Monday 9 September 2013

Energizing Soy Protein (ESP)- Membekalkan Tenaga Berpanjangan

Hari ni yati nak bercerita pasal ESP lagi....yati mula minum ESP ni selepas 2bulan yati bersalin. Sebab apa?sebab tertarik dengan manfaat yang ada pada esp la...hehehe. Ok selepas 2 bulan bersalin yati dah mula kerjakan...masa ni stok susu yati xbuat pun dlm pantang.so masa tggal anak dekat pengasuh..mmg kais pagi makn pagi..bila dh start kerja rutin harian pun mcm busy sikit...so yati decide nk tambah ESP dalam diet seharian yati..di samping yati makan set berpantang (Vitalea,B complex, Vit C, Zink, Alfalfa, Omega Guard).

Alhamdulillah, setelah yati minum ESP ni yati dah rasa seronok dan jatuh cinta dengan ESP ni. Sesuai betul dgn nama dia yg "energizing"..memang energy booster betul. Tiap2 pagi sebelum pergi kerja mesti shake-shake ESP dulu. Di smping bagi yati tenaga, ESP juga buat yati rasa kenyang...so klu waktu pagi tu yati xsarapan xde la rasa terketar-ketar (yati xboleh lapar nk kena mkn on time). Apa yang yati rasa bila yati minum ESP ni, susu badan mmg pekat dan baby yati minum susu dalam 3oz je sekali minum dan baby cepat kenyang. Bila lepas minum tu wajib  baby bunyi "eerk.." sendawa la..:-)
Bonus juga parut perut pecah masa mengandung tu elok aje..mmg xde kesan langsung..saya suka..saya suka...

Energizing Soy Protein (ESP) ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang tinggi yang pernah dihasilkan. Kacang Soya yang digunakan oleh SHAKLEE hanya mengandungi "non-GMO"(non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Tambahan pula setiap 850g (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

ESP dari SHAKLEE merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur tua dan muda. Manakala, kandungan Indeks Glisimek(G.I) yg rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada penghidap kencing manis.

Testimoni ESP

Satu hidangan SHAKLEE bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia

G.I menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai G.I yng tertinggi manakala karbohidrat dengan G.I yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan anda. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang.

Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol, Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. ESP dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya..

Lagi tentang kelebihan ESP. Klik SINI

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment