Sunday 7 July 2013

Jadual makan Vitamin Shaklee Bulan Puasa; kekal cergas dan bertenaga

Assalamualaikum dan selamat pagi..dah banyak hr saya tak update blog...sebab setiap kali nk update idea hilang...bila cari balik idea tu tak jumpa2..huhu..Alhamdulillah pg ni idea dtg lagi dan harap tak hilang seprti hari2 sebelum ni ;-)

Memandangkan lg beberapa hari kita umat islam nk menyambut bulan Ramadhan...dan juga ramai yang msg saya tanya pengambilan cara makan vitamin pada bulan puasa, jadi hari ini yati nak sembang sikit pasal kenapa perlunya vitamin pada bulan puasa dan cara mkn.

Bulan Ramadhan bulan yang banyak mengandung Hikmah didalamnya. Beruntunglah anda yang dapat berpuasa sepanjang bulan Ramadhan, karana puasa itu bukan sahaja dapat membersihkan Rohani manusia ia juga akan membersihkan Jasmani manusia itu sendiri, puasa sebagai alat penyembuh yang baik. Semua alat pada tubuh kita sentiasa digunakan, boleh dikatakan alat-alat itu tidak berehat selama 24 jam. Alhamdulillah dengan berpuasa kita dapat merehatkan alat pencernaan kita lebih kurang selama 12 jam setiap harinya. Oleh karena itu dengan berpuasa, organ dalam tubuh kita dapat bekerja dengan lebih teratur dan berkesan.

Pengambilan suplimen BUKAN pengganti kepada makanan seimbang kita, sebaliknya hanya MEMBANTU badan kita untuk mendapatkan nutrisi yg tidak lengkap disebalik GAYA HIDUP yg kebanyakan daripada kita yg tdk konsisten mengamalkannya secara berkualiti dan bermutu tinggi. Oleh itu dengann pengambilan suplimen ia sedikit sebanyak dapat menampung kekurangan nutrisi dalam badan kita.

Apabila kita berpuasa kadang2 badan kita cepat letih dan cepat penat kan..ini berlaku sama ada badan kita mmg betul2 penat sebab kekurangan air atau sbb minda kita sendiri yg set dari awal lg apabila berpuasa badan kita akan letih...tepuk dada tanya iman :-)

Di sinilah..pentingnya kenapa kita mengamalkan pemakanan yang boleh mengekalkan kesegaran dan kecergasan sepanjang hari seperti kurma, oats dan supplements (makanan tambahan)

Vitamin
Jadi, bagaimana pula jadual makan vitamin shaklee pada bulan puasa?

Waktu Sahur:
  • Minum segelas Perfromance Drink dan segelas ESP atau boleh mix Performance Drink, ESP dan Mealshake (gabungan terbaik).
  • Vitalea, B Complex & Vit C
Waktu berbuka:
  • Minum segelas Performance Drink dan ESP (untuk dapatkan hasil terbaik).
  • Makan Alfalfa, Vit C & Lecithin/Omega Guard
Selepas Terawih/moreh:
  • Zink, 
Sebelum Tidur:
  • Amalkan minum segelas ESP.
  • Ostematrix, Vit E/GLA
Atau boleh juga ikut macam ni:-

1.Yang biasa ambil pagi  - ambil selepas berbuka puasa
2.Yang biasa ambil tengah hari - ambil selepas Terawikh/moreh
3.Yang biasa ambil malam - ambil masa sahur

Atau anda boleh menghubungi distributor shaklee anda untuk mendapatkan keterangan yang lebih lanjut.

Suplimen ketika Bulan Puasa untuk kekal cergas dan bertenaga.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment