Friday 10 November 2017

PENGALAMAN BERPANTANG;LUKA CEPAT SEMBUH,MUKA BERSERI,SUSU BADAN MERIAH

Yati dan Hero-hero sekarang 2017

Alhamdulillah, diizinkan sekali lagi untuk yati berkongsikan pengalaman sendiri berpantang dengan vitamin Shaklee (Vitalea,B complex,Vitamin C,Ostematrix,ESP & Omega Guard). Mesti bila baca senarai vitamin yang yati makan tu pun dah semput kan?Memangla nampak banyak..tapi kita bukannya makan semua vitamin tu sekaligus...ada waktu2 yang terbaik untuk kita makan.Waktu terbaik?Yalah..waktu terbaik untuk dapat kesan yang terbaik kena ada cara makan yang betul.Jadual makan yang betul ni yati memang akan bagi untuk semua pelanggan tersayang yati..best tak?

Ok, berbalik kepada vitamin terbaik berpantang shaklee ni..yati amalkan semenjak hamil lagi..dan teruskan juga sewaktu berpantang.Selepas bersalin hari pertama yati dah makan Vitalea,Vitamin C,B complex dan Ostematrix, 4 vitamin ni je yang bawa ke hospital.Hari ke2 dah boleh keluar wad.

Hari ke2 semasa kat rumah tu,ramai orang,bukan sebab datang melawat yati..tapi sebab ada majlis tahlil kat rumah...apa yang yati sangat teruja waktu tu adalah semua yang datang rumah semua cakap,baru hari ke2 ke?dah kenapa ibunya sangat2 bertenaga,"tok pucat" kata orang Kelantan.Ramai cakap yati berseri2..auww...bukan yati cakap tau..orang ramai yang cakap.Alhamdulillah.

Lagi kesan vitamin berpantang shaklee ni, serius tak ada masalah sembelit..sembelit ni yati trauma tau..sebab anak pertama dia punya tahap sembelit sampai tahap buasir.Orang cakap kalau anak pertama buasir mesti seterusnya buasir juga...tp syukur sangat mimpi ngeri buasir tu tak berulang..kalau tak xde la senyuman berseri yati kan..hehehe.Orang buasir dan sembelit ni kita tengok muka pun dah tau ada masalah..muka ketat je nampak...

Uwais Dzulkarnain Hari Tabika Perpaduan

Susu badan?Ok,susu badan ni...Allah murahkan rezeki untuk Uwais Dzulkarnain (gambar di atas orangnya)..memang tak beli pun susu tepung standby..memang niat nak menyusu sepenuhnya Uwais ni.Jadi memang xde masalah susu badan untuk Uwais selama setahun.

Lagi satu yang paling suka dengan vitamin berpantang shaklee ni, berat badan cepat turun...masa mula mengandung buka buku merah 53kg..ni awal mengandung anak ke 2.Selepas bersalin,yati memang tak ada masalah untuk turun berat badan...makan memang tak ingat dunia sebab menyusu kan.Tapi masih maintain kurus...ya Allah best kan.Ini kisah 5 tahun lepas..dan kisah ini akan sentiasa tersemat dihati yati.Kenangan terindah berpantang dengan vitamin shaklee.Semoga ibu2 diluar sana juga seperti yati ada kenangan terindah bersama vitamin shaklee.

Last, kesan untuk kulit...malas nak cakap panjang, kan cakap yati perasan.Satu je nak bagitau...selepas bersalin "bertambah muda".....yeayyyyy...hehe.
VITAMIN BERPANTANG SHAKLEE

Oklah..bakal2 ibu..memang rugi sangat tau tak cuba vitamin berpantang Shaklee ni...cubalah untuk kesihatan dalaman dan juga kecantikan ibu2.Vitamin ni bukan sahaja beri manfaat kepada ibu2, tapi juga bayi mendapat manfaat sama melalui susu ibu...boleh kuatkan sistem imunisasi bayi dan juga bagi kulit cantik untuk bayi.

KESAN BERPANTANG DENGAN VITAMIN SHAKLEE.KLIK SINI

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment