Tuesday 9 January 2018

Cara Mengatasi Hyperthyroid Tanpa Bergantung Dengan Ubat Lagi

"Saya alami masalah rambut gugur yang sangat kronik dan terus botak, saya juga jadi sangat kurus akibat penurunan berat badan yang mendadak kerana ketidakstabilan hormon, muka nampak cengkung, period tidak teratur dan selalu letih, bernafas sampai tercungap-cungap akibat degup jantung yang terlalu laju"
Luahan di atas dikongsikan oleh pesakit Hyperthyroid iaitu Norhasnida Mohd Nayan.

Jika anda mengalami apa yang Nida alami atau memang sudah disahkan hyperthyroid oleh doktor, tahniah yati ucapkan kerana anda sekarang berada di blog yang betul untuk membantu masalah anda.


Tahukah anda apa itu Penyakit Hyperthyroid?

Kelenjar tiroid terletak di leher. Ia menghasilkan hormon yang dilepaskan ke dalam aliran darah untuk mengontrol pertumbuhan tubuh dan metabolisme. Hyperthyroid terjadi disebabkan tiroid terlalu aktif,dimana kalenjar tiroid kita menghasilkan terlalu banyak hormon tiroksin (Tiroksin T4 & Triiodothyronine T3). Hyperthyroid boleh mempercepat metabolisme tubuh dengan ketara, yang boleh menyebabkan penurunan berat badan secara tiba-tiba, degupan jantung yang terlalu cepat atau tidak teratur,berpeluh dan dalam ketakutan serta cepat marah.

Ciri-ciri Hyperthyroid 

  1. Badan cepat letih dan otot terasa lemah
  2. Tangan bergetar
  3. Perubahan emosi yang tidak stabil (cepat marah,sedih,takut)
  4. Degupan jantung yang cepat
  5. Kekeringan kulit, kulit mudah gatal
  6. Berat badan menurun walaupun makan seperti biasa
  7. Masalah untuk dapatkan tidur yang lena


Pengalaman customer yati sendiri yang disahkan Hyperthyroid oleh doktor semakin baik kesihatannya apabila mengamalkan Vivix Shaklee,Omega Guard dan Ostematrix. Jika sebelumni, customer yati mengalami sengal-sengal sendi,badan cepat berpeluh,jantung berdegup laju dan berat badan semakin susut, tapi sekarang ciri-ciri tersebut telah banyak berkurang.

Antara vitamin Shaklee untuk pesakit Hyperthyroid adalah:
  1. Vivix: membantu meningkatkan tenaga, melindungi dan memperbaiki sel-sel yang rosak serta membantu memerangi radikal bebas. Kajian menunjukkan pesakit hipertiroid mempunyai tahap antioksidan yang rendah.
  2. ESP: Membantu menghalang pengeluaran hormon tiroid, mengurangkan paras hormon tiroid
  3. Ostematrix: hipertiroid dikaitkan dengan pengeluaran kalsium dan fosforus melalui air kencing/najis menyebabkan pesakit kehilangan mineral tulang. Pengambilan ostematrix membantu mengelakkan pesakit hipertiroid terdedah kepada masalah osteoporosis.
  4. Vita C: menyokong sistem imun kepada pesakit hipertiroid.Mempertingkatkan Sistem imunisasi badan
  5. Vita E: mengandungi selenium semulajadi yang membantu penukaran kepada T3. Salah satu penyebab hipertiroid adalah autoimun atau kehadiran antibodi dalam sel tiroid. Vita E membantu mengurangkan antibodi ini.Vita E juga membantu memerangi radikal bebas.

Yati kongsikan beberapa Testimoni Menusuk Kalbu yang banyak membantu pesakit-pesakit Hyperthyroid kembali pulih dan menjalani kehidupan dengan bahagia dan sihat. Alhamdulillah.

Testimoni 1: Sekarang saya dah lebih sihat,bacaan TSH,T3 & T4 juga sudah stabil.Asma juga sudah sangat jarang menyerang dan tiada lagi alahan. -Norhasnida Mohd Nayan



Testimoni 2:Doktor kata dah banyak perubahan positive pada diri,sekarang 6 bulan sekali baru check hospital,kalau sebelum ni sebulan sekali.Tapi setelah amalkan Ostematrix,B complex,Vitamin E dan Vitamin C, kesihatan semakin baik.Alhamdulillah.




Testimoni 3:Ikhtiar dengan Vivix untuk atasi Hyperthyroid, kesan lain rasa rokok dah tak sedap dan berjaya kurangkan masalah ketagihan merokok.Alhamdulillah.



Jika anda mengalami ciri-ciri seperti dinyatakan, nasihat yati segeralah berjumpa dengan doktor.Kerana tindakan awal mendapatkan rawatan boleh mempermudahkan urusan untuk anda sembuh dan juga mengelakkan daripada penyakit berlarutan dan menjadi semakin kronik.

Dapatkan Vitamin Hypertyroid untuk membantu mempercepatkan anda pulih dengan segera.Klik gambar eSell di bawah.


Anda boleh juga hubungi yati untuk lebih penerangan dan dapatkan KONSULTASI PERCUMA secara EXCLUSIVE untuk pelanggan yati sahaja.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663 
ID No :909121

1 comment:

  1. Semoga perkongsian ini dapat membantu anda yang mnegalami masalah Hyperthyroid kembali pulih dengan selamat.

    ReplyDelete