Saturday 28 June 2014

Tip Hebat Kekal Langsing dan Sihat Sepanjang Ramadhan (Bersahur)

Sebelum ni yati ada kongsikan tip kekal langsing dan sihat sepanjang ramadhan sebelum puasa. Kali ini yati nak kongsikan tip kekal langsing dan sihat semasa bersahur pula. Semangat tau di bulan Ramadhan ni...ambik peluang nak kurus nak turun kilo banyak2 di bulan Ramadhan...tapi janganlah sampai terabai ibadat ya...kiranya bulan Ramadhan ni bonus la untuk mereka yang berazam nak kurus di awal tahun tu..
tips_kurus_dengan_selamat

Tip Semasa Bersahur

1. Hidangan biasa
-makanlah dalam jumlah hidangan biasa. Makan banyak tidak akan membuatkan anda kenyang lebih lama sehingga tiba waktu berbuka puasa.
-Pengambilan makanan yang terlalu banyak boleh mebuatkan badan anda dehidrasi lebih cepat. Walau bagaimanapun, jangan makan terlalu sedikit kerana badan akan kekurangan tenaga sehungga menyukarkan anda untuk menumpukan pada kerja.

2. Pengambilan Karbohidrat Kompleks
-Karbohidrat kompleks ini mengambil masa yang lama untuk dihadamkan dan boleh memberi tenaga lebih lama. Ia terdapat dalam nasi beras merah, roti gandum, bijian, buah dan sayuran.
-Jenis makanan ini baik untuk mempertahankan tenaga yang diperlukan oleh otot semasa berpuasa. Selain itu, ia membantu badan menyerap lebih air dan mengelakkan masalah kekurangan cairan dalam badan.

3. Makan Perlahan
-jangan makan terlalu cepat kerana ia boleh mengganggu kadar gula dalam darah dan membuatkan perut anda cepat merasa lapar. Makan dengan cepat juga akan menyebabkan badan bekerja lebih keras untuk penyerapan nutrisi. Kesannya badan cepat terasa letih.

4. Pilih Air Putih Berbanding Manis
-Mengambil minuman manis semasa bersahur memanglah nikmat. Kombinasi gula ini cepat memberi tenaga tambahan. Namun tenaga yang dihasilkan daripada gula pasir akan hilang dengan cepat.
-Disarankan supaya mengambil minuman manis ketika berbuka sahaja. Ini untuk menggantikan tenaga yang hilang. Ketika bersahur, eloklah minum air putih dan perbanyakkan makan buah-buahan dan sayuran. Elakkan minum kopi atau cafien kerana ia boleh menyebabkan dehidrasi.

5. Amalkan Set Kurus Shaklee untuk lagi berkesan dan lemak2 dibuang dengan betul yang penting, set kurus Shaklee bukan sahaja membantu mempercepatkan proses penurunan berat badan, tetapi juga memberikan anda kesihatan bertambah baik.

Tip Hebat Kekal Langsing Semasa Berpuasa

Semoga bulan Ramadhan kali ini dapat menambahkan sebanyak yang mungkin ibadat dan pahala untuk akhirat, dan dapat menurunkan lemak2 dalam badan supaya raya kali ini selim melim dan cantik gitu...

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment