Saturday 21 June 2014

ESP Shaklee Sesuai Untuk Kencing Manis

Kencing manis atau diabetis berlaku apabila pankreas dalam badan tidak lagi menghasilkan insulin atau badan tidak boleh menggunakan insulin sendiri dengan berkesan. Insulin adalah sejenis hormon yang mengawal paras gula dalam darah. Apabila kita makan atau minum, kandungan gula dalam makanan atau minuman itu meransang kelenjar pankreas untuk menghasilkan insulin. Insulin akan digunakan untuk membawa gula dalam saluran darah

Insulin ‘membenarkan’ gula yang dipecahkan dalam bentuk ringkas dalam darah berpindah ke sel bagi membolehkan sel berfungsi.

Bagaimanapun, sekiranya proses pemindahan tidak berlaku (akibat kekurangan insulin), darah akan mempunyai gula yang berlebihan. Maka dengan itu akan berlakulah kencing manis.

Persoalannya, adakah ESP shaklee sesuai dengan mereka yang mengidap masalah kencing manis?

Jawapannya ialah sudah tentu sangat sesuai. Ini kerana ESP Shaklee mengandungi bacaan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39. 
Indeks glisemik (G.I) adalah ukuran kecepatan sesuatu makanan yang mengandungi karbohidrat dalam meningkatkan kadar gula dalam darah setelah dimakan. Makanan dengan indeks glisemik yang tinggi adalah makanan yang cepat dicerna dan diserap sehingga kadar gula darah akan meningkat dengan cepat secara berterusan. 

Makanan dengan indeks glisemik yang rendah akan mengalami pencernaan dan penyerapan yang lambat sehingga peningkatan kadar glukosa dan insulin dalam darah akan terjadi secara perlahan-lahan. Selain itu, makanan dengan indeks glisemik yang rendah dapat mengawal nafsu makan dengan memperlambatkan rasa lapar. Sekaligus dapat menurunkan berat badan.

Berminat dengan ESP Shaklee ini?Anda boleh membuat pembelian di Link ORDER ESP SHAKLEE

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment