Monday 24 December 2012

Vitamin 'I Love U'

Sihat + Cinta bila bergabung memang MELETOP..:-)

Setuju tak dgn yati bila yati kata sihat bergabung dgn cinta ia meletop...oopps bukan meletop ke arah kehancuran ok tp kearah kebaikan...yalah bila badan kita sihat, emosi kita juga akn sihat, bila emosi sihat perasaan cinta yg hadir dlm diri kita juga akan sihat. Lebih indah lagi bila kita mencintai dan dicintai dalam suasana yg sihat:-)

Sihat?Cinta?mcm mana tu?Jawapannya ada pada Vitamin E shaklee.

Kenapa Vitamin E dipanggil vitamin cinta?
Kebanyakan lelaki yang mengambil Vitamin E sekurang-kurangnya seminggu sekali akan mempunyai lebih tenaga dan menikmati hubungan suami isteri berbanding yang tidak mengambilnya.Manakala wanita pula yang mengambil sekurang-kurang nya selama tiga bulan, akan membantu meningkatkan “sexual desires" dan menikmati hubungan CINTA dengan lebih baik.
Antioksidan yang seimbang dalam VITAMIN E bertindak menghalang penghasilan radikal bebas akibat tekanan. Nitrik oksida membantu pelancaran darah di alat sulit lelaki dan membantu ereksi yang lebih baik. Maka VITAMIN-E memang terbukti membantu lelaki terutama yang mengalami tekanan akibat kerja atau masalah kesihatan.
Pengambilan VITAMIN-E berdosage tinggi iaitu 600-800 IU setiap hari membantu badan wanita menghasilkan estrol dan progesterone untuk mengimbangi lebihan estrogen dalam badan.  Kondisi di mana “estrogen berlebihan” akan menyebabkan symptom PMS, seperti risau, kembung perut, sakit kepala, sengugut dan “mood swings”, yang sememangnya akan menganggu keadaan diri seorang wanita.
Sumber: Petikan dari blog Aula. Thanks Aula




Kenapa Vitamin E Complex Shaklee menjadi pilihan?

Ini kerana Vitamin E mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) keperluan yg lengkap untuk tubuh iaitu 400iu. Ianya merupakan sumber asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yg melengkapi fungsi vitamin E dan terbaru vitamin E shaklee telah diperkaya lagi dgn ekstrak biji anggur.




Kelebihan Grape Seed Extract
  • Mengikut kajian saintifik, minyak biji anggur terbukti amat berkesan untuk membantu mengatasi masalah KANSER serta amat baik untuk awet muda dan memelihara kecantikan badan jika mengamalkannya secara konsisten.
  • Grape Seed Extract juga terbukti berkesan unyuk menguatkan system imun badan, menurunkan paras kolestrol, menghalang pembentukan darah beku, melegekan masalah berpunca daripada urat timbul, serta merencat pembengkakan dan keradangan.
  • Ekstrak biji anggur mengandungi pelbagai khasiat kesihatan iaitu protien, lipid, karbohidrat dan polifenol
  • Kuasa antioksidan polifenol adalah 20 kali lebih baik dari vit E dan50 kali lebih baik daripada vitamin C .
  • Salah satu phenol yang ditemui dalam biji anggur ialah OPC (oligomeric Proanthi Cyanidin) ni lebih tulen berbanding kumpulan fitonutrien yg lain. OPC ni memelihara tubuh dari penuaan sebelum masanya.OPC juga terikat dengan kolagen. Senang cerita, procyanidin ini juga membantu kulit lebih elastik, membuatkan seseorang nampak muda secara semulajadi.
Kiranya vitamin E Shaklee ni mcm 3 in 1 la..dalam erti kata lain vitamin E ini datang dgn pakej yg memberikan badan kita sihat, cantik dan menjaga hubungan suami isteri.
Lagi tentang kelebihan vitamin E Shaklee.

Seperti biasa, kita hanya berusaha untuk kearah kebaikan hanya ALLAH taala sahaja yg mengizinkan sesuatu berlaku. 

FB:Haryati Mat Yasim
Fanpage:Haryati to U shoppe
Email:haryati.yasim@gmail.com
sms / whatsapp :0132221663
ID No :909121



Shaklee Independent Distributor 
[ID No : 909121][013-2221663, haryati.yasim@gmail.com]



No comments:

Post a Comment