Monday 25 November 2013

Kelebihan dan Manfaat Bawang Putih atau garlic Shaklee

Adakah anda seorang penggemar bawang putih?Jika YA, tahniah yati ucapkan kerana tidak sia-sia anda menggemarinya, ini kerana banyak kelebihan dan manfaat pada bawang putih.
Dalam apa jua masakan, boleh dikatakan semuanya mesti menggunakan bawang putih, sama ada masakan goreng, sup, stim, panggang, kalau tak masukkan bawang putih tu rasa macam tak lengkap je masakan tu kan?
Jangan tak tahu pula, produk Shaklee juga mempunyai vitamin yang di perbuat daripada bawang putih ni. Jom kita lihat apakah kelebihan dan manfaat yang terdapat pada bawang putih.

Kelebihan dan Manfaat Bawang Putih

1. Mengurangkan risiko strok.
Bawang putih akan merangsang penghasilan nitric oxide pada dinding saluran darah. Ini akan membantu saluran darah untuk mengembang dan seterusnya mengawal tekanan darah dengan baik bagi mengelakkan risiko darah tinggi dan strok.

2. Mengurangkan risiko kanser.
Bawang putih kaya dengan bahan antioksidan seperti selenium yang membantu mengurangkan free radical di dalam darah. Ini akan mengurangkan risiko seseorang mendapat kanser.

3. Anti bakteria dan antivirus.
Sejenis bahan Allicin yang terkandung di dalam bawang putih ini bertindak sebagai antivirus dan antibakteria dalam memusnahkan beberapa mikrob. Jadi, ianya amat baik untuk jangkitan perut, jangkitan influenza dan sebagainya.

4. Antiinflamasi.
Kajian juga menunjukkan bawang putih mempunyai bahan antiinflamasi yang dapat membantu mengurangkan penyakit asma, mengurangkan inflamasi pada arhritis pada sendi seperti rheumatoid atau pun osteoarthritis.

5. Mengandungi banyak iodin.
Kandungan iodin yang tinggi di dalam bawang putih amat baik untuk pesakit yang menghidap hypertiroid.

6. Membantu sistem pencernaan.
Bawang putih akan merembeskan gastric acid pada lapisan perut yang akan membantu proses pencernaan di dalam saluran makanan.

7. Meningkatkan sistem imunisasi.
Ya, terdapat kajian yang mendapati bahawa pengambilan bawang putih sebanyak 2 hingga 3 biji sehari selama tiga minggu akan meningkatkan aktiviti sel darah putih untuk melawan jangkitan dan tumor.

8. Mengurangkan kolesterol dalam tubuh.
Kandungan Di-sulphide di dalam bawang putih membantu menurunkan nilai kolesterol di dalam saluran darah dan seterusnya mengurangkan risiko penyakit jantung.

credit:sumber

Wah..rupa2nya banyakkn kelebihan bawang putih ni...jadi kepada semua jom kita jadikan amalan makan bawang putih sebagai makanan yang wajib dalam diet seharian. Tp xsemua bawang putih yang kita makan akan dapat 100% khasiatnya. Kenapa?Ia bergantung pula kepada bagaimana bawang putih itu ditanam, banyak racun, bahan kimia, dan juga bergantung kepada cara masak. 
Inginkan khaisat bawang putih yang semulajadi dan 100% bebas bahan kimia?Amalkan Garlic Shaklee...:-)
Kelebihan yang terdapat pada Garlic Complex keluaran Shaklee adalah Galic Complex diperbuat daripada bawang putih jenis premium yang ditanam secara organik di California, USA diwaktu musim panas dan bebas 100% daripada penggunaan racun perosak.

Pembuatan supplement Garlic Complex dilakukan pada terkawal iaitu pada suhu bilik tanpa haba semata-mata untuk mengekalkan pengaktifan Allicin pada tahap 100%. (tidak semua garlic yang dijual dipasaran mempunyai Allicin aktif. Allicin merupakan sebatian organosulfur yang terkandung dalam bawang putih yang mempunyai kelebihan sebagai antibakteria dan anti kulat, dan mempunyai sifat penyembuh.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment