Friday 2 February 2018

Redha Dalam Setiap Ujian;Kerana Allah Sayang Kita


Allah Tarik Balik Nikmat Bersebab
*********************************
Kegagalan dalam kehidupan..bukan sekali tapi berkali-kali..bila jatuh bangun..bila sakit usaha untuk sihat,bila kecewa ubati dengan senyuman...

Dalam kehidupan seharian kita,semua orang akan di duga dan dugaan setiap manusia tidak sama. Apa yang kita lihat tak sama apa yang dirasa.Walau kita pakai kasut yang sama saiz..tapi selesanya tak sama pada kita dan orang lain.

Dugaan datang tidak kira waktu..anytime je kita sebagai hamba Allah akan di duga..apabila hati rapuh sudah tentu kita akan menyalahkan kepada takdir kenapa uji kita macam ni.."sungguh berat ujian Mu Ya Allah,tidak tertanggung aku nak menghadapinya" sudah tentu ayat seperti itu akan kita luahkan..

Apa kata,mulai hari ini kita tukar ayat -ve tu ke arah positive. "Ya Allah,sesungguhnya kuasaMu amatlah besar berbanding dengan apa yg ku hadapi sekarang,aku yakin aku dapat hadapi dugaan ini dengan tabah dan sabar. Ujian ini hanyalah ujian kecik dariMu untuk aku dapat lebih kenikmatan di kemudian hari. Terima kasih Allah."



Yati tak pandai nak luahkan apa yang dirasa..sebab tu bila ada masalah yati selalu mengadu dengan Allah,menangis sepuas puasnya,nanti rasa dia lega yang amat..tenang setenang tenangnya..

Redha itu,bila kita ikhlas
Ikhlas menerima.
Berlapang dada,bersangka baik dengan Allah..
Move on...Allah kan ada.

Hubungi yati untuk dapatkan Vitamin Semulajadi Shaklee Terbaik di dunia.Yang pasti,Selamat,Semulajadi,Berkesan & Halal.

Ikhlas,
Kak yati
013 222 1663
Pengedar Shaklee Terbaik Anda 🌿
Pengedar Shaklee Pasir Mas

No comments:

Post a Comment