah,sekarang Alhamdulillah lancar.
TESTIMONI 2

Lagi tips menarik tentang buasir,yang membuatkan anda tersenyum manis..KLIK SINI.

Apabila anda ada tanda-­tanda buasir, segeralah dapat­kan nasihat doktor. Ini penting kerana rawatan awal bukan saja lebih mudah dan murah tetapi ia dapat mengelakkan berlakunya komplikasi lain atau pembedahan yang lebih besar. Dapatkan vitamin buasir sekarang untuk mengelakkan buasir bertambah parah dan mengganggu kehidupan seharian anda.


Sebarang pertanyaan anda boleh hubungi saya 013 222 1663 yati atau klik sahaja icon dibawah untuk pembelian terus secara online.

Klik Di Sini Untuk Order
Klik Pada Icon Untuk Order Secara Terus

Selepas order yati akan hubungi tuan/puan untuk jadual makan vitamin dengan betul.Pihak Shaklee sendiri akan proses order dan menghantar vitamin direct kepada pihak tuan/puan.



ATAU

Anda inginkan HARGA MURAH dan PENJIMATAN sehingga 15 % ke 20% barangan shaklee?Daftar diri anda sebagai ahli shaklee untuk makan sendiri dengan yati sekarang.Penjimatan berganda akan anda peroleh! 

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

1 comment:

  1. Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Buasir?

    Membantu dalam dalam memulihkan sel sehingga ke peringkat paling asas di dalam tubuh kita iaitu ke peringkat DNA.Vivix mengandungi Resveratrol dan 15 jenis Polyphenol. Ini membuatkan kandungan Resveratrol dalam Vivix 10x lebih berkuasa daripada Resveratrol semata-mata. Resveratrol membantu membaikpulih sel, melindungi sel dan juga merupakan anti radang. Muscadine Grape salah satu ramuan utama Vivix merupakan sumber terbaik untuk serat pemakanan.

    Dapatkan Vitamin Buasir sekarang.Hubungi 013 222 1663 yati Pengedar Terbaik Shaklee Anda.

    ReplyDelete