Friday 26 January 2018

Cara Mencegah Strok Berulang Dan Membantu Pesakit Strok Kembali Sihat Dengan Cepat

Statistik menunjukkan setiap satu jam, enam orang rakyat Malaysia akan mendapat serangan Strok. Setiap tahun 50,000 orang akan mendapat penyakit strok.


Serangan Strok merupakan penyakit yang digeruni oleh sesiapa sahaja. Bayangkan pada waktu pagi anda bangun dengan keadaan sihat, boleh berjalan ke surau dan bersarapan pagi dengan keluarga tercinta. Tetapi pada siangnya, tetiba anda rebah dan ada anggota yang tidak dapat digerakkan, pertuturan terjejas atau lagi menyedihkan satu badan lumpuh akibat strok.

KESAN STROK

Apakah Yang Menyebabkan Berlakunya Strok?

Terdapat dua jenis strok yang utama, dan setiap satunya mempunyai sebab yang berbeza.

1.Strok iskemia, terjadi apabila gumpalan darah menghalang arteri yang pergi ke otak dan mengganggu bekalan darah. Kerap kali, strok iskemia terjadi akibat dari timbunan kolestrol dan sisa lain di dalam arteri (atherosclerosis) selama bertahun-tahun.


2.Jenis strok utama yang kedua adalah strok berdarah, di mana saluran darah di dalam atau di sekeliling otak pecah, menyebabkan pendarahan. Penyakit darah tinggi yang lama dan tidak dirawat menyebabkan tekanan pada dinding arteri, menambahkan risiko ia pecah atau berdarah.



Apakah Gejala-Gejala Awal Strok?

Strok tidak terjadi tanpa amaran. Selalunya, ada tanda-tanda amaran. Dengan mengenali tanda-tanda ini dan mengambil tindakan segera untuk mendapatkan bantuan perubatan, anda boleh mengelakkan strok yang mendatang atau mengurangkan kesannya.

Gejala-gejala utamanya adalah:-

1.Kelemahan atau merasa kebas mengejut di sebelah bahagian badan. Tanda-tanda ini mungkin muka yang meluyut, meleleh air liur, merasa lemah pada tangan atau kaki.
2.Kekaburan penglihatan pada sebelah atau kedua-dua mata secara tiba-tiba.
3.Kesukaran bertutur atau memahami pertuturan, atau pertuturan yang tidak jelas.
4.Pening, kehilangan imbangan, kekeliruan
5.Sakit kepala yang teruk yang mengejut
6.Rasa mual atau muntah

Apabila kita dapat mengenal pasti gejala-gejala ini dan bertindak dengan segera,seseorang individu dapat mengelak daripada diserang strok atau mengurangkan tahap keseriusan strok.

Cara untuk Mencegah Strok Berulang & Membantu Pesakit Strok Kembali Sihat

1.Pemakanan yang Sihat

Amalan pemakanan yang sihat sangat penting dalam menjamin kesihatan. Makanan yang berminyak, banyak lemak semuanya tidak sihat untuk badan. Buah-buahan segar dan sayur-sayuran adalah sumber penting antioksidan, vitamin dan mineral, yang dibuktikan oleh penyelidikan, dapat mengurangkan risiko strok.

Pengambilan garam yang tinggi telah dikaitkan dengan tekanan darah tinggi, sementara terlalu banyak lemak tepu boleh membawa kepada arterosklerosis (pengasaran permukaan dinding arteri). Anda mungkin memandang remeh tentang perkara ini tetapi sekiranya ia berlaku, anda mungkin menyesal dikemudian hari.


Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Strok
  • Vivix merupakan Anti-oksida yang terbaik dihasilkan oleh Shaklee yang merangkumi semua keperluan dalam tubuh badan seperti pemulihan fungsi sel, melambatkan pembentukan protin AGE (advanced glycation end product) yang boleh menggangu keutuhan sel dan melindungi sel baik daripada rosak.
  • Vivix membantu membaiki dan melindungi sel dari peringkat DNA yang mati, rosak dan abnormal akibat serangan strok
  • Vivix membantu mengaktifkan semula sel-sel saraf yang rosak akibat serangan strok dan menggalakkan sel menjadi sihat semula.
  • Vivix membantu menurunkan kolestrol dalam darah dan menghalang pengoksidaan kolestrol jahat (LDL). Oksidasi LDL ini mampu menyebabkan berlakunya serangan jantung/kardiovaskular.
  • Ramuan Vivix juga adalah 10 kali ganda lebih tinggi berbanding resveratrol (kandungan yang terdapat pada anggur muscadine) membantu mengurangkan inflamasi atau keradangan, mengelakkan pengoksidaan kolestrol jahat dan menjadikannya sukar untuk bercantum dan membentuk darah beku yang menyebabkan penyakit jantung.
  • Estrak Elderberry dalam ramuan Vivix mampu melindungi tubuh dari serangan jantung, strok dan kardiovaskular.


Bagaimana Omega 3 Membantu Pesakit Strok

Salah satu cara kita mencegah penyakit strok ini adalah dengan mengamalkan pengambilan makanan tinggi dengan Omega 3.

Omega 3 mencegah pembentukan plak atherosklerosis oleh itu penyebab saluran darah tersumbat di otak kita yang menyebabkan serangan strok.

Kelebihan Omega Guard Shaklee
  • Omega guard Shaklee diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, anchovies, herring) di perairan laut Jepun.
  • Bukan dari hati minyak ikan. Diiktiraf sebagai “Friends of The Sea”.
  • Omega guard Shaklee lebih tumpat 3 kali berbanding minyak ikan biasa.
  • Minyak ikan paling tulen dilengkapi dengan sumber omega-3, EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.
  • Dihasilkan dari proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mendapatkan sumber omega-3 paling tulen sementara untuk menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium , dioksin dan banyak lagi bahan toksik.
  • Mengurangkan KOLESTEROL Triglycerides & LDL dalam darah & menaikkan paras KOLESTEROL BAIK (HDL) 
  • Mengurangkan risiko darah beku yang menyebabkan penyakit strok dan serangan jantung (heart attack).
  • Mengurangkan risiko mendapat STROKE (ANGIN AHMAR) sama ada jenis ischemia atau haemorrhagic.
  • Mengurangkan risiko mendapat penyakit darah tinggi (hypertension) dengan mengurangkan masalah pengerasan saluran darah
TESTIMONI VITAMIN SHAKLEE MEMBANTU PESAKIT STROK KEMBALI SIHAT







Tahukah anda,strok memerlukan kos rawatan yang tinggi dan  rawatan pemulihan merawat pesakit strok memerlukan masa yang sangat panjang?

Jadi, jika anda diserang strok atau mengalami gejala-gejala strok,bertindaklah dengan segera,dapatkan rawatan doktor dan ikhtiar dengan makanan tambahan Vitamin Shaklee bagi mempercepatkan proses pemulihan strok dan mencegah daripada strok berulang.

Anda boleh membuat pembelian Vitamin Strok terus secara online dengan klik VITAMIN STROK, atau hubungi saya di talian 013 222 1663.



Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

1 comment:

  1. Cegah strok dengan Vivix & Omega shaklee.

    Hubungi 013 222 1663 yati,pengedar terbaik shaklee anda

    ReplyDelete