Wednesday 23 January 2013

Shaklee Malaysia Halal

Saya rasa ramai orang yg tertanya-tanya produk shaklee ni halal ke tidak?
Untuk pengetahuan semua, produk shaklee Malaysia adalah HALAL dan mempunyai kelulusan daripada pihak KKM. Untuk post kali ini, yati just share tentang sijil halal dahulu. Untuk membuktikan shaklee ini di luluskan oleh pihak Kementerian Kesihatan Malaysia..yati akn share pada post akan datang.
Di bawah adalah sijil halal untuk produk shaklee Malaysia.

Sijil Halal Shaklee

Di bawah pula sijil dari pihak JAKIM yg mengiktiraf badan halal di USA iaitu Islamic Services of America (ISA)


Kenapa produk shaklee hanya mempunyai sijil halal dan tidak ada pada botol produk?Mesti anda juga tertanya2 kan? Ini kerana shaklee di perbuat di sebuah kilang di Carlifornia, USA dan mendapat HALAL Certificate oleh satu badan hahal di USA iaitu Islamic Services of America (ISA), jadi shaklee tidak menggunakan logo halal JAKIM. Produk yang di pasarkan di Malaysia tidak sama dgn produk yg di pasarkan di negara lain seperti Amerika, Kanada, Jepun dan negara-negara lain. Penghasilan produk untuk negara Islam dan bukan Islam juga berbeza.

Jika kita lihat pada sijil HALAL shaklee, 'date issued' ialah pada 6-February-2012...so bagaimana pula dgn tahun 2013? Ini kerana sijil halal shaklee perlu di renew setiap tahun seperti yg di janjikan. Bukti menunjukkan shaklee Malaysia sentiasa menjamin produknya HALAL.

Di bawah adalah jawapan email dari Alida Selim iaitu Halal Services Coordinator di badan halal USA iaitu Islamic Services of Amerika (ISA).


Saya akn update apabila sijil HALAL 2013 sudah siap di keluarkan. Semoga penerangan di atas telah menghilangkan was-was kepada pengguna shaklee ataupun yg baru ingin mencuba produk shaklee. So, makanlah tanpa was2 ya.hehehe.

Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment