Thursday 23 May 2013

Sarapan yang Sempurna Untuk Bertenaga Sepanjang Hari dengan Mighty 3 Gems Shaklee

Ramai yang tidak sedar yang sarapan merupakan rahsia untuk kekal sihat dan bertenaga sepanjang hari. Malah, pakar pemakanan juga sependapat; sarapan pagi adalah sumber pertama untuk memulakan hari kita, sebagaimana dituntut dalam Islam untuk bangun bersahur, walaupun ada yang boleh bertahan sehingga menjelang waktu berbuka.
Kajian terbaru menunjukkan, orang yang bersarapan secara tetap menikmati kehidupan berkualiti, tersusun, bersikap positif, lebih langsing (yang ni mesti ramai yg teruja..hehe) dan memiliki daya tumpuan lebih baik.

Persoalannya mengapa sarapan sangat penting kepada kita?

Sarapan amat penting kerana setelah semalaman anda menghabiskan masa dengan tidur, sudah pasti perut menjadi kosong dan tubuh badan kekurangan air. Ini bermakna anda telah terhidrat, kandungan gula di dalam darah juga menjadi rendah dan ini bermakna tubuh badan mempunyai tenaga yang sedikit.
Mengambil sarapan pagi sebenarnya membantu untuk mengurangkan berat badan kerana ia mengelakkan seseorang itu daripada mengambil makanan ringan atau snek sebelum tiba waktu makan tengahari. Bagaimanapun, untuk memastikan tubuh badan mendapat tenaga yang mencukupi sebelum tiba waktu makan tengahari, sarapan yang diambil perlulah sihat dan berkhasiat. Bukannya berlemak dan tinggi kolesterolnya.


Apakah kesan jika tidak bersarapan?
  • Tidak dapat memberi tumpuan untuk masa yang panjang.
  • Cepat letih, mudah terganggu dan tidak selesa di waktu pagi.
  • Mengurangkan kepekaan, daya tumpuan dan prestasi berkurang bagi pelajar di sekolah.
  • Mengambil masa yang agak lama untuk bertindak balas.
  • Kandungan gula dalam darah yang rendah.
  • Produktiviti kerja menurun
Shaklee menawarkan Program Mighty 3 Gem untuk memulakan hari anda dengan sarapan yang lazat dan berkhasiat.


Kebaikan Mighty 3G Programme : 

♥Membuatkan anda bertenaga sepanjang hari
♥Membantu dalam meningkatkan tahap kepekaan dan penumpuan
♥Memelihara kesihatan secara menyeluruh

Melshake
-MealShake merupakan makanan segera yang rendah lemak dan rendah-glycemic.
-Nutrisi lengkap yang menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita.
- Membekal nutrisi kepada sel tubuh, ia kaya dengan protin (tdk mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain.
-Membantu tumbesaran, dimana mealshake mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.
-Mengandungi vitamin A,C,E,zink, selenium yang merupakan agen ant0oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.

Performance Maximum 
(Minuman Pilihan Ahli Angkasawan dan Para Atlet)
-Performance merupakan minuman sukan pertama bagi para atlet sukan di Amerika Syarikat.
-Performance juga telah direka khusus untuk para angkasawan NASA, Amerika Syarikat.
-Memberikan tenaga kepada otot dans el dengan cepat, menggantikan air yang hilang sewaktu latihan fizikal, meningkatkan daya tahan otot dan memanjangkan waktu latihan tanpa mencederakan tubuh.
-Mengurangkan kehausan, mencegah penyahhidratan, melembapkan kulit dan kelihatan muda.
-Ujian klinikal membuktikan rumusan eklusif OptiCarb yang sudah dipatenkan ini akan meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda, memberikan tenaga dan memelihara sirkulasi bendalir dalam tubuh.

ESP - Soy Protein Isolate Powder
-Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk 9 asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.
-Mempunyai indeks glisemik yang rendah, menjadikan ia sesuai untuk penghidap kencing manis dan membuatkan kita lebih bertenaga.
-Mengatasi masalah gastrik.
-Menjadikan kulit yang lebih anjal, tegang, dan berseri-seri.

Jom mulakan hari anda dengan sarapan yang sempurna, lazat dan berkhasiat untuk kekal bertenaga dan sihat sepanjang hari. Supaya hari-hari anda akan penuh dengan kegembiraan dan keceriaan....:-)

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-
FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment