Saturday 18 January 2014

Antibiotik yang Selamat dan Semulajadi untuk Ibu Hamil dan Ibu Menyusu

Apabila ibu hamil/ibu menyusu mendapat jangkitan dan memerlukan antibiotik untuk mencegah virus/penyakit,mereka akan menjadi was-was sama ada untuk makan antibiotik atau tidak, ini kerana risau akan ada kesan sampingan kepada bayi.

Untuk pengetahuan anda semua, garlic atau bawang putih merupakan antibiotik semulajadi dan selamat untuk ibu hamil atau pun ibu menyusu. Jom kita tengok bagaimana garlic/bawang putih membantu ibu hamil dan ibu menyusu.
Manfaat Bawang Putih
Bawang putih bukan sahaja enak menjadi bahan asas dalam masakan tetapi ia merupakan satu-satunya antibiotik yang dapat membunuh bakteria. Pada masa yang sama, bawang putih dapat melindungi tubuh daripada racun yang menyebabkan jangkitan.
Pengambilan bawang putih segar ketika hamil dapat mengurangkan risiko pra-eklampsia iaitu kenaikan tekanan darah dan kadar protein dalam urin. Kajian menunjukkan bawang putih mampu meningkatkan berat badan bayi yang kecil.
Selain dari itu, bawang putih juga menjadi satu cara untuk menyembuhkan ibu menyusu yang terkena selsema. Caranya, ibu cuma perlu makan bawang putih. Melalui cara ini, ibu tidak perlu mengambil antibiotik yang mengalir kepada bayi melalui susu ibu.

Manfaat Utama Garlic Shaklee adalah:


Antibiotik
Garlic Shaklee
  1. Antibiotik yang selamat dan semulajadi - ianya selamat untuk kegunaan jangka masa panjang untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
  2. Menghalang Alergi - mempertingkatkan penyakit berkait sistem imun seperti hidung yamg sensitif, sinus, alergi, asma, selsema, hepatitis.
  3. Mempertingkatkan Sistem Penghadaman - formula uniknya mampu mempertingkatkan masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastric, ketidakhadaman.
  4. Memoderatkan tekanan darah tinggi - kajian menunjukkan pengambilan 2-4 tablet akan menurunkan darah tinggi dengan 8 point.
  5. Detoksifikasi - garlic mampu mengeluarkan raksa, plumbum dan kadmium iaitu logam toksik dari tubuh dengan pantas.
  6. Menurunkan kolesterol - menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.
  7. Mencegah Kanser - membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetus kejadian kanser - Nitrosamine.
  8. Menstabilkan Glukos - Menolong menstabilkan glukos di dalam tubuh kita.
  9. Arthritis - bantu mengurangkan bengkak-bengkak pada sendi serta sakit berkaitan akibat bengkak-bengkak tersebut.
  10. Mengandungi spearmint - memertingkatkan sistem penghadaman dan fungsi jantung.
*Bagi ibu mengandung dan ibu menyusu, anda dinasihatkan merujuk terlebih dahulu kepada yang lebih pakar (doktor) sebelum anda mengambilnya dan haruslah dalam kuantiti yang betul...jangan terlebih sudah..hehehe.


Lagi tentang Rahsia Bawang Putih? Klik SINI

Puan boleh membuat belian secara terus dengan menggunakan kad debit/kredit dengan klik Order Sini.



Sekiranya anda berminat dengan vitamin shaklee yang bermutu tinggi ini bolehla hubungi saya, pengedar sah shaklee anda melalui:-

FB:Haryati Mat Yasim 
Fanpage:Haryati to U shoppe 
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121

No comments:

Post a Comment