Sunday 4 November 2018

3 Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Cepat Dan Berkesan

Kehadiran jerawat di wajah menyebabkan anda rasa tertekan dan hilang keyakinan diri. Masalah ini akan bertambah teruk apabila jerawat itu meninggalkan parut dan bekas berlubang di wajah.


Parut jerawat selalunya sangat degil,walaupun pelbagai produk sudah digunakan,tapi kesannya tetap sama sehingga menyebabkan anda  berputus asa. Jenis parut jerawat seperti parut yang hitam dan berlubang adalah yang paling sukar dihilangkan. Oleh itu, saya akan berkongsi 3 cara untuk menghilangkan parut jerawat dan memberikan anda kulit wajah yang licin.

3 Petua Hilangkan Parut Jerawat Dengan Cepat Dan Berkesan



1.Jus Timun

Kandungan air dalam timun boleh menyegarkan kulit wajah. Sebab itulah ianya sangat bagus sebagai penyegar semula jadi untuk kulit. Timun juga memperbaiki tekstur kulit, menyembuhkan, melembapkan wajah dan membuatkan kulit wajah kelihatan awet muda.

Disebabkan cara pemakaiannya yang mudah dan senang didapati,ia menjadikan timun antara bahan semulajadi yang digemari oleh semua orang dalam rawatan kecantikan kulit.

Anda hanya perlu hiris timun segar dan letakkan pada wajah yang berparut. Biarkan selama 20-30 minit kemudian cuci wajah anda dengan air sejuk.

Parut jerawat anda juga dapat dipudarkan dengan menggunakan timun. Hal ini kerana timun mempunyai Vitamin A dan juga vitamin C serta magnesium yang mampu memberikan kelebihan untuk kulit anda dan juga memudarkan parut jerawat yang degil. Amalkan setiap hari agar kesan parut itu hilang.


2. Pengambilan Suplimen Yang Betul

Tahukah anda, dengan pengambilan supplimen, parut jerawat anda boleh hilang dan menjadikan kulit bertambah cantik?Parut jerawat akan cepat hilang jika kita merawat dari dalam iaitu dari akar umbi.

Suplimen shaklee yang terbaik untuk menghilangkan parut jerawat ialah Vitamin C, ESP (Energized Soy Protein) dan Vitamin E.

Bagaimana Suplimen Membantu Hilangkan Parut Jerawat?
VitaminC-Shaklee-Hilangkan-Parut-Jerawat

1.Sustained Release Vitamin C Plus
Badan kita memerlukan jumlah kolagen yang banyak bagi menampung sel-sel rosak serta menghilangkan parut jerawat yang tidak sekata akibat sikap memicit jerawat.

Oleh itu,kita perlu mengamalkan pengambilan vitamin C yang cukup untuk badan setiap hari, ini kerana Vitamin C berfungsi dalam membantu tubuh menghasilkan kolagen.

Pastikan anda mengambil Vitamin C yang bersifat pelepasan masa atau Sustained Release. Ini supaya vitamin C yang dibekalkan ke dalam badan dapat dserap sepenuhnya tanpa berlaku pembaziran vitamin C keluar melalui air kecil.

ESP_Membantu_Hilangkan_Parut_Jerawat
2. ESP
ESP merupakan protein terbaik yang lengkap dan berkhasiat yang membantu membaiki, membina sel-sel tubuh yang sihat dan cantik.

Sel-sel yang sihat lebih mudah menyerap vitamin berbanding sel-sel yang kurang sihat. Disebabkan itu, pengambilan protein sangat penting untuk mereka yang ingin memudarkan parut jerawat. Dan telah ramai yang amalkan ESP untuk menghilangkan parut jerawat mereka.

Kelebihan ESP :-

  • Memperbaharui Sel Kulit Mati pada wajah agar wajah anda kelihatan lebih ceria
  • Menghilangkan parut jerawat diwajah
  • Mencerahkan kulit yang kusam agar kelihatan berseri TANPA mekaup.

*ESP juga boleh buat masker pada wajah.


Parut jerawat yang merupakan luka perlu dirawat dari dalam. Untuk merawat kulit tersebut, badan kita memerluka jumlah kolagen yang banyak bagi menampung sel-sel rosak dan lapisan kulit yang kini menjadi tidak sekata akibat terluka pada saat anda memicit jerawat anda dahulu.

Untuk mendapatkan kolagen yang cukup dalam badan, kita perlu mengamalkan pengambilan vitamin C. Ini kerana vitamin C sangat berkesan untuk membantu penghasilan kolagen semulajadi dari dalam badan.

Kekurangan vitamin C akan mengurangan jumlah kolagen dalam badan kita seterusnya menyebabkan kulit menjadi kusam dan gelap.

Oleh itu, dengan mengamalkan vitamin C Shaklee, paras kolagen dalam badan dapat ditingkatkan. Kolagen dalam badan akan membantu merawat parut jerawat pada kulit dan wajah

Vitamin_E_Hilangkan_Parut_Jerawat
3.Vitamin E Shaklee Bantu Hilangkan Parut Jerawat

Vitamin E dengan grape seed extract!! Memang best sangat sebab grape seed extract sangat bagus untuk kulit tinggi antioksidan dan anti aging. Vitamin E Shaklee adalah asli dan ini boleh dilihat pada label botol yang tertulis d- alpha tocopherol.

Keistimewaan Vitamin E Shaklee ialah:
  • Satu kapsul menyediakan 400IU vitamin E dari sumber semula jadi daripada minyak kacang soya dalam bentuk D-alfa-tokoferol, yang merupakan bentuk aktif biologi vitamin E dan lebih mudah diserap dalam tubuh.
  • 65mcg selenium untuk melengkapi aktiviti vitamin E bagi memberi fungsi optimum.
  • 39.4mg Ekstrak Biji Anggur, mengandungi proantosianidin, sebatian yang mempunyai kandungan antioksidan yang bagus.


3.Menggunakan Skincare Terbaik Youth Shaklee

Set penjagaan kulit lengkap untuk membantu menangani tanda-tanda penuaan, mengurangkan kedutan, bintik-bintik hitam penuaan serta pigmentasi, memperbaiki kerosakan disebabkan oleh matahari, meningkatkan kecerahan dan seri wajah

Produk-produk youth adalah :
  • 100% vegan, iaitu berasaskan tumbuh-tumbuhan
  • Hipoalergenik, bermaksud tindak balas terhadap alergi adalah paling minimum lepas pakai skincare ni
  • Non-Comedogenic, tidak menyumbatkan liang roma
  • Diuji oleh ahli dermatologi
  • Diuji oleh ahli oftalmologi, bermaksud selamat untuk mata
  • Bebas daripada 1500 bahan kimia merbahaya seperti merkuri, hydroquinone dan sebagainyaSet penjagaan kulit lengkap youth membantu menangani;
Tanda-tanda penuaan

  • Mengurangkan kedutan
  • Bintik-bintik hitam penuaan serta pigmentasi
  • Memperbaiki kerosakan disebabkan oleh matahari
  • Meningkatkan kecerahan dan seri wajah


Semoga perkongsian ini dapat memberi penyelesaian kepada anda yang sudah lama mengalami masalah parut jerawat serta sudah berhabis beratus-ratus duit tanpa ada hasilnya.Dengan Vitamin Shaklee,anda bukan sahaja cantik tetapi pakej dengan kesihatan yang sihat lagi.Sangatlah berbaloi-baloi.

Untuk anda yang menjadi pelanggan saya,anda adalah seorang yang bertuah.Ini kerana saya akan bagi cara makan vitamin dan cara menggunakan skincare youth dengan tepat,betul dan seterusnya berkesan.Bertindak sekarang sebelum parut jerawat menjadi parut kekal.

Sebarang pertanyaan anda boleh hubungi saya 013 222 1663 yati atau klik sahaja icon dibawah untuk pembelian terus secara online.


 Order_vitamin_secara_terus
Anda inginkan HARGA MURAH dan PENJIMATAN sehingga 15 % ke 20% barangan shaklee?Daftar diri anda sebagai ahli shaklee untuk makan sendiri dengan yati sekarang.Penjimatan berganda akan anda peroleh!

Tips Untuk Hilangkan Jerawat,Kulit Kering dan Kusam.Klik SINI.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U Vitamin
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663 
ID No :909121

No comments:

Post a Comment