Monday 7 October 2013

Kesan dan Manfaat Kolagen Shaklee

Di dalam Islam, menjaga kecantikan serta berhias cantik untuk suami adalah diwajibkan. Namun, bagi wanita Muslimah, melakukan rawatan pembedahan merubah wajah adalah dilarang kerana hukumnya haram.

Menyedari kebanyakan wanita berkerjaya masa kini ramai yang mementingkan kecantikan selain mendapatkan rawatan halal, terdapat pelbagai cara boleh dilakukan wanita bagi meneruskan impian mendapat­kan kulit yang cantik, anjal dan berseri iaitu menerusi produk makanan kesihatan yang banyak terdapat di pasaran.

Menurut Pegawai Perubatan Estetik Pusat Kecergasan Wanita Az-Zahrah (PKW), Bandar Baru Bangi, Dr Siti Hawa Abd Karim, kolagen adalah sejenis protein yang penting untuk memelihara keremajaan dan keanjalan kulit. Kira-kira 25 hingga 35 peratus daripada jumlah keseluruhan protein di dalam badan terdiri daripada kolagen dan 80 peratus struktur kulit terbentuk darinya.

“Bahan ini berfungsi untuk mempertingkatkan penghasilan sel baru, membantu memelihara keremajaan kulit, melembutkan dan membuat kulit lebih bercahaya serta efektif menghilangkan kedutan dan mencegah proses penuaan,” katanya. 

Apa itu kolagen?
  • Collagen ialah tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligemen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah. Secara semulajadi, terdapat lebih kurang 30% kolagen di dalam tubuh badan kita dan ia terdapat dalam kulit, tulang dan juga gigi. 
  • Collagen banyak membantu dalam kecantikan dan kesihatan, mengekalkan kemudaan, anti-penuaan, mencegah penyakit dan meningkatkan kesihatan badan.
Namun, apabila usia semakin meningkat, bermula seawal 25 tahun proses pengurangan kolagen oleh sel fibroblast akan berlaku seterusnya menyebabkan kulit menampakkan garis penuaan, berjeragat, kusam dan kurang bermaya.

“Ini ditambah faktor alam sekitar seperti debu dan kotoran, terdedah terlalu lama kepada sinaran matahari, penggunaan bahan kosmetik yang tinggi kandungan kimia, tekanan di tempat kerja serta wanita yang sering melahirkan anak, menyebabkan pengurangan penghasilan kolagen dalam, sekali gus menyumbang kepada kelesuan kulit,” katanya.

Oleh kerana itulah, pengambilan kolagen dalam diet seharian kita amat penting bagi mengekalkan kesihatan. keanjalan dan kecantikan tubuh badan.

Shaklee Collagen Powder – Lebih dari Sekadar Collagen
  • Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah
  • Mempunyai jisim molekul yang sangat rendah lebih kurang 1000 dalton menjadikan kadar penyerapan lebih pantas dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.
  • Shaklee menambah 7 ramuan yang aktif untuk meningkatkan keberkesanan collagen: Ekstak biji Camellia Japonica, ekstrak Pfaffia, Vitamin C, B2, B6, Lactobacillius Acidophilius, Ekstrak kulit kerangan laut, Kolagen dari Ikan.
  • Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.

Shaklee RSS secara langsung akan memberikan kesan yang menakjubkan: 
  • ANTI PENUAAN - mengurangkan liang pori-pori, kedutan dan garis-garis halus yang kelihatan
  • MENGHIDRAT - melembapkan kulit bagi mengurangi rasa keringdan berkupas pada muka
  • MENGEMBALIKAN KEANJALAN KULIT - meningkatkan ketegangan kulit, keanjalan dan kelembutan.
  • MELICINKAN - meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit
  • MENYUBUR - menggalakkan kuku yang kuat, rambut yang tebal dan bersinar
  • MENCERAH - mengurangkan pigmentasi, jeragat dan meratakan warna kulit.
  • MENEGANG - membantu menegangkan dan menganjalkan payudara 
Kesan pengambilan Shaklee Collagen Powder

♥ Meningkatkan kelembapan kulit ~ 90%

♥ Mengurangkan kekasaran & kekeringan ~ 75%

♥ Meningkatkan dalam penampilan keseluruhan ~ 71%

♥ Meningkatkan kelembutan & kelicinan ~ 69%

♥ Meningkatkan pemakaian kekal mekap ~ 60%

♥ Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti ~ 55%

♥ Meningkatkan ketebalan rambut ~ 54%

♥ Meningkatkan keserian, tona & warna kulit ~ 50%

♥ Mengurangkan garis-garis halus & kedut-kedutan ~ 18%

Saya sendiri teruja tau bila tahu tentang banyak manfaat kolagen shaklee ni...insyaallah malam nanti yati akan mula makan kolagen.Nanti kesan ke atas diri yati sendiri akan yati update dalam blog.Tungguuuuuuuuu......^_^

Bulan Oktober bulan promo untuk kolagen Shaklee tau..harga memang jauh lebih murah berbanding bulan biasa...selalunya 1kotak RM298 tau...tapi bulan ni Buy 6 Free 1...memang murah lah...rugi sangat tak gunakan peluang keemasan ni. Setahun sekali pun belum tentu ada promo untuk kolagen ni.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment