Friday 25 January 2013

Vitamin E Shaklee;Kekal Muda Jelita dan Kulit Licin Tanpa Parut

Vita-E Complex shaklee adalah vit-e yang terbaik di pasaran, ini kerana keberkesanan dan keistimewaan yg terdpt pd vita-E Shaklee. Yati sendiri yg br menggunakn Vita-E pd awal bulan Jan 2013 sgt2 berpuas hati dan rasa rugi tak ambil dari awal lg,tp xpe dr tdk pernah langsung sekurang2nya yati sempat dan ada rezeki untuk merasai sendiri kebaikan vita-E shaklee ni..1 hr yati ambik 1 biji, kdg2 yati buat masker sblm tdo. Bgn pagi excited nk gi cuci muka..hehe.
Sblm ni yati dh buat entry tentang Vita-E kan..so kali ini yati nk post sekali lagi sbb dah jatuh cinta dgn Vita-E ini...sesuai dgn nama gelaran Vita-E iaitu Vitamin cinta :-)..kpd suamiku..jgn jeles ya...ku jatuh cinta dgn vitamin ni pun untuk kebaikan kt bersama juga..hehehe.
Jom kita tgk knp Vitamin E Complex Shaklee....

Vita-E Complex Shaklee

Kandungan Vita-E Shaklee
1. Vitamin E (as d-alpha tocopherol)  = 322.89mg (provide 400 IU)
2. Grape Seed (Vitis vinifera) Extract = 39.40mg
3. Selenium (as selenium amino acid chelate) = 65.00 mcg

Vitamin E adalah vitamin larut lemak. Vitamin E merupakan vitamin antioksidan yang aktif. Istimewanya vita-e Shaklee ialah dengan kehadiran Selenium di dalam Vitamin E, ia meningkatkan lagi potensi Vitamin E itu sendiri. Kedua duanya bersifat antioksidan di mana ianya bekerjasama untuk melambatkan penuaan.

Kelebihan Vitamin E bersama Selenium
Tahukah anda Vitamin E bekerja secara sinergi dengan Selenium yang juga di kategorikan sebagai anti oksidan.
Kombinasi Vitamin E dan Selenium melambatkan proses penuaan. Selenium diperlukan untuk penghasila gluthathione peroxidase yang merupakan antioksidan utama di dalam setiap sel tubuh

Vitamin E dan Selenium juga membantu kesuburan lelaki dan wanita. Lelaki memerlukan Selenium lebih berbanding dengan wanita kerana lelaki akan kehilangan Selenium melalui pengeluaran air mani. Vitamin E dan Selenium membantu meningkatkan penghasilan sperma yg berkualiti.

Kombinasi vitamin E dan Selenium membantu mengurangkan simptom 'hot flashes' yang di alami oleh wanita menopause. 
Selain itu, Vitamin E dan Selenium boleh membantu mengurangkan masalah psoriasis.

Kelebihan Vita-E bersama Grape Seed (extrak biji anggur)
  • Mengikut kajian saintifik, minyak biji anggur terbukti amat berkesan untuk membantu mengatasi masalah KANSER serta amat baik untuk awet muda dan memelihara kecantikan badan jika mengamalkannya secara konsisten. 
  • Grape Seed Extract juga terbukti berkesan unyuk menguatkan system imun badan, menurunkan paras kolestrol, menghalang pembentukan darah beku, melegekan masalah berpunca daripada urat timbul, serta merencat pembengkakan dan keradangan.
  •  Ekstrak biji anggur mengandungi pelbagai khasiat kesihatan iaitu protien, lipid, karbohidrat dan polifenol.
  • Kuasa antioksidan polifenol adalah 20 kali lebih baik dari vit E dan50 kali lebih baik daripada vitamin C.
  •  Salah satu phenol yang ditemui dalam biji anggur ialah OPC (oligomeric Proanthi Cyanidin) ni lebih tulen berbanding kumpulan fitonutrien yg lain. OPC ni memelihara tubuh dari penuaan sebelum masanya.OPC juga terikat dengan kolagen. Senang cerita, procyanidin ini juga membantu kulit lebih elastik, membuatkan seseorang nampak muda secara semulajadi.


Khasiat dan Keistimewaan Vita-E Shaklee
  1. Menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas.
  2.  Memperbaiki peredaran darah,untuk memperbaiki tisu, dan sangat berguna dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic payudara.
  3. Melindungi paru2 dari pencemaran udara.
  4.  Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.
  5. Mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama menguatkan dinding kapilari.
  6. Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, dan membantu mencegah anemia dan "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.
  7. Mengurangkan risiko Alzheimer (nyanyuk).
  8.  Mengurangkan risiko keguguran bagi wanita hamil.
  9.  Merendahkan kadar kolesterol.
  10.  Membantu mencegah kanser.
  11. Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki.
  12. Vitamin E juga dikenali sebagai ‘vitamin cinta’ kerana ia boleh membantu dalam perhubungan suami isteri. Malah wanita hamil, menyusukan anak, mengambil sebarang pil hormon dan melalui fasa menopous memerlukan vitamin E.

Sumber makanan Vitamin E:
Minyak sayuran, sayuran berdaun hijau gelap, bayam, kacang, biji-bijian , dan semua bijirin. Beras perang, makanan daripada jagung, telur, rumpai laut, hati yang dikeringkan, susu, oat, daging organ , kacang soya, ubi kentang, selada air, dan gandum.

Kekurangan vitamin E boleh menyebabkan:
Mudah radang, penuaan kulit sebelum masa, rambut gugur, boleh mandul baik lelaki mahupun wanita, gangguan saraf dan otot, Anemia (kekurangan bil sel darah merah @ hemoglobin), senang keguguran, hilang nafsu seksual, luka lambat sembuh, prostat membesar.

Vitamin E yang baik ialah vitamin E dari sumber semulajadi dan beserta Silenium. Cara untuk mengenali vitamin E tersebut adalah dari sumber semulajadi ialah:-

-Lihat label pada botol Vitamin E tersebut, pastikan Vitamin E itu datang dari sumber d-alpha-tocopherol - 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli. Ini kerana, suplemen Vitamin E dari sumber semulajadi boleh diserap oleh badan sebanyak 2 kali ganda lebih mudah berbanding Vitamin E sintetik. Satu huruf kecil ‘l’ atau ‘dl’ menunjukkan sumber tiruan atau kimia.

Kenapa Vitamin E Shaklee adalah yang terbaik?
1. Mengandungi 400 IU vitamin E yang semulajadi
2. Mengandungi 65 mcg Silenium sebagai pelengkap bagi menyempurnakan fungsi vitamin E.
3.Mengandungi 39.40 mg grape seed yang menambahkan lagi kuasa vitamin E.

Siapa yang Perlukan Vitamin E
·        - Lelaki dan wanita.
·        - Ingin kelihatan muda
·        - Mempunyai masalah jantung atau kolestrol
·         -Sukar mengandung
·        - Dingin untuk melakukan hubungan kelamin


In shaa allah, sesiapa sahaja yg mencubanya akan rasa keajaiban Vita-E Shaklee dan yati yakin pengguna akan berpuas hati dgn Vitamin E ini. Kita hanya berusaha untuk melakukan yg terbaik..hanya ALLAH jua yg menentukannya. Selamat menjaga kecantikan dalaman dan luaran bersama Shaklee :-)

*Vitamin E dikira dlm unit IU (International Unit) iaitu 1IU bersamaan dgn 1mg
*Vitamin E diperlukan dalam pembentukan nukleus, dinding sel, RNA dan DNA pada setiap sel di dalam tubuh. Ia bertindak dengan Vitamin C untuk kesihatan sel-sel tubuh.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com 
sms / whatsapp :0132221663 
ID No :909121

No comments:

Post a Comment