Thursday 21 March 2013

Ostematrix lebih daripada sekadar Kalsium

Adakah anda mengalami gejala seperti sakit pinggang, sakit lutut, sengal-sengal pinggang, kejang otot, kebas dan rasa mencucuk sekeliling tangan dan kaki, keletihan, rambut kasar, kuku rapuh, tumit pecah dan kasar? Jika anda mengalami tanda-tanda di atas, ini menunjukkan anda kekurangan kalsium. Cukupkah pengambilan kalsium dalam diet seharian anda? Cukupkah anda mengambil 4 gelas susu sehari? Cara mudah untuk atasi masalah kekurangan kalsium ini adalah dengan mengambil pil kalsium shaklee atau lebih dikenali sebagai ostematrix.

Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia. Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas. Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh.

Mari kita lihat apa yang terkandung didalam Ostematrix Shkalee
  • 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi.
  • 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya.
  • 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium
Manfaat utama Ostematrix/Kalsium ialah

1. Menguatkan tulang 
- Kalsium menghalang osteoprosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf. Ia juga merawat gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

2. Memperbaiki kekejangan dan kebas
-pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.

3. Meringankan stress
-Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur dengan selesa.

4.Memperbaiki masalah haid
- Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

5. Pengalkalian tubuh
- Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

7. Vitamin D
-Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal

8. Magnesium
- Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf, dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata penyakit jantung, menghalang endapan kalsium yang menyebabkan penyakit batu karang.

9. Zinc, boron, manganes, kuprum
- Memelihara metabolisme kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.

Tips untuk memilih kalsium yang terbaik untuk kesihatan anda:-
  1. Pilih produk yang ada vitamin D dan Magnesium
  2. Elakkan produk yang diperbuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum.
  3. Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

Justeru, amat disarankan anda semua mengambil Ostematrix Shaklee(kalsium magnesium) dalam diet harian anda. Baik mencegah sebelum parah. Jika lambat bertindak, dan paras kalsium anda semakin kritikal, potensi untuk menghidapi osteoporosis akan berlaku.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-
FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment